Søgning på: amish folket. Resultater: 18181 til 18200 af 19974
-
Engelsk metode
ForumindlægHej Skal jo op i AT, og i den forbindelse har jeg valgt engelsk som et af mine fag, men vil gerne være hundrede procent sikker på at jeg forstår at det er den korrekte metode, da det jo er vigtigt at have helt styr på. I engelsk, som er et sprogfag, benytter man overordnet den hermaneutiske me... -
Raketligning og skrå kast
ForumindlægHalløj folkens :D Jeg sidder pt med min SRP i Fys A og Mat A, og har om vandraketten. Det kunne være virkelig rart hvis en af jer kunne hjælpe mig videre. Vi ved jo at raketligningne er følgende v=u*ln(mfuld/mtom) derudover ved vi fra det skrå kast at xmax=(v02/g)*sin(2α). Fra raketli... -
Historie-opgave - hjælp til problemformulering/emneafgrænsning
ForumindlægHej hejHåber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig lidt.Jeg skal snart skrive 2.g historieopgave, og er i tvivl om nogle ting angående dette.Jeg har besluttet at skrive om den franske revolution.Lige nu prøver jeg at afgrænse mit emne på en fornuftig måde. Dette finder jeg dog lidt svært.Je... -
Hvorfor opsuger basiske sukkersaft næsten af sig selv CO2?
ForumindlægHeej folkens! :) Jeg sidder og er ved af afslutte mit srp om sukker i Kemi A / Historie A som jeg har arbejdet på de sidste 10-12 dage. Men jeg har et problem! :/ - Jeg kan nemlig ikke finde ud af at svar på et spørgsmål som er i det forsøg jeg har lavet: "1. Forklar hvorfor den bas... -
[SIMPELT] HVAD BETYDER DISSE SÆTNINGER? VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har samlet nogle sætninger fra min tekst, giv mig danmark tilbage, som jeg ikke kan finde ud af hvad betyder. Jeg har ladt dem jeg selv har svaret på stå, hvis i skulle bruge dem til noget. Tusind, mange tak på forhånd. Det ak’ det ve’: Det er sørgeligt Det sat... -
Bestemmelse af gamma. MEGET VIGTIG! HJÆLP HASTER.
ForumindlægHej folk Jeg har virkelig brug for hjælp til en fysik rapport-opgave. Forsøget omhandler svingninger og bølger og opgaven dertil handler om tvungne, dæmpede svingninger. Opgave teksten lyder således: "Brug funktionsgeneratoren til at bestemme frekvensen hvor strengens udsving er m... -
raketfysik. Hjælp til spg. vedr. forklaring på hvordan diflferentialligninger kan bruges som matematisk model for en rakets bevægelse
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med SRP, med aflevering d. 22 dec. Jeg skriver om raketter i fagene Fysik A og Matematik A. Hvor jeg har beskiftiget mig med at beskrive nogle grundlæggende principper bag en raket (newtons love, impuls og impulsbevarelse). Desuden har jeg beskiftiget mig med to ty... -
raketfysik. Hjælp til spg. vedr. forklaring på hvordan diflferentialligninger kan bruges som matematisk model for en rakets bevægelse
ForumindlægHej folkens Jeg er i gang med SRP, med aflevering d. 22 dec. Jeg skriver om raketter i fagene Fysik A og Matematik A. Hvor jeg har beskiftiget mig med at beskrive nogle grundlæggende principper bag en raket (newtons love, impuls og impulsbevarelse). Desuden har jeg beskiftiget mig med to typ... -
Bevægelsesmængde
ForumindlægHejsa folk på studieportalen. Jeg har fået en opgave for omkring bevægelsesmængde Opgaven er fra Vejen til Fysik A2 Opgave 274 "En båd med massen 5,0 ton og fart 2,0 m/s støder i tæt tåge ind i en båd med massen 3,0 ton og farten 2.8 m/s, som bevæger sig i modsat retning. Den... -
3mini mat opgave
Forumindlæghejza.. her er der 3 små opgaver uden hjælpemidler, vil bare være sikker1. isoler M i formlen R=k*l/3*m^2 M>0jeg ganger på begge sider med 3*m^2 så jeg får den til 3*m^2+R=k*lderefter divider jeg med 3 på begge sider og får den til m^2=(k*l)-Rderefter kvadrat roden, altså m=kvadratrod af (k... -
Las Drogas Oversættelse
ForumindlægJoven violado después visita a discoteca. “Entonces me desperté, estaba en el parque, y dos chicos estaban mirando. No sé como yo había llegado allí. Solo recuerdo, que bailo con un chico guapo, que dio mí una copa. “Es la explicación de Luisa al padres, qu... -
Enkel tysk 1.g oversættelse
ForumindlægGodaften! Jeg har lavet denne aflevering til i morgen, men der er sikkert en del fejl i, så er der ikke nogen rigtig søde mennesker der har lyst til at kigge den igennem? :D Bare lidt af det ville være godt. /RoseMen i dag ser det helt anderledes ud. Himlen er nu blevet grå. Sneen falder tæt. Den... -
Genetik - Mendel
ForumindlægHey drenge og piger, nu har jeg brug for hjælp igen. Er der nogle der kan hjælpe mig med nedestående opgaver. Jeg har ret travlt og ville være en kæmpe hjælp, hvis i ville hjælpe mig, forstår mig ikke rigtig på stoffet, så det må gerne bliver skrevet på en let forståelig måde. Hvis folk har noter... -
Historie spørgsmål
ForumindlægGoddag søndag.Jeg har følgende tekst:"Midt under valgkampen blev rigsdagsbygningen natten til den 28. februar 1933 sat i brand. Det er aldrig blevet endelige opklaret, hvem eller hvad der var skyld i branden. [...]. Teorien om, at det var nazisterne selv, der antændte rigsdagen selv for at f... -
Tage 1.g om???
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Tage 1.g om????
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Uni. vs. Handelshøjskolen
ForumindlægHej. Jeg er lige begyndt i 3.g og synes at Copenhagen Business School virker som et rigtig godt valg for en som gerne vil ende i den finansielle sektor. Mere specifikt ville jeg gerne læse HA(mat.) (snit: 7,9) og en master i finansiering/strategi bagefter.Problement er bare at jeg hele tiden høre... -
tysk - inden imorgen please
ForumindlægHej, jeg har noget tysk som skal aflveres her imorgen. Jeg vil blive ekstrem glad hvis nogle vil tjkke det igennem. Jeg håber folk har tid idag, ved godt det måske er lidt for sent, men tager da chancen alligevel, på forhånd mange tak.(Gommen) hatte Gäste auch von Norwegen, Schweden und Deutschla... -
Opgave 16.4
ForumindlægHej Folkens, håber der nogle der kan hjælpe mig her: Opgave 16.4 Handelsvirksomheden MIA forhandler modetøj til kvinder. Forretningen ligger i centrum af Århus.Mia Winther etablerede virksomheden for fem år siden, og hun har siden opstarten fået en god kundekreds med en del stamkunder. De s... -
Alle os som skriver om Columbus
ForumindlægHej folkens. Jeg kan desuden se der er nogle stykker som skriver om Columbus' færden på verdenshavene ligesom jeg også selv gør. For at overskueliggøre vores søgen kunne vi fx alle sammen skrive i denne tråd. Jeg håber lidt på denne tråd kan komme til at fungere som tråd/linksamling, så vi ka...
