Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17961 til 17980 af 26896
-
Eksponentiel udvikling
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en opgave: Danmark producerede i 1994 11.105.000 ton affald. I 2004 steg tallet med 13.359.000 ton affald. Tallet er steget yderligere i dag. Det antages, at udviklingen i affaldsproduktionen i Danmark vokser eksponentielt i perioden 1994-2004. a) Vis, at den gennems... -
Vi har virkelig meget brug for hjælp PLEASE
ForumindlægOpgave 2.2: Nedbrydning af andre rusmidler Alkohol er det eneste rusmiddel som nedbrydes med konstant hastighed. For alle andre rusmidler gælder det at man i løbet af et fast tidsrum nedbryder en vis procentdel af rusmidlet. Dette betyder at mængden af rusmidlet i kroppen aftager eksponentielt m... -
Hjælp til matematik (1.g)
ForumindlægKan virkelig ikke finde ud af det her matematik, nogle som vil være så søde ? :) Opgave 6.7 Udviklingen i antallet af gæster ved en festival, kan beskrives ved funktionen f(x)= - 255 + 13200 Hvor x er antal år efter 1987 og f(x) er antallet af gæster det pågældende år? a) Forklar hvad ta... -
opgaver på b -c niveau
ForumindlægOpgave 5' To størrelser x og y er omvendt proportionale X. 10 20 Y 4 ? Udfyld resten af tabellen (sildeben) Opgave 9 I en model er udviklingen i verdens befolkningstal bestemt ved f(x)=2586*1,017x Hvor f(x) er verdens befolkningstal (målt i mio) og x er anta... -
Østrogenkoncentrationen efter indtagelse af en p-pille
ForumindlægHej, jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal udregne denne opgave. Jeg håber meget der er en der kan hjælpe :) I en matematisk model kan østrogenkoncentrationen efter indtagelse af en p-pille beskrives ved : C(t)=67*(e-0,041*t-e-3,1*t), 0<=t<=36 hvor () Cter østrogenkoncentrationen i ... -
Differentialligninger, hældningsfelt
ForumindlægI et område lever en bestand af rensdyr. I en model kan udviklingen i antallet af rensdyr i bestanden beskrives ved en løsning til differentialligningen: dy/dt=0.23*y*(1-(y/1073))-s*y hvor y betegner antallet af rensdyr i bestanden (målt i tusinde) til tidspunktet t (målt i år), og s betegner and... -
Hjælp hjælp hjælp til matematik opgaver!!
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for hjælp til nogle opgaver, da jeg er super dårlig til matematik. Der må meget gerne være udregning. :) Opgave 1: Bestem hældningskoefficienten for den rette linje, er graf for den lineære funktion "f", og går gennem punkterne (3,7) og (12,10). Opgave 2... -
Problemløsning/matematik
ForumindlægHej. Er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Tabellen nedenfor viser tiderne for verdensrekorderne i maratonløb (målt i sekunder) for mænd i perioden 1981-2007. År 1981 1984 1985 1988 1998 1999 2002 2003 2007 Tid 7698 7685 7632 7610 7565 7542 7538 7495 7466 Udviklingen i verden... -
Percy Jackson og lyntyven - point of no return?
ForumindlægHejsa! Jeg ville bare høre fra jer, der har set filmen "Percy Jackson & lyntyven/the lightning thief"; hvor syntes i point of no return var? Jeg prøver lige at placere den i berettermodellen samt plot point modellen, men jeg kan ikke helt blive enig med mig selv i, hvor point of no... -
Percy Jackson & lyntyven - point of no return?
ForumindlægHejsa! Jeg ville bare høre fra jer, der har set filmen "Percy Jackson & lyntyven/the lightning thief"; hvor syntes i point of no return var? Jeg prøver lige at placere den i berettermodellen samt plot point modellen, men jeg kan ikke helt blive enig med mig selv i, hvor point of no... -
Bestem forskrift - differentialligning
ForumindlægI en sø udsættes 400 fisk af en bestemt art som ikke fandtes i søen før. På forhånd har man vurderet at det maksimale antal fisk af denne art i søen vil være 104. Antallet af fisk af arten i søen beskrives i en model ved en funktion f(x) der er løsning til differentialligningen dy/dx=ay(M-y) H... -
Brøk --> 2.gradsligning
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og slås med denne ligning: Fællesnævneren må være nævner * nævner, altså 2x^3, ikke? Hvordan kommer jeg videre herfra? Hvis nogen har en løsning: Babysteps, tak :) Har ikke haft matematik siden i naturfag for 14 år siden ;) På forhånd tusind tak for hjælpen! :) -
HJÆLP!!!!!!!!!!! Svar søges!!!! Til imorgen! nr. 2
ForumindlægLigningen: x/3 + 6 = 18 x=_____? Vil gerne vide hvordan man regner dette stykke ud, også bedes det, på forhånd tak:D Omskriv til decimaltal: 25/40= ____? Ligesom den første har jeg nogle stykker: 6 2/9 * 8 =____? -
Magnet
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man kan lave en magnet -
Spilled Salt, Engelsk stil
ForumindlægSpilled Salt(Vil i ikke være søde at hjælpe mig. Hvis du gider at læse den igennem og evt sætte rød streg under det som er forkert. På forhånd tak)Myrna has a hard time dealing with her sons past and his present life after prison. Myrna blames herself, because of her son’s crime in the past. Myrn... -
Engelsk Stil- Annie's story
ForumindlægHej..\nEr der nogen der er interesseret i at hjælpe med at rette denne engelske stil for gramatiske og sætnings fejl. Ville ikke mene der var så mange, forhåbenlig. Det ville bare være super. På forhånd tak..\n\nAnnie’s Story\n\nNowadays it is harder being a child then formerly. Parents are very ... -
Gode links til biologi
ForumindlægDansk forum om klimaændringer og global opvarmning - masser af nyttig viden til biologiopgaven om klima. Er du faldet over et biologiord du ikke forstår? Søg her blandt 1209 ord. Lækre figurer til biologirapporten Flere figurer til biologirapporten Biosite Biokemisk Leksikon Biokemisk leksi... -
Kunst, hvad er det?
ForumindlægHvad er kunst? En gammel bred definition på kunst er ”det menneskeskabte”. Der findes utallige bud på en mere uddybende definition, men ingen kan tilsyneladende give en fuldstændig dækkende beskrivelse af begrebet kunst. Spørger man kunstneren bliver han svar skyldig, Han kan ikke sætte ord på. ... -
Hvilken bærbar bør man vælge?
ForumindlægHjælp jeg skal ud og investere i en bærbar.. Jeg skal starte på min studentereksamen her efter ferien (altså første år) og skal derfor have mig en bærbar..Er der nogen her som kan give mig nogle råd til hvad man skal kigge efter - hvilke krav osv...hvilke mærker er bedst? -
Økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe har valgt min videregående uddannelse, men jeg er i tvivl om valget mellem erhvervsøkonomi-matematik, matematik-økonomi og økonomi. Min helt store interesse er matematik, og jeg vil så vide, hvilken af disse muligheder giver bedste muligheder for at arbjede i ban...
