Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17841 til 17860 af 19441
-
Nogen som vil kigge denne spanske tekst igennem for fejl?
Forumindlæg1. Según consta en el texto número sesenta, hay manera mucha diferentes mirar el concepto "familia". En mi opinión, creo que una familia es a la vez si un grupo tiene la misma sangre. Pero también si no es la misma sangre. Mis padres están divorciados, pero... -
Stokastisk Variabel... Spredning.. Help Bitte..!
ForumindlægHejsa..Har fået følgende opgave,X er en stokastisk variabel der er normalfordelt med middelværdi 180 og en ukendt spredning.Vi skal finde spredningen, når P(170< X >190) = 95%Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Ved slet ikke hvordan jeg skal lave den, har normalfordelingspapir... -
please..rettelse til en kort engelsk stil..
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette min engelsk stil..den skal rettes i nutid..tak på forhånd..Essay of " About a boy"Isn`t it strange to hear about a thirty-six year old man, who acts like a teenager and a twelvw-year old boy, who acts like a grown-up. will and marcus have a good relations... -
analytisk geometri
ForumindlægHej folkens, det er skønt at være tilbage fra studieturen!!! Ordsproget: ude er godt men hjemme er bedst! er altså bare så sand!!!Nå men ville lige høre om ik der er nogen der vil hjælpe mig lidt :) Et par hint ville være perfekt;) spm lyder:Lad punkterne A og B have koordinaterne A(3,6)ogB(9,8)b... -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
AT - psykologi
ForumindlægFlere har allerede nævnt psykologi som et fag de gerne ville skrive i, så lad os samle ideerne her. Temaet "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" ligger ikke ligefrem op til at anvende psykologi, men der må være måder hvor på det lader sig gøre. En mulighed kunne være at vin... -
Svær mat. opga ve
ForumindlægJeg skal lave følgende opgave vha. analytisk geometri. Opgaven lyder:"Bestem tallet k, således at linjen med ligningen 2x-3y=k sammen med koordinatakserne danner en trekant med areal 30."Okay, hvordan skal jeg gribe den an? Jeg kan godt se jeg har en retvinklet trekant, hvor hældningsko... -
Old-eksamen igen-igen
ForumindlægEr stadig i tvivl om eksamnen i old- og Sofokles er nok ikke så sigende for et generelt spørgsmål til eksamen.Man har jo usædvanlig kort tid til at tale om teksten - og billedet for den sags skyld til oldeksamen, så hvor meget skal man síge? Hvad skal man primært fokusere på? Nogle der har en id... -
2.gradsligningen
ForumindlægHej!har endnu et spørgsmål:Jeg skal udlede en formel til bestemmelse af evt. løsninger til andengradsligningen.Hvordan? Det står ikke i min bog, der står bare formlerne...help... -
Snit for medicin?
ForumindlægSidste år var gennemsnitet for at komme ind på medicin 9,6. Er der nogen der ved noget om, svenskernes krav er blevet skærpet, eller om de kommer ind på samme vilkår. Det kunne nemlig være nice, hvis gennemsnittet faldt! -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
O-zone: Dragostea din tei
ForumindlægHejj..Jeg tænkte på om der egentlig er nogen, der ved, hvad "Dragostea din tei" betyder.Det kommer som bekendt fra O-zones sang af samme navn. Det er vist nok på rumænsk!Nogen der ved det?? -
Hjælp til basal trigonometri
ForumindlægHvordan løser jeg opgaven på vedhæftet billede. a) Bestem teltes højde BC og Bestem længden af siden AB b) Bestem vinke E i trekant DEF. - Kan det passe at vinkel e er 45 grader? På forhånd tak for hjælpen. -
Raktion md eddikesyre
ForumindlægHej. Jeg skal besvare et spørgsmål, der lyder på hvorfor 4-aminophenol kan reagere med eddikesyre, når paracetamol ikke kan. Jeg har en idé om, at det måske er fordi paracetamol allerede har en carboxyl-gruppe (er det ikke det, det hedder?), men jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor dette forhi... -
Hæren
ForumindlægDet er en lille måneds tid siden, at jeg fik brev fra hæren – de ønsker angiveligt min frivillige deltagelse i deres små julelege jf. 4 mdr. i trøjen. Jamen små venner dog:DET KUNNE ALDRIG FALDE MIG IND!Jeg nærer intet ønske om at lege krig i et mudderhul med løst krudt … hele mit liv har jeg vie... -
De lige store koeficienters metode
ForumindlægHvordan gør man lige det her uden mathcad? I :75,7X + 65,1y + 51,2z = 55 II: 12,6x + 5,3y + 9,6z + 100p = 25 III: 9,6x + 16,1y + 28,1z = 10 IV: x + y + z +p = 1 Fire ligninger med fire ubekendte. Jeg har prøvet indsættelsesmetoden, men det er helt vanvittige tal jeg får ud ... -
SSO . HJÆLP
ForumindlægJeg mangler inspiration til i morgen, hvor jeg skal ha valgt mit emne. Jeg er på helt bar bund! Hvad skal jeg vælge?Af fag har jeg at vælge imellem: Historie (Hvis det kan undgåes!)Dansk (skal det ikke være!)Fransk (ville være perfekt)Meget hurtig brainstorm, samt nogle af mine interesser:BilerMa... -
Gymnasie, karakterer
ForumindlægHej!De karakterer jeg får i 1.g har de nogen indflydelse på mit gennemsnit i 3.g? -
ligninger er allerede begyndt.
ForumindlægHar fået denne opgave for: Det er en ligning og jeg skal kun bruge 2 mellemreginger. Jeg har dog taget nogle flere med indtil videre men er gået i stå. Nogen der kan vise mig hvad jeg skal gøre? :) 1,3x-7,1=x+9,2 1,3x-7,1=x+9,2 (ligningen) -5,8x=x+9,2 minusser -5,8x+x=9,2 lægger... -
Hjælp til IQ og G-faktor
ForumindlægHej :) Er der nogle der ved, om IQ og G-faktoren er det samme?
