Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 18101 til 18120 af 119027
-
En vurdering af en dansk stil
ForumindlægHej folkens Som så mange andre håbefulde danske gymnasieelever (STX) modtog jeg i dag mine skriftlige eksamenskarakterer, heriblandt et 4-tal for min præstation i skriftlig dansk. Normalt svinger jeg mellem 10 og 12 i mine stile og endte med at få 12 som årskarakter. Jeg er derfor naturligvis e... -
Overfladearealet
ForumindlægDer er lige denne opgave jeg virkelig har svært ved, håber på at der måske er nogle som kan hjælpe mig: En kasse uden låg skal rumme 800 cm3. Kassen skal være dobbelt så lang, som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opgaven går nu ud på at fastlægge kassens dimensioner,... -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
Masse forsvinder ved kemisk reaktion.
ForumindlægJeg har bioteknologi på A-niveau. Dog er det her et kemi spørgsmål som man gennemgår på C-niveau. Jeg har 20 gram glukose som bliver omdannet til 9.91 gram og ca. 4.62 gram CO2. Der forsvinder 5.47 gram i massen ved omdannelsen af glukose til ethanol og CO2. Hvad kan jeg konkludere? Er de... -
Opgave med gamma-stråling..
ForumindlægHej..Gamma stråling med energien 500 keV har den linære absoptionskoefficient 100cm^-1 i bly.a) Vi ska omregne my til SI-enhedb) Beregne halveringstykkelsenc) Hvor stor af denne stråling trænger igennem en blyplade på 5cm?Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej??Jeg har prøvet at regne den første og... -
eulers tal
ForumindlægHej! Hvis e^x, skal x være enhedsløs, men hvorfor? Enkelt forklaring ønskes :-) -
Krav til uddannelse?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal snart starte på gymnasiet, men har et spørgsmål angående adgangskrav osv. Jeg vil nemlig gerne læse videre til medicin efter gymnasiet. Jeg ved dog ikke, hvilken linje jeg skal tage, for at kunne læse videre på medicin. Jeg ved dog at matematik skal være på A-nivaeu. Mit k... -
rødder i polynomiet
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave der driller lidt: Vis at polynomiet p(x)=2x^4-3x^3-3x^2+2x har roden -1 og bestem samtilige rødder. Jeg har vist at -1 er rod i p(x). Men så går det vist lidt galt. Indtil videre har jeg gjort følgende: x+1/2x^4-3x^3-3x^2+2x=2x^3-5x^2+2x Så har jeg en 3.grads polyn... -
Bølgelænge af spektrallinje
ForumindlægHar søgt og søgt, men synes ikke helt jeg kan finde noget der besvarer mit spørgsmål, så nu håber jeg, der er nogle kloge hoveder derude, der kan :). Jeg er i gang med at skrive rapport om lys og bølgelængder. Vi har kigget på lys gennem et gitter, så jeg vil gå stærkt ud fra, man skal bruge gi... -
3.g Fjollebillede
ForumindlægVed godt at dette egentlig ikke har noget med lektiehjælp at gøre, men håber alligevel det er ok at søge hjælp her - Ved jo at der er mange studerende herinde. Vi skal have taget 3.g fjollebillede på onsdag, og jeg vil høre om der er nogle herinde som har en god ide til et tema eller andet sjovt... -
invers log ? WHAT ?
Forumindlæghey hvad menes der med "invers log" aner ikke hvordan man gør ? har aldrig lært der hjælp for guds skyld :( -
Idrætsskader "HJÆLP"
ForumindlægHej alle Jeg har længe siddet med denne opgave, og jeg kan bare ikke finde ud af det. Nogen der kan HJÆLPE... Alle informationer står i linket. [ http://peecee.dk/upload/view/101735 ] Mange mange tak på forhånd! :) -
Øjenlæge
ForumindlægHej, jeg ville meget gerne være øjenlæge. Men jeg ved ikke hvad jeg skal efter folkeskole om jeg skal tage en stx eller hf for at blive øjen læge? og hvad skal jeg efter jeg har bestået min stx fx. Skal jeg så på Århus universit eller hvad skal jeg? please hjælper har ledt over alt på interne... -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A... -
Generalt om adgangskrav
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en opgave om et job, og har været inde og kigge på adgangskvotienterne for 2010. - Hvad betyder kvote 1? - Hvad betyder kvote 2? - Hvad betyder Standby? - Er Standby og kvote 2 det samme? Hvis der er nogen der kan hjælpe vil det være dejligt. Tak. -
Fra sygeplejerske til læge?
ForumindlægHej Jeg er udddannet sygeplejerske med 4 års erfaring i både Danmark, Norge og Uganda. I danmark var det på en medicinsk afdeleling.. Jeg har nu søgt ind på kvote 2 med en motiveret ansøgning. Hvad tror I mine chancer er, for at komme ind på medcinstudiet...? -
Kvantetilstand
ForumindlægVille egentlig bare spørge, hvad en kvantetilstand er. Kan ikke finde nogle konkrete svar -
Isolere t
ForumindlægHejsa, Jeg har forsøgt at isolere ti hånden og så tjekke svaret med Nspire, men synes ikke det giver det rigtige svar. Udtrykket hvor i t skal isoleres er i følgende: y=y0+voy*t+0,5*ay*t^2 Er det tilladt at når jeg trækker voy over til den anden side, at tage voy sammen med t på en gang. Alts... -
hej nogen der vil rette lidt engelsk og har forslag til et karakter?
Forumindlæger der ikke nogen der vil rette den her korte engelsk stil??og bagefter sige om den er god eller dårlig og hvad den fortjener.(karakter).den skal rettes i nutid, tak på forhånd.Summary about “De udfordrer døden for at blive fanget af livet”.The article is written by Merete Carlsen in October 1998... -
Hjælp til Matematik det haster!!
ForumindlægHeysa, jeg går i Gymnasium 1. HF, Jeg har matematik på C niveau. jeg står og skal til skriftlig eksame i matematik her den 15. maj, og jeg kunne rigtig godt bruge nogle gode notater inden for emnerne: Geometri, Procent og rentes regning, Statistik, Exponentiel funktioner, Lineære funktioner, og j...
