Søgning på: amish folket. Resultater: 18381 til 18400 af 19974
-
oversættelse
ForumindlægHey er der nogle der kan se om jeg har gjort boget forkert i denne oversætelse er lidt i tvil om imperfektum og præteritum i starten af oversættelsen altså de to der er markeret med bold! "Da jeg vågnede, lå jeg i parken og to små drenge stod og kiggede på mig. Jeg ved ikke hvordan jeg var k... -
Argumentationsmodel
Forumindlæg<span style="font-size:12.0pt;font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-ansi-language:DA;mso-fareast-language: DA;mso-bidi-language:AR-IQ;mso-no-proof:yes">”De, som ere bekiendte for at have gode Varer... -
Harmonisk dæmpet svingning.
ForumindlægHejsa alle ^^ Ja jeg har set, at der har været tidligere et lignende spørgsmål(https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1283384), men ville gerne sikre mig tingene. Der blev sagt i den tråd, at formlen for en harmonisk dæmpet svingning er y(t) = A • e-λt • sin(&ra... -
Hvad hvis jeg får -3?
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i dag haft skriftlig fremstilling, og er sindsyg bekymret for, at jeg får -3, da jeg ikke har angivet kilder, hvor der i opgaven stod, at man skulle søge, og det havde jeg slet ikke gjort, alt jeg skrev var min egen viden, og nu er jeg bange for, at censor kommer til at ... -
stokes lov, værdier, analystisk del
ForumindlægHej folkens! Jeg er i gang med min SRO, som skal afleveres imorgen, så jeg er i en krise...det eneste jeg mangler at lave den analystiske del i stokes lov. jeg giver jer et link så i kan se hvad det går ud på jeg har lavet den praktiske del, men kan overhovedet ikke finde ud af den analystiske d... -
AT - 2010 Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægAT - 2010 Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har fundet ud af at jeg skal skrive noget om; at man flyttede fra land til by, normerne blev ændret, en arbejdbevægelse begyndte, nyt parti(er) (socialismen), og en analyse af roman stuk ... -
hvordan gør man det korrekt, den røde tråd
ForumindlægHej alle i derinde Min datter skal lave en opgave i dansk, og har bedt om hjælp...... opgaven er en stiløvelse, og tekstmaterialet er et debatindlæg fra en avis . Indlægget handler om ( ifølge skribenten) Utidsvarende undervisning i folkeskolen. Skribenten er lærer i folkeskolen og har den holdni... -
Oversættelse
ForumindlægHej folkens! Nogle der vil hjælpe med at rette en oversættelse? Dansk: Jeg har arbejdet i en bager i 4 år i Søndervig. Det er meget forskelligt om der er ingenting at lave eller om der er travlt. Om vinteren arbejder jeg fra 7-13 eller 13-19, og om sommeren arbejder jeg fra 6-14 eller 14-... -
Outline Internet
ForumindlægHej folkens. Jeg har om emnet the internet, som går under Social media. Mit problem er bare, at min lærer anbefalede, at jeg perspektiverede til Danmark og et engelsktalende land om internettet. Indtil videre har jeg skrevet lidt, om de 3 mest brugte medier sidste år. 2/3 af apps´ene er dog d... -
HJÆLP til imorgen, 80 ord mangler rettelse
ForumindlægHEJ, denne oversættelse er blevet rettet ! men er der ikke flere fejl ?? Jeg hader at blive afbrudt når jeg er i gang med noget. Hvis jeg ser fjernsyn og telefonen ringer, tager jeg den ikke, eller hvis min mobil smser mens jeg har timer, læser jeg ikke beskederne. Jeg har lagt mærke til at folk... -
Henvendelse fra en STX selvstuderende.
ForumindlægHej allesammen. For en lille uges tid siden blev jeg desværre smidt ud af mit gymnasium grundet for meget fravær. Jeg er ikke just den mest skoleglade person, og dette gik ud over mit fravær, og nu også min tilstedeværelse på gymnasiet. Dog, har jeg heldigvis fået lov til at blive selvstuder... -
Nødråb fra en STX-selvstuderende! :)
ForumindlægHej allesammen. For en lille uges tid siden blev jeg desværre smidt ud af mit gymnasium grundet for meget fravær. Jeg er ikke just den mest skoleglade person, og dette gik ud over mit fravær, og nu også min tilstedeværelse på gymnasiet. Dog, har jeg heldigvis fået lov til at blive selvstudere... -
Personlig indflydelse fra læren?
ForumindlægHej alle Jeg skriver mit spørgsmål her fordi det er folk der har med lov at gøre.. Min spansklærer har ikke rettet mine opgaver siden vi fik hende efter hun kom tilbage fra barsel. Det involvere mere end 30 opgaver. Når jeg spørger hvorfor hun ikke retter dem er det det samme svar jeg f... -
Hvad betyder n`est-il pas? + overættelse
ForumindlægJeg har en lille oversættelse hvor jeg ikke helt er klar over om tiderne er korrekte. Der er mange immigranter i Frankrig. De er kommet, fordi der ikke er arbejde til dem i deres eget lnad; men deres tilværelse i Paris, for eksempel, er ikke altid nem. Deres arbejde er dårligt betalt, og folk res... -
Rettelser til engelsk stykke
ForumindlægHej, jeg håber du kan hjælpe mig med grammatikken! På forhånd tak. DANSK: Sprogene var nært beslægtede, og de to folk var kulturelt på nogenlunde samme niveau; mange af låneordene er derfor dagligdags ord (fx æg, vindue, løs, give, de og dem) Efter normannernes erobring af England i 1066 var en e... -
Socialdemokratiets principprogram Vejen frem 1961
ForumindlægHej, Er i gang med en analyse af Socialdemokratiets principprogram Vejen frem fra 1961, men der er visse ting jeg ikke forstår. uddraget af programmet lyder således: Den demokratiske socialisme har som mål at frigøre mennesket, sikre dets tryghed og give det mulighed for en fri udvikling un... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej Folkens, har nogen problemer jeg sidder lidt fast i med i Matematik.. :( Kan i hjælpe :D Opgave 1 Reducer e^(a+2)/(e^a+e^(a+3) ) . Opgave 2 Om eksponentielt voksende funktion f oplyses det, at f(10)=20, og at fordoblingskonstanten er 5. a) Bestem en forskrift for f. b) Løs ligni... -
Null hypothesis
ForumindlægHar en opgave om null hypothesis hvor i jer i tvivl om jeg accepterer eller afviser min null hypothesis. Opgaven går ud på at i tidligere tid foretrak 15% af en sample på 3500 et bestemt mærke tyggegummi. En reklame kampagne er så blevet sat i land, og en ny sample på 5000 er lavet hvor i 19... -
Kosmolog opg. i Fysik HASTER!
ForumindlægHej alle har brug for hjælp til opgaven som følger, jeg er gået meget kold i den! Men vil gerne have folk ser på mine svar og retter. Da bagrundsstrålingen blev sendt ud 380.000 år efter BigBang, var temp. på 4000 K - Hvilken blg.længde havde baggrund strålingen dengang makismalt intens. &lambda... -
Hjælp til nogle spørgsmål angående det periodiske system
ForumindlægHey folkens, Jeg sidder med nogle spørgsmål/opgaver, som jeg ikke lige kan finde ud af. Spørgsmålene skal jeg have gjort klar inden min mundtlig prøve i kemi, så håber der er nogle, der vil hjælpe mig. :) Her er spørgsmålene/opgaverne: Forklar hvordan hovedgrupperne i det periodiske system kan r...
