Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17961 til 17980 af 109300
-
Syre og baser
ForumindlægHej Jeg har problemer med at løse dette opgave som er vedhæftet. Spørgsmålet lyder: Beregn forholdet mellem stofmængden af peperidin og peperidins korresponderende syre, når pH er 11,00. Jeg har regnet i forrige opgave at peperidins formelle konentrationer 0,20552M. Vi får at vide at den i va... -
Omskriv til potens
Forumindlægskal skrive følgende om til potens A) 5*52 * 53 __________ 53 *5 Jeg får det til 5⋅5^2⋅5^3)/(5^3⋅5) = Svar: 5^2 er det rigtigt? -
Potensvækst
ForumindlægJeg er igang med en opgave hvor jeg skal forklare de forskellige væksttyper. Min forklaring på eksponentiel vækst ser således ud: Eksponentiel vækst bruges til at beskrive to størrelser, som vokser eksponentielt. Det betyder, at hvis størrelserne afbilledes i et koordinatsystem, skal der for hve... -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevis... -
Hjælp til studieretningsvalg..
ForumindlægHej.. Jeg skal vælge studieretning på mandag.. Men jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg vil gerne læse til tandlæge eller farmaceut.. Hvilken studieretning passer mig bedst? 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B 2. Matematik A, Biologi B, Kemi B Nogen der vil hjælpe?? -
Toppunkt??
ForumindlægHvordan er formel for TP? Hvis: a= -2 b= -5 c= -3 D= 1 -
bestem lbl? Kan ikke gennemskue det....
Forumindlægvinklen v mellem vektorerne a og b er 60 grader, lal=2 og la+bl=√28 Bestem lbl. VINK: udregn la+bl^2 formlen lyder jo: cos(v)= axb/lalxlbl Jeg får det til at se sådan ud: cos(60)=28(men det kan da ikke passe???!) /2 x lbl -
Algoritme
Forumindlægpublic int euklid(int a, int b) { int r; int q; if(a > b) { while(r > 0) {a = b * q + r;} /////// } } -
Bevis omhandlende potensfunktion
ForumindlægJeg har bevist, at den sammensatte funktion af to potensfunktioner er en potensfunktion.Jeg er nu bedt om at bevise, at den omvendte funktion til en potensfunktion er en potensfunktion.Hvis vi siger, at vores potensfunktion er på formen y=b*x*a, er den omvendte funktion:y/b=x^a <=> (y/b)^(1... -
Det gyldne snit hjælp!!
ForumindlægJeg har virkelig problemer med denne opgave, er der nogen som ville være søde at hjælpe mig? Hvis et gyldent rektangel har siden a som den lange side og siden b som den korte side så er Det gyldne snit= Den korte side/Den lange side = a/b indsæt i phi * phi' = -1 og vis, at phi'=Den l... -
differencetialligning!
Forumindlæghvordan løser jeg denne opg?: y´´= -(1/25) y Grafen for f går igennem punkterne A(0,3) og B((5pi)/2,2) er der nogen der kan hjælpe----på forhånd tak! -
Kan man bruge pythagoras nu?
ForumindlægAlle ved at pythagoras er a2+b2=c2 MEN.. Kan man bruge pythagoras til at finde en katete.. Hvis der nu bliver oplyst a og c kan man så finde b ved at bruge pythagoras? -
Termodynamik og ligevægt
ForumindlægHar brug for hjælp til b og c. i b har jeg regnet ud at ?S<0, men forstår ikke helt hvad jeg skal kommentere på.. i c har jeg beregnet ligevægtskonstanten til 1,20 og herefter er jeg gået i stå. Ved at reaktionsbrøken er Y= [B] / [A] -
Vinkel mellem vektor
Forumindlægjeg har en opgave om vektor. håber nogen kan hjælpe..jeg skal finde en gradtallet for vinklen mellem vetkor a+b og vektor a. jeg ved at vektor a+b=7. længden af vektor a=5 og længden ag vektor b=3. JEg ved også at vinklen mellem a,b=60 grader.. hvad skal jeg gøre?hvordan laver jeg en vektorpil på... -
reducering af en ligning
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der kan hjælpe mig at reducere følgende opgave ? ((a4*b-b2*a)/(b3*a+a2*b)) Tak på forhånd :) -
Synonymordbog??
ForumindlægHey!! findes der en online engelsk synonymordbog??? -
1 lille spørgsmål
ForumindlægHvordan siger man:disse ting er ikke nødvendig på engelsk?? -
SSO
ForumindlægHej! Er der nogen som kender en side som studieportalen, bare på engelsk?? -
hjælp
Forumindlæghej folkens jeg har brug for hjælp ang. engelsk -
Att.
ForumindlægEr der nogen der ved om Att. hedder det samme på dansk og engelsk?..Skal skrive et engelsk brev, men kan ikke finde forkortelsen Att. i hverken den dansk-engelsk eller engelsk-dansk ordbogen..
