Resultater: 18301 til 18320 af 436512
-
Trigonometri
ForumindlægJeg sidder fast i denne opgave, og ved ikke hvad jeg skal gøre for at udregne den. -
ALON-indikator
ForumindlægHar læst at denne skulle virke som indikator for ALdehyder og ketONer. Mit problem er at jeg ingen steder kan finde oplysninger om hvad denne indikator indholder og hvordan den virker. -
Fysik A
ForumindlægForklar ud fra fysiske begreber og love, hvorfor en helikopter kan løfte sig op. -
hjælp engelsk grammatik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med at lave denne grammatik opgave? så er i rigitg søde! tak på forhånd.. :) -
Hjælp til at reducere et udryk
ForumindlægReducér udtrykket (p-2q)2+4pq-(p-q)(p+q) Ind til videre er jeg kommet frem til p2+2q2-2p*2q+4pq-p2-q2, men noget af det er nok forkert. Er der nogen der lige kan hjælpe mig igang? -
fritid på videregående uddannelser???
ForumindlægJeg vil gerne høre de/dem som læser på en videregående uddannelse på universitet, dtu eller ingeniørhøjskolen, om hvor mange timer i har ca. om ugen, og hvor mange timer i i gennemsnit bruger på lektier på dagen. Hvordan er det med lektiermængden? Er det meget meget hårdt? Har man fritid i weeken... -
Matematik!!!
ForumindlægGivet en parabel P med ligning y = ax^2 + bx + c P går gennem koordinatsystemets begyndelsespunkt O(0, 0) og har toppunkt i T(3, 6). Bestem tallene a, b og c. Kan nogen hjælpe?? hr ingen ide om hvordan dette løses... -
hjælp så er i søde.. :)
Forumindlægsvendsen er taget på udalg han har set på en skjorte til normalprisen 499 kr. og en t- shirt til normalprisen 199 kr. på begge varer er der 35 % rabat hvor meget skal der betales for disse varer? -
Valg af studieretning
ForumindlægHej Hvornår skal valget af studieretning i 1.G senest finde sted? Skolerne har jo naturligvis individuelle frister, men hvornår skal alt det 'juridiske' være i orden?; her tænker jeg på, at skolen skal informerer Uddannelses- og Forskningsministeriet om elevernes valg af studieretning... -
Differentiering..
ForumindlægHej!Jeg sidder med et par opgave i mat, som simpelthen bare plager mig.. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at differentiere følgende:a)(((2x+3)^7)+5)/(14) ??Har selv fået: ½(2x+3)^6b) (29+40x)/(6+8x)Har selv fået: 4/(18+32x^2+48x)På forhånd tusinde mange tak!! -
Many people!?
ForumindlægMå man skrive 'many people'? Nu er people jo utælleligt, og man må jo fx. ikke skrive 'many money'... Hvis man ikke må skrive 'many people' hvad kan man så skrive i stedet? -
HS afskaffes
ForumindlægJeg ser overhovedet ingen grund til at den 1årige HH afskaffes. Den såkaldte HS ungdomsuddannelse er perfekt for gymnasium- eller HTX-studenter, som vil beskæftige sig inden for handel. Handelsskolen giver en lang række kompetencer inden for handelsverden, og derfor er HH-studentereksamen meget s... -
Rettelse af 2 sætninger!
ForumindlægHej...Mangler rettelse af disse 2 sætninger.. Har 1 del problemer med dem, da jeg sys' at de er 1 del kringlet... Håber på hjælp... Hvis du/I har tid, må du/I gerne skrive 1 grund til det I retter... (SÅ lærer jeg mest!)Med ham kan man diskutere artiklerne og vise ham steder i teksten, der må... -
Trigonometri :)
ForumindlægJeg har opgaven:1: cos577 = -0,7986, sin694 = -0,4383Angiv for hver et gradtal v, der ligger mellem 0 og 360.Skal vinklen tegnes ind i enhedscirklen og aflæses, eller findes der en metode på lomme- og grafregneren, som angive en vinkel grad?2: hvis vi siger at en vinkel v er cosv = 0,34 hvordan b... -
Opgave med Regneforskrift
ForumindlægHej Studi…Jeg ville høre om der var nogen, som ville være venlige at hjælpe mig med denne opgave, hvor jeg skal finde regneforskrifter for funktionen f, når der gælder:f’’(x)=6x+1, hvor f’(0)=1 og f(2)=3Jeg har forsøgt at gøre det og fået følgende:f’’(x)=6x+1f’(x)=3x^2+xf(x)=x^3+x^2f’(x)=3x^2+2f’... -
Komposition
ForumindlægHejNogen der kan forklare mig, hvad er en overordnet kompositionindelig er ?? På forhånd tak -
Motivation = 0
ForumindlægHalløj..Jeg er lige startet på den 1-årige hhx... Jeg er tidligere student på det alm. gym. som en ganske almindelig elev... Mest fordi jeg ikke passede mine lektier overhovedet :) .. Men nu havde jeg så lovet mig selv at jeg ville tage mig sammen og give lektierne en ordentlig røvfuld så jeg kun... -
Superelev til dansk
ForumindlægHer er et digt af Tom Kristensen:******Nu skylled Aftenlarmen bort, og Ødet sejled fritmed Rummets Vidde i sig som en Gysning gennem Gaden.Den brune Tristhed, næret af det natlige Madrid,laa som en Sygdoms Teint paa Husfacaden.Som Vandet fra en druknet Kvindes langt henslængte Haardrev Anelsen om... -
Organisk navngivning
ForumindlægHej Når man skal navngive organiske molekyler, skal man så også angive på hvilken side en sidegruppe er placeret - dette må da have en betydning for molekylets egenskaber? Jeg har tegnet et tilfældigt molekyle som eksempel, og dette navngiver jeg, ifølge de regler jeg indtil videre er bekend... -
Isolering af d
ForumindlægIsoler d i formlen: a^2+b*d=c^2 er ikke så god til isolering men er dette rigtigt?? d = c^2 - a^2 : b :-D
