Søgning på: amish folket. Resultater: 18261 til 18280 af 19974
-
AT i psykologi!
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen om 1.5 uge, og jeg er nu kommet helt i tvivl ang. mine metoder!! Jeg har i psykologi sagt at jeg har anvendt Casemetode, da jeg har taget udgangspunkt i Lazarus og Folkmans teori. Da Lazarus og Folkman har sat sig ind i andre folks liv, tænkemåde og adfærd for at ... -
Salte
ForumindlægSpørgsmål til de mennesker som har forstand på lidt kemi. Er salte som sådan ikke en kation (metalion (med undtagelse af hydrogen (brint/hydron) og oxonium(H3O+) og en syre (anion) (Definition af syre - at de er i en aquatisk miljø, så de kan binde sig til brint) Så det der definerer dem som ... -
Digte
ForumindlægHej jeg har lige brug for hjælp med et digt Lidt længere væk end et øje kan se er alt hvad vi drømte om så småt ved at ske Vi kender nu værdien af lidt ventetid Bare der er noget at vente på For vi to har ingenting som vi skal nå Åh, bare nogen ku lade billedet stå Og lige så stille... -
Hjælp & ret:)
Forumindlæghej Folkens.. dette er første gang jeg bruger dette forum. jeg har fransk som begyndersprog, men håber der er nogen der gider kigge den igennem... på forhånd tak Den franske film Être et avoir var årets overraskelse i 2002. i avisen Le Monde kunne man læse: ” de vil helt sikkert elske denne røre... -
Rettelse af lille oversættelse
ForumindlægHey folkens... Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne oversættelse, så håber der er nogle der kan hjælpe.. TV5 er en fransksproget kanal, som man kan se næsten overalt i verden. Mange lande, f.eks. Frankrig, Belgien og Canada, bidrager med udsendelser. I et af de franske programmer interviewe... -
Jeg har problemer....hjælp
Forumindlæghej jeg er en dreng på 16 år. Mit problem er så at jeg er lige startet i gymnasiet og jeg gider bare nærmest ikke gå der hen, fordi jeg røv keder mig når jeg er der (undskyld mit sprog)....og jeg føler mig pinlig fordi alle andre har nogen at snakke og hygge med, mens jeg er helt alene, ikke at ... -
Plz, hjælp mig med at rette ?
ForumindlægPlz, hjælp mig med at rette denne tekst, skal sende den om en halv time :( : I vores nye markedsundersøgelse få vi vores medarbejdere ud i folks hjem, for at undersøge en række forhold. Vores medarbejdere vil følge familien i en uge og 8 timer i døgnet. Familien bliver ikke oplyst om, hvad der u... -
hjaalp haster
ForumindlægTahar Ben Jelloun er en marokkansk forfatter, der skriver sine bøger på fransk. I 1987 fik han den vigtigste pris i Frankrig: le Prix Concourt. Man giver kun forfatteren 50 francs; men indirekte har denne litterære pris så stor økonomisk betydning. Når en bog bliver præsenteret som årets bedste, ... -
rettelse:)
ForumindlægTahar Ben Jelloun er en marokkansk forfatter, der skriver sine bøger på fransk. I 1987 fik han den vigtigste pris i Frankrig: le Prix Concourt. Man giver kun forfatteren 50 francs; men indirekte har denne litterære pris så stor økonomisk betydning. Når en bog bliver præsenteret som årets bedste, ... -
Kan man ændre valgfag i 3.g!! Fra Tysk A til Samf A -> hjææælp
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skrev til gym i går for at få svar om jeg kunne ændre fag: "Hej Peter, Jeg ringede op på gymnasiet i dag for at snakke med dig - desværre var du optaget. Det drejer sig om, at jeg godt kunne tænke mig at få ændret fag fra tysk A til samfundsfag A. Jeg håber meget... -
Lille tekst..
