Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17861 til 17880 af 31547
-
Oversætte "health claims"
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på om det lyder så godt at oversætte "health claims" til "helbreds påstande"... jeg syntes ikke helt det giver samme mening... Er der nogen der har en god ide??? Her er en lille bid af sætningen: Since then, other health claims, supported by scientific... -
cykelpumpe
ForumindlægEn cyklist pumper sit dæk op med en håndcykelpumpe. Cykelpumpens stempel har et tværsnitsareal på 3,20 · 10-4 m2. Trykket i cykelslangen skal være 520 kPa over lufttrykket i omgivelserne. a) Med hvor stor en kraft skal cyklisten kunne påvirke stemplet i cykelpumpen? Hvorfor skal håndcy... -
Partialtryk - forgiftningssymptomer
ForumindlægHeej alle.. Har et lille spørgsmål, som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med. :) Hvis et menneske udsættes for en koncentration af HCN i luft på 300 ppm i nogle få minutter, viser der sig forgiftningssymptomer. Kan et menneske tåle at indånde luft med et partialtryk af HCN på 3,96*10^-3 bar... -
Spansk eller tysk?
ForumindlægHej, Jeg er i slutningen af mit andet år på stx og jeg har spansk på A. Jeg har lidt fortrudt at vælge det og vil virkelig gerne have tysk, kommer lidt med et dumt spørgsmål, men er der måske en lille mulighed for at jeg kan skifte til tysk på B eller A niveau ? hvis jeg har det i 3g og går på... -
reducering
Forumindlægjeg har en reduceringsopgave som jeg gerne vil have en lille hjælp til. men i skal ikke løse den for mig, jeg vil bare gerne vide hvordan jeg kommer videre med den (x2 + 4x + 4)(x - 2)2 / x2 - 4 skal jeg løse (x-2)2? eller skal (x2 + 4x + 4) omskrives til (x + 2)2 jeg kan ikke se det. på forhånd tak -
division hjælp
Forumindlæghey. jeg har problemer med at forklare min lille bror: 65584:6=10930,66. porblemet er jeg ik kan forklare, hvor det sidste 0 i selve svaret(10930) kommer fra. Jeg får det til 1093 og 4 til overs.. Venligst hjælp! på forhånd tak. -
Rettelse af tysk stil "1 side" :(
ForumindlægHej, er der nogen herinde, som kan hjælpe mig med at rette min stil? Jeg har allerede selv været inde og rette den, men synes jeg mangler en lille smule endnu som jeg har lidt svært ved.. hvis der er flinke mennesker herinde, bedes de at skrive igen hurtigst.. På forhånd tak - Student-A -
Hjælp til sinus, cosinus problem
ForumindlægHej. Jeg sidder og har et lille problem. Jeg sidder og har to formler som begge beskriver x: x=A*cos(w*t+φ) og x=A*sin(w*t+D) φ er den enste ubekente. Er der nogen der kan hjælpe mig til hvordan jeg kan regne ud hvad den er? -
oversætte spansk sætning hjæælp
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved at oversætte en spansk sætning. Jeg håbede I kunne hjælpe mig... " I sin selvbiografi har den kendte fysiker Per Green skrevet om barndommen i den lille landsby" Jeg ville høre om man kunne oversætte sætningen direkte fra dansk, eller om der... -
Har i nogle råd?
ForumindlægHej folkens, håber der er nogen af jer som kan hjælpe mig med et lille spørgsmål. Jeg har ganske selv lavet nogle overvejelser men har svært med at besvare spørgsmålet - når det lyder således? Hvorfor Renæssancen og Reformationen er vigtige begivenheder i europæisk historie: Hvilke nyskabend... -
Overfladespænding og kapillarrør
ForumindlægHey Jeg sidder og skriver mit eksamensprojekt i fysik A. Jeg vil blot høre om der er en sammenhæng mellem den enten indad - eller udad gående bue i et kapillarrør og overfladespændingen. Altså om man f.eks. kan sige at når buen er udad gående betyder det at overfladespændingen i væsken er lille/... -
Primtal og sammensatte tal
Forumindlægtal, der kun har to divisorer kaldes primtal tal, der har flere en to divisorer, kaldes sammensatte tal hvad er divisor? spg 1. hvilket tak har kun en divisor spg. 2 finde divisormængderne A11=? D14=? D39=? osv. er der nogen der har en lille løsning til hvordan jeg kan ko... -
Hvordan lægger man opgaver ud?
ForumindlægHej Alle. Her kommer et at de lidt mere uvidende spørgsmål, fra en uvidende person. Fordi jeg jo ligesom alle jer andre er så heldig at kunne få hjælp, vil jeg jo også gerne bidrage med en lille smule, så derfor er mit spørgsmål: "Hvordan lægger jeg opgaverne ud, så andre også kan få glæde a... -
Ligning
ForumindlægHej genier... jeg er gået total i stå ved følgende opgave, så håber der er en der kan give mig et lille skub i den rigtige retning.. :D 2x+2+2-x=5 jeg har virkelig ingen clue om hvad jeg skal gøre ved 2-x, jeg er klar over det kan skrives om til 1/2x... men det hjælper mig ikke.. :S på forh... -
Brackets
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med \{ - hvordan får jeg den til at dække over to linier? Altså: \begin{align*} \{ y = 2x+3 \\ y=5x+8 \end{align*} Hvordan får jeg {-parentesen til at dække over begge linier ude i siden. Håber i forstår. Mvh. -
utopi - dystopi!?
ForumindlægHEY.. jeg skal til AT-årsprøve i år, og har fået overemnet "utopi og dystopi", med fagene engelsk og religion. jeg skal have valgt et emne, jeg vil arbejde med herunder, som rummer både fagene og enten dystopi eller utopi, men er helt lost. nogen der har gode ideer? det kunne være e... -
Jævn cirkelbevægelse
ForumindlægHej. Jeg har et pendul som svinger rundt i en jævn cirkelbane (lidt ligesom en stangtennisbold, bare jævn) Er der nogen der kan give mig et peg til hvordan jeg kan vise at Fres=m*r*ω^2 ⇔ Fs=m*l*ω^2 Altså skal bare få vist hvorfor de medfølger hinanden. Håber nogen kan give mig ... -
En linje, ddet haster!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg har oversættet følgende: Der blev røget cigaretter i køkkenet og drukket rødvin i stuen. Til: Cigarettes were smoked in the kitchen, and red wine were drunken in the living room. Er dette rigtigt mht verberne osv. Derudover har jeg et lille spørgsmål, hvorfor tilføjes ... -
differentiation af sammensat funktion
ForumindlægHej. Jeg har en lille "hjernevrider" til jer - fordi jeg kan ikke selv løse opgaven, og det piner mig meget. Så håbede, at jeg kunne få lidt hjælp. -Bestem f'(x), g'(x) og (f º g)'(x). - Angiv endelig (g º f)'(x) Det kunne være super rart. Tak :') -
tysk grammatik mht bestem artikel
Forumindlæget lille spørgsmål hvornår skal det foreksempel være (et eller andet) ... einem Mädchen, dem (et eller andet) ... ist/habe osv. eller; (et eller andet) ... einem Mädchen, das (et eller andet) ... ist/habe osv. Jeg er i tvivl om hvornår man skal sige dem eller das, når man vender tilbage til pigen...
