Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17941 til 17960 af 19042
-
Spørgsmål ang. HHX og universitet
ForumindlægHej! Er i gang med mit sidste år af folkeskolen, og skal som alle andre unge til, at finde ud af, hvad jeg skal bagefter. Jeg er fastbesluttet på, at jeg skal på HHX, men jeg vil gerne lige høre, hvad er det for noget matematik man beskæftiger sig med? Jeg er klart bedst i Samfundsfag og Histor... -
Er det rigtigt?
ForumindlægHej, jeg har lavet en lille oversættelse, men jeg er usikker på, om det nu er rigtigt. Kan jeg få noget hjælp? :D Jeg vil også helst gerne have forklaret, hvad der er galt, så jeg kan blive bedre. :D Dansk: Juan er 22 år, og han kommer fra Granada. Han studerer engelsk ved universitetet i Granad... -
Hjælp!! forstår ikke sætningen
Forumindlæg"Som en elendig Flok af vantrevne Tiggere, der er bleven standsede af Vandet og Ingenting har at give i Færgeløn, står husene nede på yderste bræmme af bredden..." Hvad vil det sige? -
Trigonometri
ForumindlægHey, har en opgave jeg ikke kan løse, håber der nogen der kan hjælpe =) Opgaven lyder på at man skal finde arealet af den vilkårlige trekant. som oplysninger får man a= 6,82m b= 12,46m B= 123,3 grader Kan ikke finde nogle formler for hvordan man finder A, C og c ud... -
Medicoteknik opgave
ForumindlægJeg har fået følgende kredsløb smidt i hovedet: http://tinypic.com/m/hv2psg/1 Min opgave går ud på at jeg skal: 1) Tegn thevenin ekvivalent diagrammet 2) Beregn Théveninspændingen og Théveninmodstanden. 3) Kan modstanden beregnes på flere måder? Umiddelbart ville jeg skyde på at jeg først kunn... -
Henfaldskonstanten
ForumindlægHvis sandsynligheden for henfald er 1%, så er y=b*a^x eller N=No*e^-kx Hvor a=0,99 Er k så 1%? Da der jo også gælder, at A=k*N Men e^-0,01 er jo ikke præcis lige med 0,99 bare tæt på og jo større sandsynligheden er, jo længere er e^-k fra. Hvordan kan der være? Er det fordi e altid kun er på et v... -
EN SMULE GENETIK. NEMT SPØRGSMÅL MÅSKE?
ForumindlægHejsa, jeg er startet med faget genetik, og jeg sidder lidt fast med en lille detalje. Jeg har prøvet mig frem. og håber at jeg kan få hjælp :) måske skal jeg bare have et spark :) Opgaven lyder: Nedenstående figur viser en DNA-duplex, der aflæses fra venstre mod højre: 5’-A-T-T-C... -
Jeg er så nervøs!!!!!
ForumindlægJeg er en muslimsk pige med tørklæde på, som forhåbentlig skal starte HTX næste år. Jeg er bange for at komme i en klasse uden andre indvandrer hvor jeg vil blive udelukket og blive outsider. det skete da jeg gik i offentlig folkeskole for tre år siden, og jeg er virkelig nervøs for at det ske... -
krater i stangkonstruktion
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg vil hører om nogen kan sætte mig igang med -
hjælp
ForumindlægEr karaktererne vigtige I 8-9. Klasser? Betyder nationaltesterne noget for ens karakter? Det er til min lillebror, kom med et nemt svar tak :-D -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej, jeg har følgende opgave, som jeg slet ikke ved hvordan jeg skal løse. Ville sætte pris på hjælp. OPGAVE 3-VEKTORFUNKTIONER (1) En Ferrari kører på en ottetals-formet racerbane. Bilens position, P, kan beskrives ved stedvektoren OPt: = 2 cos (30pi*t)) sin(60pi*t) 0<_t_<1 hvor t e... -
Forberedelse til FSA (geografi)
ForumindlægHej alle, Det er sådan, at jeg har trukket geografi som udtræksfag. Jeg har aldrig prøvet nogle af FSAerne fra de forrige år, og jeg føler mig virkelig på bar bund. Jeg synes ikke rigtig, at jeg heller har lært noget i geografitimerne, da min lærer ofte bare sætter en film på omhandlende fattigd... -
Medicin kvote 2 år 2015
ForumindlægHej SP, Jeg har netop for ikke så længe siden fået mine årskarakterer for 3.g og gennemsnittet ligger på næsten 10,00. Dog er det ikke godt, fordi min gennemsnit for 1 og 2.g ligger på ca. 7,5 - hvor jeg ikke tog alt seriøst. Derfor vil jeg høre hvad jeg skal gøre for at studere medicin gennem ... -
hjælp..
Forumindlægd) Lav ved hjælp af regnearket og dataene fra filen en figur, der viser effekten, der afsættes på bilen som funktion af bilens hastighed. Jeg skal lave en funktion og har kun tid acceleration og vægt, hvordan gør jeg dette o.o? -
spørgsmål om mit gennemsnit
Forumindlæghej er det muligt at forbrede sit snit fra 4,2 til 10,3 som odontologi kræver. jeg går i 2.g efter sommerferien og har afsluttet biologi og billedkunst med begge 7 taller. jeg skal til at gå i 2.g og har ikke nærmest ikke løsten til at starte ikke igen pga det lyder helt sindsygt at når der... -
løs ligningen f(x)=0 uden hjælpemidler
Forumindlægen funktion er givet ved f(x)=(x^2-5x+6)*ln(x^2+1). Løs ligningen f(x)=0. Jeg ved at man skal bruge nulreglen til (x^2-5x+6).Jeg ved bare ikke helt, hvordan man skal skrive det hele op og generelt strukturere opgaven. håber nogen kan hjælpe -
ligning til linje der står vinkelret med en anden linje
ForumindlægEn linje l har ligningen 4x - 2y = 1 a) Bestem hældningskoefficienten for l. b) Bestem en ligning for den linje m, der går gennem punktet P(4,-1) og står vinkelret på l. -
Produktreglen
ForumindlægHej! Jeg er i gang med nogle opgaver om at differentiere nogle ligninger vha. produktreglen. Og er gået i lidt i stå med de her: f(x) = (11x+12)(4-3x) f(x) = (-6x+2)·x^2 Ville blive MEGET glad for noget hjælp! Fortsat god dag til jer alle. -
Bestemmelse af linje m
ForumindlægHejsa Mit spørgsmål lyder: hvordan kan man udfra en linje,som er l:3x+4y-7=0 bestemme linje m, der er vinkelret på linje l, og skærer punktet P(2,-1)? -
Kritik af Studieportalen
ForumindlægDet undrer mig at studieportalen er så benyttet, som den er. Skyldes det folks dovenhed eller måske deres manglende faglige kompetencer? Hvorfor skal forummet overfyldes med ligegyldige, trivielle spørgsmål, der er på et så lavt niveau at selv din kat vil kunne forklare det? Ideen bag en forum ba...