ForumindlægEn der gider rette lidt på oversættelsen? Han har købt en båd -er hat ein(em?) Boot gekauft Hvor meget har han betalt for den? -Wieviel hat er dafür bezahlt? Broren havde en plan (om) at rejse til Japan, men nu tænker han ikke mere på det. - Der Bruder hatte einem Plan um, dass zu Japan fahren... -
Lille tekst..
ForumindlægEn der gider rette lidt på oversættelsen? Han har købt en båd -er hat ein(em?) Boot gekauft Hvor meget har han betalt for den? -Wieviel hat er dafür bezahlt? Broren havde en plan (om) at rejse til Japan, men nu tænker han ikke mere på det. - Der Bruder hatte einem Plan um, dass zu Japan fahren... -
Tysk oversættelse :)
ForumindlægGodaften folkens, Håber, at der er nogen af jer tysk eksperter, der vil være så søde at rette min tyske oversættelse :) Fühlst du dich krank? Heute besucht er uns sicher. Wann willst du mich wieder besuchen? Wir kennen sie gar nicht. Ich habe immer ihn bewundern. Warum fragtet ihr ihn nicht? D... -
Novelle skrivning
ForumindlægHey folkens... Jeg skal skrive en dansk novelle, der skal tage udgangspunkt i miljøbeskrivelserne i "Nordkraft". Hvilket vil sige, at vi skal skrive en novelle hvor hovedpersonen også kommer ud i et hårdt miljø, ikke nødvendigvis narko-miljøet.. Har indtil videre skrevet følgende: &qu... -
Taxa Regning.
ForumindlægNu skal i høre folkens, vi har fået til opgave at finde den bedste måde at dele denne taxa regning på: Lad os antage at A kan tage taxa hjem fra byen for 200 kr. Lad os antage at B kan tage taxa hjem fra byen for 250 kr. Hvis taxaen først kører A hjem - og det derefter koster yderligere 150 kr.... -
Koordinattransformationsmatrx
ForumindlægHey clever folks! Har en opg., der lyder som følger: I det tredimensionale vektorrum U er der givet (a1, a2, a3), og i det todimenstionale vektorrum V er der givet basen (b1, b2). a. Hormorfien f: U --> V er fastlagt ved at f(a1)=b1+b2, f(a2)=2b1-b2 og f(a3)=3b2. Bestem den matrix, A, der r... -
Jura via Ha. Jur
ForumindlægHej folkens Jeg hedder Christian, og studerer Ha. Jur på Århus Handelshøjskole (ASB). Jeg er netop blevet tilbudt en plads på Jura i Aalborg. Tanken havde altid været, at studere Jura, havde ladet mig fortælle, at hvis man har en Bachelor i Ha. Jur, kan man på Århus Universitet tage en Bachel... -
kort oversættelse:)
Forumindlæghej, er der ikke nogen søde, som vil rette denne oversættelse, på forhånd tak:) Der er mange immigranter i Frankrig. De er kommet, fordi der ikke er arbejde til dem i deres eget land; men deres tilværelse i Paris, for eksempel, er ikke altid nem. Deres arbejde er dårligt betalt, og folk respekte... -
Mikroøkonomisk opgave.
ForumindlægHello folks! Står overfor følgende opgave (fra bogen Mikroøkonomi. Allokering og optimalitet.) Opgave 2: Betragt en to-vare forbrugsøkonomi med to forbrugere. Begge fobrugeres fobrugsmulighedsområde er R^2_+ (dvs. første kvadrant med randen). Forbruger 1's nyttefunktion: S_1 = x_11(x_12 + ... -
Hypotetisk konjunktiv - Rettelse af få linjer ..
Forumindlægheej folkens.. Jeg har denne oversættelse for til i morgen - (skal skrive det på tavlen, så vil gerne have så mange rigtige som muligt) - Det drejer sig om hypotetisk konjunktiv - nogen som vil rette? :) 1000 tak.. ______ Øvelse 2: Hypotetisk konjunktiv Hvad havde du gjort i mit sted? Was ...
