Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18361 til 18380 af 19366
-
Partikel/bølge-dualitet
ForumindlægGodaften Jeg sidder netop og læser om partikel-bølgedualitet, og jeg forstår såmænd godt de enkelte fænomener, men jeg synes ikke, at min bog giver et sammenholdende billede af de to fænomener. Jeg har forstået, at lys, når det optræder som fotoner, frembringes af et atom, der skifter fra en ... -
Beregning af Varmefluksen
ForumindlægJeg har denne her opgave vedhæftet. Mine beregninger til opgave 1: Kan det passe?. Jeg er også meget usikker på opgave 4.2. -
Mit største problem i skolen
ForumindlægHej jeg går i 8 klasse, jeg har fået mit karakterblad i gennemsnit ligger jeg ca. på 2,7 det er jeg virkeliig utilfreds med en af grundene er også fordi jeg næsten aldrig laver mine lektier eller aktiv i timerne og jeg vil så gerne forbedre mine karakter for jeg er hellere ik så god fagligt og ... -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
Svagheder ved den danske velfærdsstatsmodel
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og skal skrive om den danske universelle velfærdsstatsmodel og skal bl.a. komme ind på styrker og svagheder. Styrker kan jeg se mange af, men hvad med svagheder? Jeg kan ikke umiddelbart se nogen, men hvad med dig?På forhånd tak -
hjælp til digtet "Plasticsolen"
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere et digt der hedder Plasticsolen og som er skrevet af Michael Strunge (til dansk stil). Jeg er kørt lidt fast i det og hvis der er nogen der har læst det og kender til det ville jeg gerne høre fra jer. Jeg har nemlig kun skrevet en halv side og den skal afleveres i morg... -
temperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?
ForumindlægHejsaTemperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?Ja - syes ikke jeg finde et ordentlig svar.Et bud kunne være - ved at sænke temp. ødelægges membran og proteiner. Ved højere temperatur sker det samme, men der vil også være affaldstofffer fra stofskiftet, hvilket måske er grunden.Måske ogs... -
Bjerrum diagram - beregn pH værdien
ForumindlægHejsa Man har reaktionen for titreringen mellem Calciumcitrat og saltsyre: Ca3(C6H5O7)2(s) + 6 HCl ----------> 2 C6'H8O7(aq) + 3 CaCl2(aq) Ved ækvivalenspunktet er der forbrugt 20,6 ml 0,1 M HCl Der har følgende bjerrum Diagram: http://peecee.dk/upload/view/166155 Så er opgaven: Beregn pH ... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægHej SP.\n\nJeg synes at havve prøvet alt, men følgende opgave vil bare ikke løses af mig.\n\njeg skal finde volumet af ligningen ln(x-1,5)+2 drejet 360grader om y aksen. med grænserne 1,635 og 4,065\nHåber at nogen kan hjælpe\n\npå forhånd tak\n\n\\\\Mikziel -
Iran+atomvåben
ForumindlægHvordan forholder det sig? Har Iran udviklet atomvåben eller er de i gang ? eller har de midlerne til det, men ikke udviklet det endnu? Og hvad siger de andre lande til det? Somebody help, plz -
Hvad fik I i Almen Sprogforståelse?
ForumindlægHvad fik i Almen Sprogforståelsestesten?\nJeg fik et ni-tal, hvilket er mere end rimeligt, eftersom jeg aldrig koncentrerer mig i timerne, aldrig læser lektier og ikke havde nogle noter med :) -
Problemformulering
ForumindlægHej. Jeg skal have udformet en form for en problemformulering, som skal sendes til mine vejledere i dag. Jeg har lidt problemer med, at finde ud af hvordan jeg kan få den udformet.. Jeg har fagene biologi B og historie A, hvor mit emne er den spanske syge det jeg og mine vejledere har... -
Myter og udefra/indefra...
ForumindlægEr alle religiøse tekster myter? -eller er det kun de af dem som bla beretter om skabelsen, Abraham på bjerget, Jesu opstandelse etc? Er bjergprædiken en myte? Og hvordan skal man forklare forskellen mellem at tolke en religion indefra/udefra på en konkret måde? -
medicin på SDU
ForumindlægHej SP, Jeg er interesseret i at vide, hvor meget engelsk der indgår på medicinstudiet i Odense? Kan nogen fortælle mig noget om det? Jeg tænker nærmere på, om alle bøger er på engelsk, eller måske de fleste, eller ingen? Hvad med de foredrag der vil finde sted? Vil de være på engelsk? Alle?... -
forklaring om den astronomisk trekant
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive SRP, hvor jeg er blevet bedt om at forklare om den astronomiske trekant. Jeg kan ikke finde meget om lige den astronomiske trekant, men mere bare om generelle sfæriske trekanter. Jeg har bogen "Astronomsik navigation" af Erik Vestergaard, og jeg ved mi... -
analyse
ForumindlægHej! Experter :) Er der nogen der vil rette min analyse på 4 sider om romanen Plastic :) Jeg er selv tilfreds med mit arbejde så vil jeg også have en bedømmelse hvis det er ok? -
Fedtstoffers iodtal
ForumindlægOkay, det er på sådanne tiddspunkter at jeg betvivler min beslutning om at vælge kemi på højt niveau.Jeg er ved at skrive en rapport om fedtstoffers iodtal (vi undersøgte majsolie og olivenolie), og jeg er nu kommet til efterbehandlingen....og er gået fuldstændig i stå. Jeg er bare så dårlig til ... -
hvordan sættes komma?
Forumindlæghej jeg, vil gerne vide hvordan man, sætter komma, i en tekst fordi jeg har, det svært med det. -
Fysikprøven :O
ForumindlægJeg skal op i fysik på tirsdag. Jeg er gået i gang med at lave dispositioner til alle de emner, jeg kan komme op i. 1) Når man læser eksempler af dispositioner til fysik (Studienet.dk) kan man se både nogle forklaringer og eksempler på forsøg. Disse forsøg skal laves mens lærerne ikke er hos en ... -
transport
ForumindlægHey..sys I det er helt galt at bo i vejle, også have uddannelsesplads i århus..Tror I ikke det vil gå, at have en uddannelses plads som er lidt langt væk?..vil ikke rigtig flytte..
