Søgning på: naturgeografi b noter. Resultater: 17961 til 17980 af 99996
-
NG - Milankovitch-cyklus
Forumindlæg(Synes seriøst, de burde tilføje NaturGeografi som et fag/kategori i spørgsmål-feltet) Hej alle! Jeg kan ikke finde hoved eller hale på, hvordan Milankovitch's diagram (billede vedhæftet) skal aflæses. For nyligt udførte jeg et feltarbejde af kridtlag på Møns Klint, og fik nogle målinger a... -
Mols og Mols Bjerge?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er så heldig at skulle til eksamen i naturgeografi, hvor jeg så har trukket mit emne idag. Jeg har fået noget om Mols og den glaciale landskabsserie. Opgavebeskrivelsen lyder således: Mols er et karakteristisk istidslandskab på det sydlig Djursland. Området indeholder ... -
Datering af bjergarter ved hjælp af radioaktive isotoper.
ForumindlægDet her burde egentlig ligge under Naturgeografi, men da en sådan kategori ikke findes kommer den ind her. Jeg skal til eksamen i morgen, og har altså trukket Datering af bjergarter ved hjælp af radioaktive isotoper. Jeg har lavet opgaver omkring det, men har self. været så dum KUN at skrive re... -
Ingen perspektivering?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal i forb. med min AT7 perspektivere som altid. Problemet er at jeg ikke synes at kunne finde noget at perspektivere til. Denne opgave omhandler jordskælvet på Haiti i 2010, og Jørgen Leths bog Et hus er mere end en ting, hvori han beskriver situationen set fra hans vinkel. ... -
Hjælp til Konklusion på klimaændringer...
ForumindlægJeg går i 1.g, og er ved at skrive min NV rapport. Jeg har skrevet om biologi og naturgeografi's syn på klimaændringer, hvordan de fungere osv. nu er jeg nået til konklusionen og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal skrive den. Jeg har skrevet dette indtil videre: Klimaændringer er noget d... -
Hypotetisk-deduktiv
ForumindlægHejsa Jeg skal op i AT i morgen og jeg er lige kommet i tvivl om mit valg af metode. Jeg har fagene dansk og naturgeografi, hvor jeg har analyseret filmen "The Day After Tomorrow" ud fra, at det er en science fiction film. Jeg har altså brugt hermaneutik som metode i danskdelen. Ved ... -
Meget splittet - hvilken uddannelse?
ForumindlægHej Jeg er enorm forvirret. Jeg er til samfundsfag, pædagogik og naturgeografi mv. Men mest samfundsfag. Jeg ved ikke om jeg vil hellere noget praktisk eller teoretisk. Jeg har allerede haft et sabbatår, hvilket har hjulpet lidt på hvad jeg vil, men ikke nok synes jeg. Jeg ved ikke om jeg skal sø... -
Hjælp til kyoto-aftalen
ForumindlægHalløj allesammen! Jeg sidder med noget AT hvor jeg skriver i naturgeografi og samfunsdag. Jeg skal bl.a. komme ind på kyoto-aftalen, men har svært ved at forstå den. "Kyoto-aftalen blev indgået den 11. december 1997 i Kyoto, Japan. Aftalen indebærer, at de globale udslip af drivhusgasser ... -
Byer og klima
Forumindlæg-- OBS -- Jeg kan se jeg har postet i et forkert forum, men der er intet forum til Naturgeografi. Og biologi ligger godt op ad NG så håber stadigvæk i kan hjælpe mig! -- OBS -- Hej allesammen. Jeg har lige trykket emne til eksamen. Som overskriften lyder omhandler det byer og klima. Mit... -
Klimaopgave
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået en naturgeografi rapport for, men der er nogen af opgaverne som jeg ikke forstår. Jeg har lavet størstedelen af det, men kan ikke finde ud af de her: Klassificer klima- og plantebælte for de 5 lokaliteter efter Vahls system.(Vi har fået 5 figurer med følgende bes... -
Kompleksetal
ForumindlægDer er to opgaver jeg har vædhæftet fra paint. Der er markeret med rødt farve, som betyder "svaret". Jeg vil godt vide, hvordan de skal regnes ud, eller hvorfor svaret skulle være sådan. I opgave B er det lidt tricky for mig. Jeg skriver her; Opgb (z - i)(z2 + az + b) = z3 + (1-i)... -
Hjælp til mat. !!!
ForumindlægJeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse opgaverne.. PLEASE hjælp mig med at forstå hvordan I løser dem? Løs ligningen (x^2+1)⋅(2x-3)=0 Reducer udtrykket (3a+4b)^2-9(b-a)(b+a) -
Kosmologi
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med spørgsmål b? -
funktion
ForumindlægHej. Hvordan skal man løse opgave b) og c)? Tak på forhånd -
Ligning
ForumindlægReducer udtrykket; (3a - b)(a + 2b) - 4a (a - b) + a2 Please skal aflevere om 10 min over nette hjælp! -
Trigonometri
ForumindlægI en trekant ABC er a=7 b=8,5 , og vinkel B er 35grader . Bestem de øvrige sidelængder og vinkelstørrelser. Nogen som kan hjælpe -
Cosinus og Sinus
ForumindlægBeregn i hvert af disse tilfælde de tre ukendte størrelser? a=123, b=456 og B=90 -
Hældningen
ForumindlægFind hældningen for den linje, der går gennem punkterne A og B, når 1. A(0,2) B(1,1) HJÆÆÆLP :(( -
Find forskrift
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal løse. Nogle der kan hjælpe? Ved at c-værdien = 560 men ved ikke hvordan jeg skal finde a og b. -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHvordan finder man konstanterne a og b i en eksponentiel funktion, når man ikke får nogle støttepunkter oplyst?
