Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18001 til 18020 af 36005
-
Punkter på linjen
ForumindlægHej... Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave. Jeg forstår ikke ret meget af den. Her kommer den: Tegningen viser to linjer l og m med parameterfremstillingerne: l: (x, y) = (1, 0) + t * (3,2) m: (x, y) = (2,4) + t * (2,-1) a) Marker på linjen de punkter, der svarer til parameterværdierne 0... -
Lineære funktioner ! :S
ForumindlægBestem stignings tal og konstantled for ( 2,37 ) og ( 17,-29) bestem x kordinaten til det punkt hvis y kordinaten er 117 - Bestem stignings tal og konstantled for (68,171) og ( -32-237) bestem også linjens skæringspunkter med akserne .......... -
Omskriv (regler)
ForumindlægHej, jeg ahr virkelig brug for hjælp, jeg skal omskrive følgende, men jeg forstår ikke princippet :( Opgaven lyder bare: "0mskriv: 169 - y^2 a^2 - x^2 4x^2 - 625 4 + y^2 - 4y x^2 + 22x + 121 25 + x^2 + 10x y^2 + 49 - 14y 16x^2 - 81 Jeg forstår virkelig ikke opgaven. Er der ikke en der er ... -
de unges barske tale
Forumindlægjeg er i gang med et læserbrev til artiklen " de unges barske tale" jeg vil gerne vide hvor langt såddan et er, og hvad der kan stå i det hjælp hurtigt takker (= -
valgperiodens længde og demokrati. haster skal afleveres i morgen
Forumindlæghej alle jer der har taget jer tid til at hjælpe mig :) . jeg er i gang med at løse samfundsfags opgaver til i morgen, og jeg kan ikke rigtig komme med et svar til følgende spørgsmål. hvad betyder valgperiodens længde for demokratiet? det ville være meget rart med noget hjlp. tak på forhånd -
Matematik
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad Fakultet er, og hvad bruges den til ? Jeg sidder nu og bladrer i min matematik bog , men jeg kan ikke helt forstår det , jeg håber at der er nogen som kan forklarer den på en nem måde. Tak på forhånd -:) -
Kan det her godt være en magnetisme forsøg?
ForumindlægLink: https://www.youtube.com/watch?v=68kxO2mS_VI Hvis jeg trækker "Magnetisme" kan jeg så godt lave dette forsøg? Tak på forhånd -
Politik og ideologier
ForumindlægHej Nogen der ved noget om de forskellige politiske ideologier -
Hypotese.
ForumindlægJeg skal lave en hypotese om de danske vælgers holdninger til velfærdsstaten. Samt skal jeg tænke over det det offentlige skal tage sig af. Nogen der kan give en forklaring? Hints? Bare på det første. Ville hjælpe en del. Hvad er en hypotese? Tak på forhånd. -
Relationer
ForumindlægNogen af Jer der har styr på relationer? Begreber som refleksiv, symmetrisk og transitiv. Har 3 udtryk som jeg skal bruge disse begreber på. Refleksiv er hvis aRa så betyder det at (a,a) ∈ R og betyder at a=a ? -
Er lys strålingsenergi?
ForumindlægSom overskriften: Er lys strålingsenergi? -
positive og negative sider ved indutriarbejde
ForumindlægEr der nogen der ved en noget om de poistive og negative sider ved industriarbejde må de meget gerne skrive det her , taak og på forhånd . -
Optimering med flere variable
ForumindlægHvis jeg nu har en funktion, der er afhængig af to variable, og jeg vil optimere den, hvordan gør jeg så det? Jeg kan vel tegne den ind i et xyz-koordinatsystem, hvor y er funktion af x og z, og finde de lokale ekstrema (alt efter om y skal være så stor som mulig eller så lille som mulig). Men.... -
Metodevalg? - hypotetisk dekutiv eller empirisk-induktiv ?
ForumindlægHej alle :) Siger og laver AT opgave, og er gået helt i stå omkring metodevalget Altså skriver i samfundsfag-dansk om emnet " alkoholisme" Jeg er så i tvivl om hvilken af de 2 metoder jeg har brugt: altså jeg har jo skrevet en problemstilling, hvor i jeg vil finde frem til hvilke faktor... -
Rummål
ForumindlægJeg skal udregne rummål, men ved ikke hvordan og skal også vise udregninger af rummåle... og forklare det... har i nogle bud om, hvordan jeg kan demonstrere det i en opgave? hvis ja, så kom endelig med jeres kommentarer :) -
Hypotese
ForumindlægVi har en synops for, og vi forstår ikke hvad vi skal skrive i vores hypotese. Vores lærer er syg, og vikaren aner det ikke. -
Hjælp!
ForumindlægNogle som kan hjælpe med dette spørgsmål? Diskuter hvor stor betydning ideologierne stadig har betydning for partierne i politik i dag. Giv eksemler på partier, der er "tæt" på deres ideologi og giv eksempler på det modsatte? -
HISTORIE EKSAMEN HHX
ForumindlægHejsa. Er der nogen der er i samme situation som mig og skal op til historie B eksamen på 3 års hhx? For så vil jeg gerne have lidt hjælp:0) Jeg er meget i tvivl om hvad man kan komme op i - en ukendt tekst, ja, men hvor meget udover denne tekst skal man kunne? F.eks. i Den kolde krig? Er der nog... -
uligheder i andengradspolynomier
ForumindlægHej alle. Gider nogen hjælpe mig? Jeg skriver et projekt hvor jeg bl.a. skal forklare hvad uligheder og faktorisering er i andengradspolynomier. Tak på forhånd -
Grænseværdi =D
ForumindlægTil alle dem med 13-tallerne i matematik, eller mindre - det burde også kunne gøre det! Når jeg skal bevise at alle eksponential funktioner er differentiable - hvad gør jeg så? Jeg skal vel bevise at de har en grænseværdi, men puha! Hvordan??
