Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17841 til 17860 af 26896
-
Bestemmelse af forskrift - haster meget
ForumindlægForstår slet ikke hvad jeg skal gøre i denne opgave? Håber der er nogen der kan hjælpe hurtigst muligt.. En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstillingen af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved O(x)=0,04x^3-0,5x^2+7,5, 1<x<15 Ved produktion af ... -
HJÆLP TIL HURTIG OPGAVE!
ForumindlægHej alle matematikere... Jeg har fået to opgaver i forbindelse med en længere blækregning, som jeg nu har siddet og grublet temmelig længe over... ville høre om der er nogen af jer, som har lyst til at tage udfordringen op og hjælpe mig!! (det er egentlig ikke fordi det er specielt svært... kan b... -
Hjælp igen!!
ForumindlægHej igen! Jeg fik lige så sødt hjælp af bibi, men jeg kan stadig ikke løse nedenstående opgave: I Rusland er befolkningstallet faldet med 0,6% om året i de seneste år. I en prognose antages det, at Ruslands befolkningstal fortsætter med at falde med 0,6% om året. I 2004 var Ruslands befolkningsta... -
Binomialfordeling
ForumindlægOpgave 5009: Vi antager at der for at få et forslag vedtaget i en bestemt type forsamling kræves at 2/3 af forsamlingen får ind for forsalget. Antag nu at alle medlemmer i forsamlingen afgør sagen ved at slå plat og krone. a) Bestem sandsynligheden for at få vedtaget forslag, hvis forsamlingen b... -
meter og minutter
ForumindlægHvis en dykker opholder sig et længere stykke tid i på en vis dybde, skal han, for at undgå dykkersyge, stige langsomt op til overfladen. Der er en sammenhæng mellem dybden, målt i m, og det antal minutter dykkere kan opholde sig på den pågældende dybde, uden at få dykker syge: X m: 10. 12. 14. 1... -
Differentilalligninger af 1. orden
ForumindlægDet er galt igen med nogle differentiallinger (jeg er ikke god til dem)Opgaven lyder:I en sø er fosforkoncentrationen (målt i mg/m^3) en funktion f af tiden t (målt i døgn). I en model forudsættes det, at der pr. døgn udledes en konstant mængde fosfor i søen. I denne model er f den løsning til di... -
udvikling/vækstrate.. hjælp
Forumindlæghej. sidder med en mat aflevering hvori der er en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. håber nogle vil hjælpe mig 1) udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2%, mens den årlige vækstrate i 2004 var 1% a) bestem fodoblingstiden for væksten i verdens befolknings... -
rettelse
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstilling af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved: O(x) = 0,04x^3-0,5x^2+2,35x+7,5 1 < x 15 Ved produktion af x varer (målt i tusinder) pr. uge kan de producerede varer sælges for beløbet p(x) , hvor: p(x) ... -
Rettelse
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstilling af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved: O(x) = 0,04x^3-0,5x^2+2,35x+7,5 1 < x 15 Ved produktion af x varer (målt i tusinder) pr. uge kan de producerede varer sælges for beløbet p(x) , hvor: p(x)... -
Bestem årstal. Tabel opgave.
ForumindlægHer er min opgave, håber nogen vil se på det. Tabellen viser udviklingen i den globale vindkraftkapacitet(målt i MW) i perioden 1992-2000 Antal år: 0 ; 2 : 4 : 6 ; 7 ; 8 Globale vindkraftkapacitet: 2510 ; 3488 ; 6070 ; 10150 ; 13930 ; 18450 I en model antages, at den globale vindkraftkapacitet so... -
Bestem det tidspunkt, hvor antallet af individer i populationen er mindst
ForumindlægEr der evt nogle kloge hoveder der stadig er vågne og klar på at yde lidt hjælp? Opgaven lyder: I en model antages det, at en bestemt populations væksty er sådan, at antallet N af individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn) tilfredsstiller differentialligningen dN/dt = (0,08t-1)/t... -
opgaver om funktioner
ForumindlægHej Jeg har to opgaver som jeg ikke kan finde ud af: 1) Jeg har en graf som viser befolkningstallet for Gedser i perioden 1900-2008 I et model antages det, at befolkningstallet kan beskrives ved funktionen f(x) = - 0,164 x2 + 18,9 x + 710, hvor f(x) er befolkningstallet til tiden x (a... -
befolkningstal og vækstrate mm.
ForumindlægHej alle. Jeg ville lige høre, om der er nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave? Jeg har prøvet på at kigge efter andre indlæg om det samme her inde, men jeg har ikke helt kunne forstå svaret. Opgaven lyder: Om udviklingen i verdens befolkningstal oplyses, at den årlige vækstrate fo... -
Differentialligning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme N som funktion af t - udfra denne differentialligning:dN/dt=(-0.0143/84*t+0.0143)*NDet er en del af denne opgave:I 1991 var verdens befolkning nået op på 5.4 mia. mennesker og var inden for det sidste år vokset med 1.43%. FN's Befolkningsfond hå... -
Udvikling
ForumindlægTabellen viser udviklingen i de årlige udgifter til lobbyarbejde i den amerikanske kongres i perioden 1999-2009 År(1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 Udgift mia. $ (1,44 1,56 1,64 1,82 2,04 2,17 2,43 2,62 2,85 3,30n3,49 I en model kan udviklingen beskrives ved Y=b*a... -
vækst Vigtigt hjælp !!!!
Forumindlæghey alle sammen kunne virkeligt godt bruge noget hjælp til denne her Energiinsentitet for danmark og polen i årene 1994-2005 Energiintensitet 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Danmark 151 147 162 146 141 132 125 127 124 128 120 Polen ... -
Differentialregning...
ForumindlægHej...Jeg har store problemer med differentialregning, og selvfølgelig også denne her opg til i morgen.. Håber der er en der kan hjælpe..Ved hjælp af nedenstående model er det muligt at bestemme indlandsisens alder i forskellige dybder. Isens alder f(x), målt i år, som funktion af dybden x, målt ... -
Differentialligning i forhold til vækst af græs
ForumindlægHallo folkens! Vil hurtig spørge, hvorledes man kan udregne denne opgave. Vi har følgende en differentialligning der hedder således: y'(t) = 1/2 * y(t) Hvor t beskriver dagene der går, hvor y beskriver højden af græsset i mm. Vi får at vide at modellen kun går fra, hvor græsset er 3 mm høj... -
Hjælp mig!!!
ForumindlægHej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle... -
HJÆLP
ForumindlægJeg har virkelig brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at skrive om blodceller og blodtyper, og jeg ved ikke hvad den naturvidenskabeligemodel er? og hvordan kan jeg sige noget samfundsmæssigt om blod? - kende til og forstå naturvidenskabelig tankegang -forholde sig til naturvidenskabelig ...
