Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18361 til 18380 af 29788
  • Er mine svar korrekte?

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen der muligvis vil se på mine svar, om de er korrekte løst. På forhånd mange tak. Mine besvarelser er vedhæftet. Go' weekend :-)
  • Potentiel energi

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke helt, hvad der menes med følgende: "Den potentielle energi er større, jo højere oppe en genstand befinder sig. Og den potentielle energi er større, jo større genstandens masse er." Hvordan kan den potentielle energi være større, når genstandens masse er??
  • Nogle der ved noget om "bybarn"?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart aflevere min synopsis i mundtlig dansk, men jeg kan ikke finde et prøveoplæg. Jeg har trukket "bybarn". Ps, jeg må ikke vælge tove ditlevsens "barndommens gade". Mange tak
  • Osmose forsøg (kartofler): Find den ukendte saltkoncentration

    Forumindlæg
    Vi har nogle skiver kartofler i forskellige saltvandsopløsninger. Én af opløsningerne er ukendt. Vi skal lave et punktdiagram, hvor x-aksen er saltkoncentrationen i opløsningerne (%), og y-aksen er den relative masseændring. Min lærer godkendte vores resultater og diagrammet samt tendenslinjen, s...
  • nyhedsformidling artikel - at være utryg

    Forumindlæg
    hej jeg har trukket nyhedsformidling og jeg skal finde en artikel der handler om at være utilpas og utilfreds med sig selv, eller ikke passer ind i samfundet. hvis i kender nogle artikler der går ind på det, så please send det til mig:) tak
  • Idræt & Fysik SRP

    Forumindlæg
    hej, skal meget snart skrive SRP og tænker umildbart at skrive i Fysik og Idræt, men har virkelig ikke nogen ide. Nogle ideer?
  • Forklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle

    Forumindlæg
    Forklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle Er der nogen der kan hjælpe her? er lost!!
  • De 4 danske forbehold og EU

    Forumindlæg
    Hej. Hvilke problemer kan det give at vi ikke står indefor samarbejdet med EU mth Retsligt samarbejde??? HJÆLP!!!!!!
  • Skal jeg droppe ud?

    Forumindlæg
    Hej SP. Jeg har i en længere varende periode overevejet om jeg skal droppe ud fra HHX. Jeg skal efter sommerferien på tredje år. Grundet til jeg gerne vil droppe ud, er fordi mine karakterer er dårlige, mit snit er på 3.5. Jeg føler ikke rigtigt jeg kan komme så langt med et snit på 3.5 og det...
  • Cyberbullying - Disposition/Outline

    Forumindlæg
    Har brug for noget hjælp til, hvordan min disposition skal se ud og hvad jeg kan komme ind på - altså hvad jeg skal sige derinde i 5 min. evt. nogle noter? - På forhånd tak!
  • at kvadrere en given figur

    Forumindlæg
    Hvad menes der med at kvadrere en given figur
  • Fejltyper i eng b

    Forumindlæg
    Hej Hvilke typiske fejlsætninger kommer der til eksamen i engelsk b i delprøve 1? I hvert fald: - Ordstilling - kongruens - forholdsord (præposition + that = fejl) - ing-form - adverbium/adjektiver (hvad der ligger sig til hvad osv.) Er der mon flere fejltyper? Mit problem er egentlig at...
  • lineær regression, usikkerhed med y værdi og dets betydning i mit sammenhæng

    Forumindlæg
    får y=-1,5x+108 se bilag, har uploadet hvad jeg har skrevet der, kommer til at uploade et billede af graf i en kommentar. er bare itvil om det kan passe det jeg har skrevet
  • Logistisk vækst

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal bevise egenskaber for logistisk vækst, herunder maksimal væksthastighed og funktionens opførsel når x går mod uendelig og minus uendelig. Jeg har øvet på differentialløsningen b/a/1+c*e^-bx og jeg ved at der findes en anden formel der b/a = M, og b= M i nævneren. Er det stor for...
  • hvad hedder tiden 1937

    Forumindlæg
    Hvad hedder den tid Tove Ditlevsens digt til mit døde barn er skrevet i ( 1937) hedder årstallet. Det jeg tænker på om det er mellemkristiden eller det moderne gennembrud hvordan kan jeg perpektivere tiden med digtet
  • Hjælp!, problemregning olympiske lege

    Forumindlæg
    Er der nogle der har problemregningen om de olypiske lege. Det ville betyde virkelig meget for mig, hvis der var en der havde den :D
  • skriftlig dansk prøve

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd
  • Andengrdaspolynomie

    Forumindlæg
    En der vil hjælpe med denne opgave? Har forsøget med faktoriseret formel men ved ikke om det er rigtigt Opgave 7 - Port Figuren viser en garageport, som har bredden 240 cm, højden 185 cm ved hængslerne og højden 210 cm midt på porten. I en model kan den øverste bue af garageporten beskrives ved...
  • Redox - spændingsrækken

    Forumindlæg
    Hej, håber I vil hjælpe mig. Forklar hvad spændingsrækken betyder og hvad der sker i følgende opløsninger: Fe(s) i CuSO4 (aq) Au(s) i CuSO4 (aq) Cu(s) i Mg(NO3)2 (aq) Pb(s) i CuCl2 (aq) Plus hvilket særlig plads har H2 i spændinsrækken TUSINDE TAK, på forhånd! :)
  • Formelle- og aktuelle koncentration?

    Forumindlæg
    Hej Nogler der kan fortælle hvad forskellen er præcis på den aktuelle koncentration og den formelle koncentration?