Søgning på: SRP historie. Resultater: 18261 til 18280 af 22627
-
Analyse af ''Just like that''
ForumindlægHeej allesammen :) Jeg vil være ret taknemlig hvis nogen måske havde en analyse eller en stil af ''just like that'' af forfatteren Michael Richards. -
De dobbeltstyrende præpositioner
ForumindlægDe dobbbeltstyrende præpositioner: Jeg er i tvivl om hvorvidt præpositionerne styrer akkusativ eller dativ + ubestemte artikel. Der er ret mange sætninger, men jeg ville sætte pris på, hvis der var en der ville kigge det igennem for fejl :-) Dem som er markeret med fed, er mit gæt på hv... -
analyse
ForumindlægGartneren og Herskabet I denne stil som er skrevet på baggrund af H.C. Andersens ”Gartneren og Herskabet”, vil jeg i min analyse af historien hovedsageligt arbejde udfra personkarakteristikken af henholdsvis, gartner Larsen og Herskabet. Bl.a. vil jeg forklare deres forhold til naturkraften, samt... -
Fransk - rettelse
ForumindlægHejEr der nogen der vil rette dette?Mvh. MariaTomi Ungerer naissait/est né à Strasbourg en 1931. Quand il est quatre ans son père meurt, et pour cette raison sa mère s’installe à Logelbach avec ses quatre enfants.Pendant la guerre Tomi/il vit la endoctrinement nazi à s’école. Il dessine beaucoup,... -
Rettelse af stil. (som englene flyver)
ForumindlægJeg skulle besvare det følgende spørgsmål:\n1.Personkaraktistisk.\n2.Problemstilling\n3.Selvvalgt opgave + beskrivelse af opgave.\n\n\nOpgave 1:\n\nPerson karakteristisk\n\n Mens vi læser novellen, er den eneste person vi møder: Sisse. Hun virker som en rolig og betænksom person. Hun har mørkegrø... -
Peters's Space mail
ForumindlægHej, det her virkelig vigtigt håber der er nogen der kan hjælpe, det vil redde mig. Jeg har haft noget for i 2 uger men har helt glemt det og er virkelig ked af det over det, jrg laver altid lektier osv. Håber virkelig en eller anden, her inde vil bruge lidt af sin tid på at hjælpe mig. Jeg har ... -
please..hjælp til rettelse af tysk
Forumindlægjeg skal oversætte denne korte tekst, men som i kan se er jeg meget dårlig til tysk. er der ikke nogen der vil se denne her igennem for fejl.??tak på forhånd..Eventyr kan fortolkes på mange måder, fordi de behandler menneskelige og tidsløse problemer. eventyrenes symboler taler forskeligt til fol... -
Oversættelse
ForumindlægHej Allesammen, håber der er nogle der lige vil rette disse sætninger? 1. De begynder at læse. - Ustedes empiezan leer 2. Juan leger med Pedro. - Juan juega con Pedro 3. Lukker du døren? - ¿Cerier, purta tú? 4. Jeg vil gerne fortælle en historie. - Yo quiero cuenta una historia 5. M... -
AT eksam om rejse og tvangsfjernelse af aboriginier - hjælp ville være dejligt!!!
ForumindlægHej. Vi er to 3.g'er som skal til at skrive eksams AT synopsis om at rejse, som i nok har hørt om? Vi har valgt emnet Tvangsfjernelse af aboriginiske børn igennem de sidste hundred år, i fagene engelsk og historie(samfundsfagligt). Vi har nogle spørgsmål som vi håber at nogle af jer kan hjælp... -
Jeres forslag!
ForumindlægHey! Jeg skal til at skrive (jeg burde skrive i skrivende stund) min AT-eksamen-synopsis. Problemet er, at jeg ikke har fundet på et emne, andet end det kryptiske "Musik og Rejser" jeg skrev på blanketten. Jeg valgte fagene musik (B) og historie (A), og forstillede mig at jeg skulle skr... -
Videnskabsteorien
ForumindlægHej! Jeg har sendt denne mail til min historielærer, men hun svarer ikke, og jeg skal aflevere min synopsis imorgen. Nogen som måske kan give mig et svar? "Hej Marie Louise! Jeg håber, du vil svare på denne mail inden solopgang på mandag, så jeg kan få det med i min synopsis. Ang. brug af me... -
Deisme og Voltaire
ForumindlægVoltaire var Deist, troen på en gud som skabte verden & universet. Men efter jordskælvet i lissabon 1755 skriver voltaire om at han ikke forstår hvorfor en gud ville lade højtrankede personer dø side om side med tiggere, og kvinder og børn. Kan nogen forklare mig hvad silvan Voltaire tr... -
Forskel på den Samfundsvidenskabelige og historievidenskabelige metode.
ForumindlægJeg skal op til AT eksamen om 10 dage, og prøver derfor at arbejde på mine metoder og få styr på dem så godt som muligt. Jeg har valgt Engelsk og historie og mit emne er: immigrationen til Amerika. Jeg har godt styr på den hemeneutiske metode, men jeg forstår ikke forskellen på den samfudnsvidens... -
AT og Metoder til Titanic
ForumindlægHey Jeg skriver AT om Titanic Jeg har valgt Historie og Dansk Historie har jeg så valgt som det samfundsvidenskabelige. Så jeg har valgt at lave en samfundsvidenskablig analyse af en tekst/kilde, som omhandler imperialismen Udover det har jeg også valgt at analysere en række tabeller, som viser S... -
Meget i tvivl mht. AT!
ForumindlægJeg er bange for, at min synopsis er meget mangelfuld, og jeg er derfor her på falderebet blevet ret bekymret for min AT-eksamen -som er nu på onsdag. Jeg skriver i fagene billedkunst og historie, om udvandringen til USA og lader billedkunst repræsentere humaniora vha. en socialanalytisk billedan... -
Rettelse
ForumindlægNogen som vil rette den tyskeversion: Tysk: In Trier man erleben den Vergangenheit. Römer besetzt die Stadt und bauen viele Monumente. Viele Ruine existieren noch. Sie erzahlen die Stadt geschichte. Überall studieren Museumvolk diese geschichte. Die Laden Postkarte verkaufen, und das Restaurant ... -
Både historisk kildekritik, diskursanalyse og funktionel forklaring?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med nogle spørgsmål omkring metoderne i historie. I forbindelse med AT eksamen har jeg valgt historie som det ene fag. Af empiri har jeg benyttet mig af en bog der både er forklarende men også tendentiøs. Derudover har jeg brugt forskellige kilder, egentlig bare art... -
Børs krak i his og samf
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om metode, især fordi jeg skriver i fagende historie og samfundsfag, og jeg derfor skal bruge historie indenfor humaniora. Jeg har skrevet min synopsis, og håber, at en af jer, vil gennemgå den. Især i metodeafsnittet - jeg har brug for at vide, om jeg har brugt de... -
Eksamen i morgen - Tyskland 1918-45! HJÆLP Please!
ForumindlægJeg skal til historie-eksamen i morgen (24-timers) og jeg har været så "heldig" at trække noget om Tysklands historie 1919-45. jeg har fået en erindring af Philip Scheidemann som fortæller om hvordan han taler til folket ved proklamationen af Weimarrepublikken. I den forbindelse siger ... -
Helligånden...
Forumindlæghej skal op til religions eksamen snart.. er der nogen der kan hjælpe mig .. og fortælle mig om følgende er rigtigt? A Er der nogen der kan prøve at forklare hvad helligånden er?.. Er Helligånden det som går ind i mennesket og får denne til at være kristen? Er følgende genre beskrivelser i re...
