Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18361 til 18380 af 29788
-
Er mine svar korrekte?
ForumindlægHejsa. Nogen der muligvis vil se på mine svar, om de er korrekte løst. På forhånd mange tak. Mine besvarelser er vedhæftet. Go' weekend :-) -
Potentiel energi
ForumindlægJeg forstår ikke helt, hvad der menes med følgende: "Den potentielle energi er større, jo højere oppe en genstand befinder sig. Og den potentielle energi er større, jo større genstandens masse er." Hvordan kan den potentielle energi være større, når genstandens masse er?? -
Nogle der ved noget om "bybarn"?
ForumindlægHej jeg skal snart aflevere min synopsis i mundtlig dansk, men jeg kan ikke finde et prøveoplæg. Jeg har trukket "bybarn". Ps, jeg må ikke vælge tove ditlevsens "barndommens gade". Mange tak -
Osmose forsøg (kartofler): Find den ukendte saltkoncentration
ForumindlægVi har nogle skiver kartofler i forskellige saltvandsopløsninger. Én af opløsningerne er ukendt. Vi skal lave et punktdiagram, hvor x-aksen er saltkoncentrationen i opløsningerne (%), og y-aksen er den relative masseændring. Min lærer godkendte vores resultater og diagrammet samt tendenslinjen, s... -
nyhedsformidling artikel - at være utryg
Forumindlæghej jeg har trukket nyhedsformidling og jeg skal finde en artikel der handler om at være utilpas og utilfreds med sig selv, eller ikke passer ind i samfundet. hvis i kender nogle artikler der går ind på det, så please send det til mig:) tak -
Idræt & Fysik SRP
Forumindlæghej, skal meget snart skrive SRP og tænker umildbart at skrive i Fysik og Idræt, men har virkelig ikke nogen ide. Nogle ideer? -
Forklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle
ForumindlægForklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle Er der nogen der kan hjælpe her? er lost!! -
De 4 danske forbehold og EU
ForumindlægHej. Hvilke problemer kan det give at vi ikke står indefor samarbejdet med EU mth Retsligt samarbejde??? HJÆLP!!!!!! -
Skal jeg droppe ud?
ForumindlægHej SP. Jeg har i en længere varende periode overevejet om jeg skal droppe ud fra HHX. Jeg skal efter sommerferien på tredje år. Grundet til jeg gerne vil droppe ud, er fordi mine karakterer er dårlige, mit snit er på 3.5. Jeg føler ikke rigtigt jeg kan komme så langt med et snit på 3.5 og det... -
Cyberbullying - Disposition/Outline
ForumindlægHar brug for noget hjælp til, hvordan min disposition skal se ud og hvad jeg kan komme ind på - altså hvad jeg skal sige derinde i 5 min. evt. nogle noter? - På forhånd tak! -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
Fejltyper i eng b
ForumindlægHej Hvilke typiske fejlsætninger kommer der til eksamen i engelsk b i delprøve 1? I hvert fald: - Ordstilling - kongruens - forholdsord (præposition + that = fejl) - ing-form - adverbium/adjektiver (hvad der ligger sig til hvad osv.) Er der mon flere fejltyper? Mit problem er egentlig at... -
lineær regression, usikkerhed med y værdi og dets betydning i mit sammenhæng
Forumindlægfår y=-1,5x+108 se bilag, har uploadet hvad jeg har skrevet der, kommer til at uploade et billede af graf i en kommentar. er bare itvil om det kan passe det jeg har skrevet -
Logistisk vækst
ForumindlægHej! Jeg skal bevise egenskaber for logistisk vækst, herunder maksimal væksthastighed og funktionens opførsel når x går mod uendelig og minus uendelig. Jeg har øvet på differentialløsningen b/a/1+c*e^-bx og jeg ved at der findes en anden formel der b/a = M, og b= M i nævneren. Er det stor for... -
hvad hedder tiden 1937
ForumindlægHvad hedder den tid Tove Ditlevsens digt til mit døde barn er skrevet i ( 1937) hedder årstallet. Det jeg tænker på om det er mellemkristiden eller det moderne gennembrud hvordan kan jeg perpektivere tiden med digtet -
Hjælp!, problemregning olympiske lege
ForumindlægEr der nogle der har problemregningen om de olypiske lege. Det ville betyde virkelig meget for mig, hvis der var en der havde den :D -
skriftlig dansk prøve
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd -
Andengrdaspolynomie
ForumindlægEn der vil hjælpe med denne opgave? Har forsøget med faktoriseret formel men ved ikke om det er rigtigt Opgave 7 - Port Figuren viser en garageport, som har bredden 240 cm, højden 185 cm ved hængslerne og højden 210 cm midt på porten. I en model kan den øverste bue af garageporten beskrives ved... -
Redox - spændingsrækken
ForumindlægHej, håber I vil hjælpe mig. Forklar hvad spændingsrækken betyder og hvad der sker i følgende opløsninger: Fe(s) i CuSO4 (aq) Au(s) i CuSO4 (aq) Cu(s) i Mg(NO3)2 (aq) Pb(s) i CuCl2 (aq) Plus hvilket særlig plads har H2 i spændinsrækken TUSINDE TAK, på forhånd! :) -
Formelle- og aktuelle koncentration?
ForumindlægHej Nogler der kan fortælle hvad forskellen er præcis på den aktuelle koncentration og den formelle koncentration?
