Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17941 til 17960 af 33650
-
Udfyld tabel
ForumindlægHej. Er der nogle der kan forklare mig hvad jeg skal i den opgave jeg har vedhæftet? Jeg er virkelig på bar bund.... Tak på forhånd! -
Subscript og superscript på samme tid
Forumindlæg<equation>y_1 = ax_{1}^2 + bx_1 + c</equation> Hvordan får jeg lavet mellemrum, så der står, at det er <math>x_1</math> i 2? -
Statistik over kvotienten for matematik-økonomi
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen, der tilfældigvis kender til et sted hvor jeg f.eks. kan se kvotienten for matematik-økonomi de seneste 10 år? Jeg kan inde på KU's hjemmeside se at den var 9,5 i 2012 og 9,1 i 2013. Det jeg enlig har i tankerne er om kvotienten er faldende, eller om det bare er... -
Gymnasium ikke-egnet hjælp
ForumindlægHej jeg er en 15 årig dreng med et gennemsnit på 5,1 jeg er blevet erklæret ikke-uddanelsesparat begrund af umodenhed og vil meget gerne i gymnasiet HTX så jeg skal til revurderingsprøv på gymnasiet så derfor er jeg ret deprimeret for tiden nogen der har nogen ideer f.x hvordan det foregår og er... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig på vej med denne opgave: Hjulakslen i et IC4 tog er 1,60 m lang. Et tog kører stik nord med farten 90 km/h. Den lodrette komposant af Jordens magnetfelt har størrelsen 64 µT. a) Hvor stort et spændingsfald induceres der mellem enderne af hjulakslen? b) Bestem... -
Hvad kræver det at blive student fra HF?
ForumindlægJeg starter op på en HF i design. Hvor jeg har fag som design, dansk, engelsk, erhversøkonomi og kulturpakken, og jeg ville høre om man så bliver student eller om det kræver en fuld HF? -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
Tæller årsprøver og termin med i endelige gennemsnit?
ForumindlægJa, som spørgsmålet egentlig lyder: gør det det? For at være helt ærlig har jeg nemlig ikke selv regnet med det, så jeg har måske ikke været så "opmærksom", som jeg burde under prøverne - men tæller de med på det endelige snit/eksamensbevis? Hvor meget tæller egentlig overhovedet med? ... -
Middelværdi og stolpediagram
ForumindlægHejsa jeg har en matematik aflevering for til på mandag, og jeg sidder lidt fast i opgave 3, da middelværdier og stolpediagrammer ikke er min stærkeste side. Er der nogle der kan hjælpe? ((: -
Hjælp mig tak!
ForumindlægJeg har en prøve eksame, og jeg vil derfor gerne lave en hjemmeside. Jeg har fået at vide, at der skal være '' modsætninger mødes '' på min hjemmeside, men jeg ved ikke hvilken slags modsætninger der kan mødes, kan nogen give mig et eksempel? (By the way, min udtryksform er digit... -
Jeg har brug for hjælp til opgave 301.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgave 301. Jeg kan ikke finde ud af hvordan eller hvad jeg skal gøre. -
Afkøling af oliefyret
ForumindlægJeg beder om hjælp til denne projekt opgave. Jeg har været væk i et stykke tid pga. af ubestemmelige grunde,så har ikke kunne helt følge med i undervisningen. Det haster lidt med tiden, da det skal afleveres i aften, så det kunnne være ret hvis nogle gider hjælpe med det. Tak på forhånd. Filen ve... -
Konstruere et parallelogram
ForumindlægHvordan kan jeg konstruere et parallelogram ABCD med vinklen A = 55 grader, AB = 8 cm og AD = 5 cm? -
Bestem kontidensintervallet
ForumindlægNogle der kan hjælpe med denne? -
Kan man springe 2. g over?
ForumindlægHej alle sammen Som I kan læse på titlen, så ønsker jeg at komme videre med min uddannelse hurtigst muligt. Årsagen bag dette ligger i, at jeg ønsker at læse i udlandet (USA eller England), hvor man som regel starter som 18 eller sjældnere som 19-årig. Jeg er lige startet i 2. g på min HHX uddan... -
Bestem funktionsforskriften til en linear funktion
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet "Om en lineær funktio, f, gælder der, at f(-20) = -11, og at f(6) = 20. Bestem funktionsforskriften" Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte. -
Binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke forstår :( har læst alt om det, men kan ikke få det til at passe :( -
Bionomalfordeling søger hjælp hurtigt!
ForumindlægFra opgave 2 og ned er jeg tabt for hvilke formler jeg skal have i spil. Hvis nogen kunne hjælpe ville det være perfekt. :) -
Differentialregning, noget om overskud, afsætning og maksimum
ForumindlægEn virksomhed producerer og sælger en vare til en fast pris på 1200 kr. pr. kubikmeter. Omsætningen R kan derfor beskrives: R(x) = 1200 x -- x ≥ 0 Omkostningerne C ved produktionen af varen er givet ved funktionen: C(x) 15x^2 - 1800x + 76500 a) Bestem overskuddet af varen kaldet P(x), når ... -
finde længde af vektor uden punkter
Forumindlægjeg skal bestemme længden af vektor b, men jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre... se vedhæftede fil
