Søgning på: SO2 - Studieområde del 2. Resultater: 17921 til 17940 af 198015
-
Noget at gøre med differentiale regning.
ForumindlægHvis man har en linje, der tangerer en ukendt 3. gradsfunktion i et kendt punkt, kan man så beregne 3. gradsfunktionens ligning, i givet fald hvordan? -
Hvor i cellen processen foregår og hvad formålet er med den (figur 3).
ForumindlægHejsa:) jeg står og mangler lidt hjælp til at forstå både spørgsmål og en forklaring. Den kemiske proces ilten indgår i inde i en cellen, hvor i cellen processen foregår og hvad formålet med den er (figur 3) Håber i kan hjælpe! tak -
Rettelse af 3 sætninger
ForumindlægGodaften, jeg håber at I vil kigge på mine 3 sætninger, som jeg er meget usikker på. En to timers pause midt på dagen er for længe ifølge lærerne, - de studerende er ikke enige. According to the teachers a two hours’ break in the middle of the day is too long – the students do not agree. ---... -
Periodiske funktioner
ForumindlægHej, kort spørgsmål :-) Er periodiske funktioner differentiable? -
gitterkonstruktion og kræfter
ForumindlægHej alle sammen. Er aldrig stødt på sådan en opgave før. Håber I vil forklare, hvordan jeg skal løse den. Det har vel noget med vektorer at gøre og det ligner F3 er en sumvektor Figuren viser en gitterkonstruktion og krafttrekanten viser, at der er ligevægt mellem de 3 krafter. (de er nedenunder... -
Vink til løsningsmetode...
ForumindlægVinklerne i en trekant forholder sig som 3 til 4 til 5. Hvor mange grader er trekantens vinkler? Hvordan skal denne opgave forstås? Jeg ønsker ikke selve løsningen ført til ende, men et hint til at forstå hvad det vil sige at Vinklerne i en trekant forholder sig som 3 til 4 til 5 -
Hjælp til tysk. det haster
ForumindlægHej alle. Det er i førnutid tysk.. er det ligemeget hvis man bruger ist gewesen el. hat gewesen.?? tak på forhånd -
Regel for retvinklet trekant
ForumindlægJeg har fået til opgave at bevise at h2 = [AD]*[DB] Til dette skal man tegne en retvinklet trekant, derefter tegner du højden for C. Der hvor højden rammer linjestykke [AB], laver vi punktet D. Det jeg så skal bevise nu, er at højden i anden er lig længden fra A til D, ganget med længden fra... -
Sum (sigma)
ForumindlægSpørgsmål om Sum-tegnet (Stort sigma) http://peecee.dk/upload/view/93515 -
AT: hjælp til rámmer for problemstillnger
ForumindlægJeg skal skrive om George Orwells dystopi 1984 i fagene Dansk og Historie og jeg har derfor valgt opgave B som lyder Du skal vælge en kunstnerisk, religiøs, teknologisk eller politisk vision/forudsigelse og forklare den sammenhæng, hvori den optræder og vurdere dens betydning. Du skal behandle e... -
Eftervisning af astrologisk påstand
Forumindlæg"En planet får først indflydelse på et horoskop, efter den er opdaget." Sådan lyder en af de mange astrologiske påstande, som dog ikke kan eftervises eksperimentelt. Jeg har dog fået som opgave at beskrive hvorfor. Hvorfor kan man ikke eftervise en påstand som denne? Lige netop denne... -
Hvorfor åbnede man Berlinermuren?
ForumindlægHej :) Har et spørgmål angående min stil om Berlinermuren. Hvorfor åbnede man muren så pludseligt? Folk flygtede jo ikke længere til vest gennm Ungarn, for man lukkede jo grænsen til Tjekkoslovakiet. Desuden bekæmpede Stasi demonstrationerne i Østberlin med vold. Håber i kan hjælpe. -
Eksponentialfunktion
ForumindlægHvad sker der når både a og b er ens for de to eksponentialfunktioner? Når b er ens, så har de vel sammen skæringspunkt med y-aksen, men hvad med a? På forhånd tak -
Hvorfor hedder det sein Moped?
ForumindlægHvorfor hedder det sein Moped og ikke seinem Moped i nedenstående sætning. Det burde da være dativ da der ikke er nogen bevægelse. Han er glad for sin knallert, fordi den er ny = Er ist froh für sein Moped, weil es neu ist -
Potens Funktioner
ForumindlægHej derude, sidder og er ved at dø over at jeg ikke kan finde ud af en opgave. Det handler om potentiel vækst. Min regneforskrift ser således ud: f(x)= 4*x^0,827 b)Med hvor mange procent skal x-værdien vokse, hvis y-værdien vokser med 40%? -
Forståelsesvanskeligheder vedrørende tekst om løsning af andengradsligning
ForumindlægHej alle Har lidt svært ved at forstå hvad bogen ønsker af mig her. Skal jeg isolér B i ligningen, B er jo ukendt? Eller skal jeg bare antage at B er lig 0 og bruge de forskellige formler til løsningen af ligningen? På forhånd miliarder af tak! -
Nogen der har været oppe..?
ForumindlægHej, er der nogen der har været op til AT-eksamen? Hvis ja, Hvordan foregik det? Diskutere man videre i synopsen på baggrund af det opstillede perspektiverende spørgsmål? Bliver der spurgt til hvad man ellers har lavet i AT forløbene? (ved perspektivering til studierapporten). -
Metoder!
ForumindlægHej, jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle poste det her, der er en masse der efterspørger metoder osv. her er et par stykker jeg har fundet. Blooms taksonomi * Viden: Hvordan vil du beskrive? Hvad er? Hvem er? Hvad skete der? * Forståelse: Hvad er hovedtanken i? Hvad er det bedste svar? Hvo... -
Læse videre på universitetet...
ForumindlægJeg går i 3g og skal efter gym læse videre på universitetet... men jeg er er lidt bange for at niveauet er for højt, fordi jeg i gymnasiet lige knap hænger ved. Hvad er jeres erfaringer med overgangen fra gym til uni? Skal man bruge meget tid på at læse hver dag? synes nemlig allerede jeg bruge... -
Find en forskrift for S og find f'(x)=0
ForumindlægTabellen nedenfor viser udviklingen i Tysklands solcellekapacitet (målt i MW) i perioden 2005-2010. Årstal 2005 2006 2007 2008 2009 2010 Solcellekapacitet 2056 2899 4170 6120 9914 17320 I en model kan udviklingen i so...
