Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18101 til 18120 af 29788
-
christian winther!!! Litterær artikel
ForumindlægHej allesammen! er der nogen af jer der ligger inde med en analyse/opgave omkring christian winthers digt "Aftenmøde" fra 1835?? kunne også godt bruge lidt hjælp til hvordan man skriver en litterær artikel- bare for at få det helt på plads.. -
pædagogik
ForumindlægHej. jeg har et spørgsmål i pædagogik, som jeg ikke rigtig kan svarer på... kan i hjælpe? ”At det som er blevet fusioneret her, er statens og erhvervslivets overordnede mål om at få nyttige borgere og god arbejdskraft og så de humanistiske og kritisk-frigørende metodikker, som skulle hjælpe ... -
Tysk skriftlig
ForumindlægHej Er der nogle der vil være sød og sige om ordstilling er rigtigt. Da jeg konstant får af vide fra min tysklærer at jeg har nogle fejl ved ordstilling. Altså om verbernes placering er korrekte Ich glaube, dass Demokratie allen bekannt ist. Demokratie wird als gegeben nimmt. Der Grund dafür... -
kegle - champagne glas
ForumindlægJeg sidder og skal lave en opgave om et champagne glas. (keglestub) stilken er 8 cm. selve glasset er 9 cm højt S = 2cm s = 1cm Jeg skal finde ud af hvor mange centimeter champagnen går op, hvis man skænker halvdelen af massefylden op og hvad massefylden er på, hvis man skænker halvt op i glas... -
Verdensbillederne
ForumindlægHvilket verdensbillede beskriver himmellegemernes bevægelse mest korrekt - det geocentriske eller Kopernikus' heliocentriske? -
Skriftlig eksamen A
ForumindlægNu er skriftlig eksamen i biologi overstået. Da prøven var færdig opdagede jeg en fejl i opgave 2 omkring genotyperne. Jeg ved godt, at der i opgaven stod, at genet sidder på X-kromosomet, men jeg sagde alligevel, at nedarvningen var autosomal recessiv - det var nemlig det mest sandsynlige, når m... -
gode sætninger til eksamen
ForumindlægSkal op i tysk (folkeskole) i juni og ville høre om der er nogle sætninger der ville være gode at kunne til sådan en mundtlig eksamen. Og er der nogle der ved hvordan man siger: " det kommer jeg tilbage til senere" (hvis censor eller lærer spørger om noget man senere vil omtale i sin d... -
Gratis program til bl.a. mat
ForumindlægHej, Jeg vil høre Jer ad, om i kan anbefale en gratis redigeringsprogram til tekst og matematiske udregninger. Jeg søger et program, hvor man bl.a. kan definere funktioner, differentier (partielt) og løse ligninger. Dette kan man selføglelig med de fleste programmer, men det jeg oplever er bl.a.... -
Bestem b så d=0, hjælp!
ForumindlægJeg har fået denne opgavebeskrivelse: bestem b, så netop har én løsning Jeg ved at d=0, hvis der netop skal være én løsning. Mine udregninger er som følgende: Dvs. at når jeg skal finde x, vil der være 2 løsninger, fordi jeg har fået b til at være Svaret er altså enten 1,5 ... -
Forskellen på metode og teori?
ForumindlægHvad er forskellen på metode og teori? HJÆLP - er i AT-krise -
hjælp til engelsk oversættelse fra videoklip!
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for en smule hjælp... jeg har fundet et nyhedsklip på internettet, som jeg skal bruge til min mundtlige engelskeksamen (FSA). klippet handler om Nordirlands situation i dag. jeg forstår egentlig godt klippet (i helhed)... men så er der alligevel rigtig mange steder hvo... -
Skriftlige karakterer
ForumindlægOhøj alle Jeg er lige blevet færdig med alle mine skriftlige eksamener og venter med frygt på karaktererne:P Men hvornår får vi dem at vide? For man plejer jo at kunne regne sit gennemsnit ud inden den sidste mundtlige eksamen! Hilsen Kristine :) -
Ikke indstillet til eksamen i et fag?
ForumindlægHej, jeg tænkte på, hvad sker der hvis man ikke bliver indstillet til eksamen i et fag? Lad os sige man har valgfag på 2. år, som f.eks. Matematik, og man mangler nogle opgaver, og læren vil indstille en til ikke at komme op i eksamen i matematik, hvad sker der så helt præcist ? -
hvordan?
ForumindlægHvordan lærer du bedst? Jeg vil gerne have en mellem lang forklaring. Tak -
KLOGE MENNESKER...
ForumindlægHej er der nogen der ved noget okm følgende: -realisme -impressionisme -neoimpressionisme -ekspressionisme -postimpressionisme -symbolisme -fauvisme -kubisme -futurisme hvis i kan forklare med egne ord ville det være bedst, for det er det jeg har brug for. På forhånd tak -
Sekundær litteratur
ForumindlægHello, Arbejder i TeXshop (på Mac) og kunne godt tænke mig, at lave en sekundær litteraturliste, da jeg ikke mener, at henvisninger til internetsider skal stå sammen med de bøger jeg har brugt som primær litteratur. Hvorledes kan jeg gøre dette? Mvh, -
diskussion til SRO
Forumindlægjeg skriver SRO og jeg er nået til diskussion, jeg har søgt rundt på nettet efter materiale uden held. ville høre om nogen kan hjælpe på en eller anden måde, links, eller gode råd. Det jeg skal svare på i diskussion er " diskuter og vurder, hvilken type opvarmning der egner sig bedst, hvis... -
trig.
Forumindlægopgave a: 107, 52 opgave b: Hvorfor får jeg et l... tal? Min metode 180 - 78,1 = 101,9 b^2 = 107,52^2 + 72,5^2 - 2 * 107,52 * 72,5 * cos(101,9) / 2 * 107,52 * 72,5 = 0,8782... ?? -
Hormonernes funktion
ForumindlægHej, hvilken funktion har hormoner i kroppen? -
5 A-fag???
ForumindlægHej jeg går nu på 1.G i en HTX og har følgende fag på A-niveau: Kemi, matematik, dansk og teknikfag. Jeg skal nu vælge mine valgfag, hvor jeg havde overvejet at hæve fysik fra B til A. jeg har haft mange som har frarådet mig det pga sværhedsgraden med 5 A-fag. Mit spørgesmål er til jer, som har...
