Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17881 til 17900 af 19441
-
Vokativ? + Bydeform hedder?
ForumindlægHvilken slags kasus er vokativ, og kom gerne med eksempler!Hvad hedder bydeform på latin? -
rettelse af tekst.
ForumindlægHejJeg har skrevet denne tekst på tysk som helt sikkert er fyldt med grammatiske fejl, men det er ikke ligefrem min stærke side. Dette er første del, ved nemlig ikke helt hvor sent det bliver før jeg er færdig. Det kunne være virkelig djeligt hvis der var en der gad kigge den igennem og lige rett... -
Hvor mange planeter ligger tættere på Solen end Jorden?
ForumindlægEfter Solen kommer Merkur, Venus, Jorden, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus og til sidst Neptun. 1) Hvor stor en procentdel af planeterne ligger tættere på Solen end Jorden? 2) Hvor stor en procentdel af planeterne ligger tættere på Jorden end Solen? -
DIfferentialligninger.
ForumindlægHej Jeg er igang med en matematik-projekt, og kan virkelig ikke komme videre, håber der er en der kan kigge på det og hjælpe mig på vej hurtigst muligt, da det skal afleveres på fredag. Jeg er nået til delopgave e) i opg. 1, og ved ikk hvordan jeg skal regne den videre?? link til opg. ... -
differentialligninger opg 443
Forumindlæghar lidt problemer med integrationen:\n\nbestem diff.lign:\ngivet: dy/dx = (2y)/(x-4)\n\ntre pkt'er:\nA(5,1)\nB(6,0)\nC(2,4)\n\nmine udregninger: g(y)=2y, h(x) = 1/(x-4)\n\nS 1/(2y) dy = S 1/(x-4) dx <=> (1/4)y^2 = ln(x-4)+k\n\nA:\nk = (1/4)-0 =1/4\nisolerer y:\ny= kvdr((1/4)ln(x-4)+(1/... -
3-dimensionel opgave
ForumindlægEn lidt tricky opgave jeg har fået fat på. Det er på mat a+ niveau denne opgave. Men ville da dele den med andre for at høre inputs osv. Lidt underholdning i ugen op til påsken og måske i påsken :) Håber nogle vil lege med den som mig. Har selv startet på at Createmesh i mathcad -
De ’hvide’ og magten/rigdommen i samfundet
ForumindlægWASP er en saga blot. De tider, hvor hvide angelsaksiske protestanter var de magtfulde og dagsordensættende, er forbi. Hvis du ikke tror mig, så prøv engang at tænde for dit fjernsyn. Hvis vi lægger ud med CNN eller BBC, så vil du formentlig bemærke, at sandsynligheden for, at nyhedsværten er ’hv... -
Bestem radius af en cirkelbue.
ForumindlægHej, jeg skal bestemme radius for cirkelbuen gennem C, D og E. Hvordan gør man det? -
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
Lars Løkke ny statsminister
ForumindlægSå oprandt den store dag for Lars Løkke, han blev vores nye statsminister. Der har været talt og skrevet meget om hans bilagsfusk m.m., blandt andet hans møder med venstre som skatteborgerne måtte betale. Det er vel ikke den store synd. Hvad jeg bare ikke forstår, er hvorfor der ikke har været sk... -
Mobil selskab
ForumindlægHvilket mobil selskab har I? Kender I et billigt mobilselskab, som ikke snyder dig for pengene, for det føler jeg mange gør. Jeg overvejer at skifte selskab. Jeg har i øjeblikket CBB (Club Blah Blah) -
1. ordens prædikatlogik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive et projekt om n^2-1 puslespillet. I den forbindelse skal vi inddrage 1. ordens prædikatlogik, hvilket jeg har et ganske kort spørgsmål til.Hvis p er et udsagn, så siges p at være et lukket udsagn, ikke sandt?Hvorimod p(x) er et åbent udsagn?Hvis vi har p(x) => q(x),... -
SARS opgave
ForumindlægHej jeg har fået en aflevering for. Den store opgave handler om SARS, er der evt. nogen der selv har lavet den, som kunne tænke sig at hjælpe mig. Synes den er svær og kan ikke lige hitte ud af den. -
Sproglige figurer i Helle Thornings 2015-nytårstale
ForumindlægHej! Jeg skal finde sprolige figurer i Helle Thornings nytårstale fra 2015. Jeg er dog gået lidt i stå og vil høre om der er nogen der kan finde nogle? Jeg har i forvejen fundet 2 (skal finde 3) - de er markeret med fed. Statsminister Helle Thorning-Schmidts nytårstale d. 1. januar 2015: En ... -
monotonilinje
Forumindlægjeg har en differentieret ligning: 3x2-2*30x+192=0 jeg har løst ligningen og resultatet blev x=4 eller x=16 Jeg skal nu tegne en monotonilinje for det, hvordan gør jeg det? På forhånd tak. -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s... -
analyse
ForumindlægHej! Experter :) Er der nogen der vil rette min analyse på 4 sider om romanen Plastic :) Jeg er selv tilfreds med mit arbejde så vil jeg også have en bedømmelse hvis det er ok? -
Eksamenshjælp
ForumindlægDa jeg skal til sproglig matematik B eksamen i overmorgen (tirsdag) har jeg siddet og regnet noge eksamensopgaver igennem i de seneste dage.Derfor søger jeg noget hjælp til nedenstående opgaver. Der er lidt af hvert og nogle kræver bare et kort svar så jeg håber i har tid til lige at kigge det ig... -
dumpe stx?
ForumindlægJeg er igang med mine sidste par eksamener i 3g, hvad kan jeg gør hvis jeg dumper? er det noget med at jeg skal lade være med at gå op til sidste eksamen? skal jeg tag hele året om, findes der ikke andre muligheder? er nemlige lidt nervør for at dume mine eksamener.. -
Vurdering af min eksamensstil fra i dag!!
ForumindlægHej, Jeg ville bare høre om der evt. er nogen der har lyst til at læse min stil igennem og komme med lidt respons og måske et fingerpeg om, hvor karakteren kommer til at ligge? Hilsen Cecilie
