Søgning på: matematik noter. Resultater: 18361 til 18380 af 45346
-
Nogle der kan rette mine sætninger.. måske er der nogle fejl :)
Forumindlæg1. The furniture the young couple bought were very cheap. 2. the kindergarten was much newer than robert house. 3. they will properly do it again, dont you think so 4. after i leaved school, i went straigth home. 5. he did not took any chances 6 ones the shopping is done, will we go home. ... -
Rettelse af engelsk stil! Det vil betyde alt for mig, da jeg skal aflevere imorgen :)
ForumindlægThe novel is written by Maile Meloy. The main character in the novel is Sam Turner. Sam just turned fifteen years. The story is written as if it was in the past, as we can see in the text, which is seen in the first sentence“. The summer she turned fifteen”. Sam and her father lives together in M... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Hjææælp tak!
ForumindlægHar fået en engelsk stil for, og jeg er ikke særlig god til engelsk, men har lagt alle mine krafter i den. Håber i ville kigge den igennem og rette for fejl, og derefter fortælle, hvad jeg har gjort eller skrevet forkert Dear Universal Studios I´m so thankful for the invitation. I have to... -
Her kan I blære jer i fred:o)
ForumindlægNår man læser de forskellige indlæg her på studieportalen.dk fornemmer man at folk ikke helt kan lade være med at komme med små kommentarer om hvor godt, det er gået dem til deres ekssamen. Det er temlig træls, for når man ikke selv har været oppe endnu, er det sidste man gider høre på, hvor godt... -
FSA DANSK- hvordan gik det for jer?
Forumindlæghej, jeg vil bare lige høre hvad I synes om læse og retstaving i dag? Og stavede I ordet 7-årig, eller 7 årig? -
engelsk resume..skal rettes..hjælp
ForumindlægHow can we stop the drug addicts? Are we able to at all to stop them? The policy on drugs has a (foreslag) to, how we can stop them.The policy on drugs meant, that there were 5.000 (hårde) drug addicts, but they took wrong. We think today, that there are about 10.000. The stakes of the police or ... -
Oversættelse af kortmemo
ForumindlægHej!Sidder her og bøvler med en oversættelse af et memo fra eksamen i eng. niv. b maj 2005.Oversættelsen lyder således:Tak for dit memo. Dine forslag til, hvordan vi kan gøre brug af ny teknologi, er interessante.Jeg har også selv gjort mig nogle tanker om, hvordan vi bevarer eller endda øger vor... -
Passiv Passiv
ForumindlægHjælp mig. Skulle oversætte en tekst til engelsk og jeg er bare bange for jeg ikke har oversat korrekt til passiv. Vil i ikke godt lige tjekke. The riots in north Ireland, just as many others characterizes as civil war, can only be understood if you know something about Ireland’s history. I... -
SRP
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive en SRP opgave (mat A og hist A), men mangler literatur, min emne omhandler Sophie Germain, og Fermats sidste sætning, jeg skal desuden skrive om kvinder i oplysningstiden, nogle som har nogle forslag? alt hvad jeg har nu: Kvinder og matematik: rapport fra en kon... -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spændend... -
Hjælp til den ubestemt artikel på engelsk...
ForumindlægHej allesammen og glædelig jul..Jeg har lavet nogle engelske sætninger, som jeg håber nogle vil rette. Engelsk er ikke min stærke side, så grammatikken giver mig en del problemer. Den sidste sætning med "var ved" er jeg meget i tvivl om.Håber der er nogle som gider at kigge lidt på dem.... -
Oversættelse.
ForumindlægHej.Er der en eller flere, der har lyst til at kigge denne oversættelse igennem? Der er fokus på mådesudsagnsordene - brugen af disse i forskellige sammenhænge - så hold derfor øje med den danske tekst undervejs. På forhånd tak.Under 2. verdenskrig skulle Churchill møde Hitler og Mussolini til te... -
Hvilken ville passe til mig?
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg har snakket med min studievejleder og vi har det lille problem, at vi ikke rigtig kan finde en linje, hvor jeg passer ind.. Nu går jeg i første g og skal til næste år have et års orlov, da jeg tager på højskole. Jeg kommer tilbage til gymnasiet igen efter det år -til en ... -
Vinkler og skæring mellem linjer.
ForumindlægHey everybody :)Håber der er nogle matematik genier som kan hjælpe mig med disse 3 små opgaver. De er vist ik svære overhovedet, hvis man ellers lige ved hva man skal gøre:S- Bestem en ligning for den rette linje der går gennem punktet (3,1) og som står vinkelret på linjen med ligningen y=4x-5- B... -
Studenterforvirring
ForumindlægHej alle. Jeg bliver student fra stx på tirsdag. Som det ser ud nu, kommer jeg ud med et snit mellem 9,4 og 9,5. Min passion er at blive tandlæge, og vil gøre alt for at nå mit mål. Jeg skal efter sommerferien supplere matematik og kemi, for så efterfølgende at søge på tandlægestudiet i ... -
3 Fag?
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og tænker lidt på hvad jeg skal studere, og så endte jeg med at kigge lidt på au.dk. Jeg har altid interresseret mig for matematik/fysik/datalogi, og overvejer at blive gymnasielærer. Astronomi findes kun som en kandidatuddannelse, der kræver at man har en bachelo... -
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
Kontorelev - hvilke suppleringsfag?
ForumindlægHej Jeg går lige nu i 2. HF, og jeg har besluttet mig for at tage en HGS efter sommerferien, så jeg kan blive kontorelev. HGS varer fra september til december, og efter december begynder jeg så at søge, så jeg forhåbentlig får en elevplads efter sommerferien 2015. I mellemtiden (dec-aug) arbejd... -
Stor opgave. Pi
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering.-der ønskes en vurdering af de meget tidlige værdier for pi, og en redegørelse for nogle af de metoder man gennem matematikkens tidlige historie har brugt til at finde pi.-Dernæst ønskes en redegørelse for hvordan pi kan bestemmes vha. Arcustangens rækker....
