Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18061 til 18080 af 70434
-
MUNDTLIG SAMFUNDSFAG (hjælp!)
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i samfundsfag (mundtlig) her på onsdag, og har fået fortalt at jeg skal lave en synopsis? Er lidt på bar bund. Nogle der gider hjælpe mig med hvad det er jeg helt præcis skal? Jeg har 24timers fra i morgen og til onsdag morgen, og det er samfundsfag på A-niveau. HJÆÆÆÆL... -
ER GI MIG DANMARK TILBAGE YDRE ELLER INDRE KOMPOSITION? SKAL BRUGE DET HURTIGST MULIGT!
ForumindlægHJÆLP! -
logaritmer
ForumindlægJeg skal til årsprøve i skriftligt matematik i morgen, og jeg føler mig ret godt forberedt. Dog, så er der stadig logaritmer, som jeg absolut forstår intet af! Jeg ved, at når der er tale om en eksponentiel sammenhæng, f(x)=b*a^x, så kan man bruge 10-tals logaritmen på a^x, så det det bliver lo... -
Freuds model over sindets opbygning
ForumindlægPsykoanalyse blev opfundet af Sigmund Freud for ca. 150 år siden. Var oprindeligt en metode til at forstå sjæleligt syge mennesker (Freud brugte det bla. på sin egen datter), men redskaberne og teorierne har fundet stor anvendelse i forklaring for mange ting i almindelige menneskers liv. Den vise... -
Udgift, udbetaling, omkostninger
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med opgave 2,2 i den vedhæftede opgave. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvilke formler jeg skal anvende. Tak på forhånd. -
Energi
ForumindlægHej Hvad menes der med energibevarelse? -
HJÆLP TIL EKSAMEN - AKUT
ForumindlægHej folkens. Jeg er stødt på ord, som jeg slet ikke forstår: 1. Politisk forgrening 2. Politiske rettigheder 3. Flerpartisystem 4. flertalsvalg i enkelmandkredse 5. forholdstalsvalg 6. Lovgivningsprocessen Please hjælp med at give en forklaring på dem ;-) -
Musik Analyse 1g - Grease HJÆLP
ForumindlægHej.. Vi har til opgave at skrive opgave om Grease som musikprojekt i 1g. Men da vi har en lortelærer, der er MEGET fraværende er vi rent ud sagt lost..! Hvad bør vi tage fat på i en sådan analyse. Vi er især bagud i det tekniske, hvordan analysere man et musikstykke som eks. Summer Lovin´ :-)... -
er ret dårlig til engelsk :S hjælp så er i søde
Forumindlæghej jeg er ved at skrive et essay om musikkens indflydelse på unge mennesker. Vil I ikke hjælpe mig med det grammatiske i indledningen (ikke det mest komplicerede engelsk!)- komma og ordstilling (evt forkerte ord) så er I søde -idéer modtages også gerne til hvad der ellers kan skrives.;) You co... -
teorier om Eriksson og Freud!!!
ForumindlægNogle der ved hvilket teorier Eriksson og Freud står for ? Det haster!! -
Syre i kroppen?
ForumindlægIndeholder menneskekroppen syre? i huden eks.? Jeg ved at i visse indre organer findes der syrere til nedbrydning ect. Min undren kommer af dette: Min veninde havde for nylig købt en navlepiercing med 14 karat guldbelægning og hun blev garanteret af butikken, at belægningen pp ingen måde kunne ... -
Idéer, tips osv til dansk historieopgave?
ForumindlægHej SP. Står i den situation at jeg her om et par uger skal til at skrive en opgave på de 8 sider. Går i 2.g. Muligheder: Dansk. Historie. Tværfaglig (mix mellem dansk og historie.) Prøver denne gang at være ude i god tid, så jeg ville høre om der er nogle erfaringer, tips, og ikke mindst forslag... -
uligheder (9. klasse)
ForumindlægSidder her med nogle stykker, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af! Opgaven lyder således: Find løsningsmængden af: a. 4-0,5x>5 Dette er blot ét af stykkerne. Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med at løse det? Hvordan gør jeg? Hvad starter man med? Hvad er løsningsmængde i det hele... -
Vås (algebra) ?
ForumindlægHvorfor er følgende definition (formuleret på engelsk) vås? Two subnormal series {Hi} and {Kj} of a group G are isomorphic if there is a one-to-one correspondence between the collections of factor groups {Hi+1/Hi} and {Kj+1/Kj} -
2. verdenskrig
ForumindlægVille Hitler ikke 'flytte' alle jøderne til Polen? eller var det Østpolen? -
Regneudtryk
ForumindlægKompositionsreglerne addition og multiplikation er begge, indenfor R, kommutative. To elementer a og b indenfor addition kaldes begge addender. To elementer a og b indenfor multiplikation kaldes multiplikator og multiplikand. Hvorfor denne navneforskel ved multiplikation, der, hvor der ik... -
Finde en side om hippiekultur på engelsk
ForumindlægHej jeg er en pige på 15 år og har brug for at finde noget om hippiekultur og jeg kan ikke finde nogle hjemmesider for hippiekultur på engelsk og jeg vil hører om i vil finde nogle hjemmesider til mig, det vil jeg blive reigtig glad for, hvis i hjælp mig med det hilsen den 15 årig pige -
Bevis for R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. På forhånd tak! -
Optimering med flere variable
ForumindlægHvis jeg nu har en funktion, der er afhængig af to variable, og jeg vil optimere den, hvordan gør jeg så det? Jeg kan vel tegne den ind i et xyz-koordinatsystem, hvor y er funktion af x og z, og finde de lokale ekstrema (alt efter om y skal være så stor som mulig eller så lille som mulig). Men.... -
Det skrå kast
ForumindlægHejsa.. Jeg skal til at skrive studieretningsopgaven omhandlende det skrå kast. Den skal bl.a. omhandle, hvad der sker, når start- og sluthøjde ikke er den samme. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde frem til noget teori om dette. Synes efterhånden, at jeg har ledt overalt - så håbed...
