Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18321 til 18340 af 20689
-
Gammastråling og Absorption i bly og fedt
ForumindlægHey alle jeg sidder midt i en fysik opgaven om gammastråling og Absorption i bly og fedt. Jeg er i gang med efterbehandling og konklusion og der står jeg skal finde afstandsloven for gamma-stråling i luft, min lærer har givet mig formlen konstant*x*2 men ved ikke helt hvad konstanten er eller hv... -
Varmelære - Varmekapacitet
ForumindlægHej folkens! jeg er på meget bar bund. I fysik har jeg fået følgende opgave: - men jeg har prøvet alverdens beregneinger og formler men der er ikke rigtig noget af det der giver mening:( Tove har et metalsmykke, som vejer 75 g. Hun opvarmer smykket til 96 ºC og dropper det ned i 250 g van... -
energi
ForumindlægHej allesmmen, har lige nogle spørgsmål omkring fysik, som jeg er lidt bagud med, -Beregn massen af smeltet is? hvordan beregner man det, hvilke enheder osv, og hvilken formel skal man bruge?? -På et jernsstøberi skal man fremstille nogl jernriste, som vejer 1500 kg. Det flydende jern er opvarm... -
Newtons 2. lov - hældningskoefficienten
ForumindlægHej. Jeg har længe søgt på hjælp og min fysik gruppe forvirre mig endnu mere. Jeg har lavet et forsød med en pulley (trisse) med et lod på hver side hvor vi så flyttede vægt fra den ene til den anden side for hver delforsøg. Nu har vi så fundet accelerationen af alle delforsøgene og lavet en gr... -
Gravitationskraft-hjælp! please
ForumindlægHej Jeg er i gang med at regne undvigelseshastigheden, for apollo 13 og månen. jeg bruger denne her formel. Jeg bruger radius af månen Jeg får der til at give 2,38 km/s (hvilket virker til at være rritigt i forhold til google) Det jeg ikke forstår er at der i min fysik bog står, at den me... -
energi til fysikprøve på fredag
ForumindlægHej allesammen, jeg har lige et par spørgsmål omkring noget fysik energi-beregningshalløj, som jeg i tvivl om: Hvis man har formlen E=m*c*t2-t1 (temp.forskellen) Så skal jeg omskrive disse formler, så man beregner massen m, varmefylden c, og temp.forskellen t2-t1, for den ovenstående formel ber... -
Find varmefylde ud fra hældnings koefficienten
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik aflevering, hvor jeg skal finde vandets varmefylde ud fra hældningskoefficienten. Jeg har sat mine resultateter ind fra forsøget, og det har givet en linenær graf. Mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg finde varmefylde for vand bare ved at se på min hældningskoefficient... -
Transformere - spændingsforskel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en fysik rapport om transformere. Der er bare lige det lille problem, at jeg har en udregning, jeg har glemt hvad er. Jeg har målt strømmen på en primærspole på 200 vindinger og en sekundærspole på 400 vendninger og regnet spændingsforskellen (Us/Up). Jeg er ikke... -
Bioteknologi A eller Kemi A?
ForumindlægHej jeg går på stx i 1.g og er i tvivl om jeg skal vælge retningen med Kemi A eller biotek A (de begge er med Mat A og Fysik B) Hvis jeg nu valgte at tage Kemi A vil jeg gerne have Biologi B som valgfag (hvilket næsten udgør bioteknologi) Men er i tvivl fordi klassen med kemi A er utrolig spli... -
Schrödingerligningen
ForumindlægHej. Jeg er blandt de mange der sidder og tæsker sig igennem SRP for tiden. Mine fag er fysik og dansk, og emnet herunder er kvantemekanikken. Et af mine spørgsmål lyder: "Redegør kvalitativt for Schrödingers ligning og Heisenbergs ubestemthedsrelationer, og kom herunder kort ind på Plancks... -
Bestem k, så...
ForumindlægVi får stillet opgaven: "Bestem k, så: A0*e-kt = A0*(1/2)t/T1/2 (det er bare fysik-formlen for aktiviteten) Jeg ved hvilken værdi k har, og ligeledes har jeg isoleret formlen til at komme frem til k. Når det så er sagt kan jeg ikke helt se hvordan A0*e-(ln(2)/T1/2)*t = A0*(1/2)t/T1/2 Noge... -
vektorfunktioner
ForumindlægHej med jer! Jeg er i gang med at skrive SRP, og mit emne er bevægelse i to dimensioner. Jeg har valgt matematik/fysik og jævn cirkelbevægelse. min problemformulering lyder således: Gør rede for følgende: - Teori om vektorfunktioner - Teori om keglesnit - En jævn cirkelbevægelse - Eksperi... -
Differentialligninger - Seperation af de variable
ForumindlægSRP :( Hej. Sidder med en differentialligning der hedder g-b*v2=v', hvor b er en konstant pga (1/2*p*A*Cw, noget indenfor fysik, og g er tyngdeaccelerationen og v er farten) Skal bruge metoden seperation af de variable, til at løse differentialligningen, men kan ikke komme videre end til a... -
Kemi-hjælp
ForumindlægJeg har cirka 30 opgaver som jeg skal løse:jeg ved ikke helt hvordan jeg skal det, fordi jeg slet ikke er god til kemi? Og desværre står opgaverne ikke i min bog, men i min folkeskole bog, på grund af de opgaver er letopgaver. I folkeskolen havde jeg en dårlig lærer til fysik/kemi faget og kan de... -
HASTER - hjælp til forståelse af induktion (geotermi)
ForumindlægHej derude, Jeg skal snart op i den fællesfaglige naturfagsprøve (fysik/kemi, biologi og geografi). Min gruppe og jeg har overemnet "bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan" og har dertil valgt at arbejde med geotermisk energi. Jeg har dog brug for lidt hjælp til at fors... -
Indre modstand for elektromotors batteri
ForumindlægHej SP Jeg sidder fast i en fysik opgave, hvor jeg skal beregne den indre modstand for et batteri der tilhører en elektromotor. Jeg har lavet den første opgave a) selv, men skal bruge hjælp til opgave b), da de hænger sammen: "Bilens elektromotor er forbundet til et batteri. Målinger af sa... -
Kosmologi og Q-værdier. Hvordan får man 12?
ForumindlægVi har lige fået en aflevering for der går ind under emnerne kosmologi og Q-værdier. I den sammenhæng har jeg gået og overvejet lidt, hvordan man får 12 i fysik? Opgaverne skal være korrekte, samt fremgangs måde og betydende cifre, så har jeg kigget min opgave igennem flere gange og jeg kunne go... -
Rapport om Fordampningsvarme for vand
ForumindlægHej Jeg er gået lidt i stå med min fysik aflevering, håber at der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak 1) Vi skal måle dyppekogerens effekt og tiden, der går. Forklar, hvordan man bestemmer den tilførte energi ud fra de to størrelser. Effekt= 1,12KW tid=6 min ______________________________... -
Bæredygtig energiforsyning
ForumindlægHej. Vi er to 9 klasses piger som skal til prøve i naturfag meget snart . Vores emne er bæredygtig energiforsygning og vi skal lave en problemstilling og formulering. Det skal være et underemne der passer til både fysik/kemi biologi og geografi, fordi vi skal lave forsøg til som passer til disse... -
SRP - Forsvar
ForumindlægHej : ) Jeg skal snart op i SRP forsvaret, og i den forbindelse skal jeg komme ind på de metoder jeg har gjort brug af. Jeg har skrevet i fysik og historie, men har ikke noget forsøg med i min SRP, derfor er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg kan argumentere for at den naturvidenskabelige metode er ...
