Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 17821 til 17840 af 18758
-
Rettelse af lille stil
ForumindlægNogle der gider læse denne stil igennem og se efter grammatiske fejl? Jeg har selv rettet den igennem .. Men just in case ;) The novel “eating sugar” by Catherine Merriman, shows how English as a global language can have a great importance when travelling. The family in the novel ends up lost in... -
Digt analyse please hjælp!!!
ForumindlægHej hvis du kan hjælpe, må du meget gerne, er ved at tude over det her. (BTW ER OVERSKRIFTEN "SELEKTION") For det første synes jeg ikke rigtig der er nogle rim ikke andet end i 1 strofe som er bogstavrim? For det andet er jeg i tvivl om kompositionen, skal det være cirkel, fordi det v... -
Snorbølger - 404error
ForumindlægHejsan. Jeg har set det bedste teoriafsnit i 404errors fysrapport om snorbølger. Jeg tænkte på om du ville sige hvilke kilder du har? Der står ikke noget om det i min A-niveaubog. Evt. også udledning for (1).MVH LARS -
hvad ønsker i jer i studentergave
Forumindlægjeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal ønske mig.. har lige haft fødselsdag.. så ønsker mig ikke så meget.. så ville lige se om jeg kunne blive inspireret -
Hvor arbejder du henne?
ForumindlægGodaften..Jeg ville bare høre om nogen af jer havde en fritidsjob? Hvor det er og hvorfor I arbejder der..eller i hvilken butik I kunne tænke jer ar arbejde.Jeg arbejder selv i kioskbien, fordi jeg vil tjene lidt mere.../Me -
Dødsstraf
ForumindlægGår du ind for dødsstraf? -
Har dyrene rettigheder?
ForumindlægJeg skal snart til engelsk eksamen og en af de tekster der er opgivet er en artikel fra The Guardian som omhandler dyr rettigheder.Artiklen hedder Experiments in protest. Personligt har jeg lidt svært ved at vælge side fordi jeg på den ene side har ondt af dyrene, især fordi mange af dem lider un... -
Asmaa Abdol Hamid meldt til politiet
Forumindlæg25.07.2007 09:03 Asmaa Abdol Hamid meldt til politiet! En konservativ folketingskandidat mener, at hendes udtalelser om angreb på danske tropper er landsforræderi. Hvad synes du/I om Asmaa Abdol Hamid? -
Hvornår er man Dansker?
ForumindlægHej, med udgangspunkt i en samtale jeg havde med min studievejleder på HHX lige inden jeg blev færdig har jeg valgt at oprette denne tråd. Vi sidder til en samtale og snakker om videreuddanelse, hvorefter hun spørger:"Hvordan er det at være indvandrer på en dansk skole"? Hvorefter jeg... -
HASTER! - Tysk oversættelse.
ForumindlægHej, jeg står og skal til tysk eksamen her imorgen tidlig, så jeg har fundet en dansk tekst jeg godt kunne tænke mig og få oversat. Adolf Hitler blev født i Østrig-Ungarn i 1889. Hans barndom tilbragte han i den østrigske by Linz. Han voksede op med sin mor, der forkælede ham og hans far, der v... -
Nu må lærene komme igang!
ForumindlægJeg mener ærligt talt at lærene må se at få hjernecellerne igang... Det kan ikke være rigtigt at vi har lærer i Danmark, som mener at det er uretfærdigt at de lige pludselig skal arbejde lidt mere. Lærerne har en udemærket strategi, men strategien er så egoistisk og upædagoisk. Hvis vi lader ... -
dansk med omtanke
ForumindlægJeg anerkender og forstår skam godt dit synspunkt, Stygotius. Men nu er nudansk jo ikke "statisk"; sproget udvikler sig hele tiden. - Om det er noget vrøvl, det må jo stå for din egen regning. Eksempelvis er der mange, der siger (og skriver) "men derimod"; dét er da også er ov... -
Rettelse af tysk oversættelse
ForumindlægJeg har skulle oversætte noget tysk, men specielt vægt på verberne og ordstillingen. Det ville være super rart, hvis der var en der ville tage et kig på det? - Forresten skulle jeg også skrive hvilken tid verberne stod i, så der er derfor de står i parentes :b. Hvornår læser du artiklen? Jeg har ... -
KRONIK OM SEX/KÆRLIGHED OG LIGESTILLING
ForumindlægHej alle sammen. jeg går i 10 klasse, og har fået tilopgave at skrive en kronik til Kr. Dagblad, hvor jeg skal forholde mig til nutidens unge og deres forhold til kærlighed/sex og ligestilling. Nogle der ved hvordan jeg skal komme igang, og hvad jeg kan skrive om, for er helt lost? -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Er der nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte digtet i nedstående link? Jeg fortår virkelig ikke hvad, der står og hvad digtet handler om.. selvom jeg har slået ord op, så giver det ingen mening for mig, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! På forhånd tak! https://www.studieportalen.... -
Hvorfor jeg lige den eneste?
ForumindlægHej Sp. Hvorfor er det lige mig som er den dummeste i familien. Min mor = Læge Far=ingeniør Storebror= 1 semester ved Revisor. Mig= Igang med folkeskolen, og har nok ikke de største evner til at kunne klare gymnasiet så godt. Men, jeg troede der var en sammenhæng, når ens ''forældre'... -
Læseprøver
ForumindlægJeg er så dårlig til læseprøver, jeg for næsten altid 02 eller 4, jeg ved simpel hen ikke hvad jeg skal gøre.. Er der nogen, som har nogle gode råd til mig? -
Dumpe grænsen?
ForumindlægHej Allesammen (: - Jeg har lige tjekket mit gennemsnit og er bange for om måske det er for lavt? Jeg har fået en del 7-taller. (Det er næsten det mit gennemsnit består af) men har også fået tre 4-taller og ét 12-tal. Hvis man lægger det hele sammen (og dividere med 11) giver det en su... -
Hvor ligger trykket i "primær"?
ForumindlægHej Jeg tænkte, om der er nogen, som ved hvordan man udtaler primær korrekt. Altså om trykket ligger i pri- eller -mær ? Tak for hjælpen på forhånd :) VH Kira -
Studi.dk PLZ HELP
ForumindlægJeg har fundet en fed opgave herinde - ifølge loven af sonja balle. Og jeg vil gerne be studi.dk om at slette den de næste 3 måneder.Please jeg er virkelig I knibe
