Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18381 til 18400 af 75430
-
Integration
ForumindlægHejsa.Nogen der kan hjælpe mig med at integrere følgende:S(sinx+cox)^2 dx og den her:Sqrt=kvadratrodBestem tallet a, således at(nedre grænse 3, øvre grænse 9): S(Sqrt[x]+ a/Sqrt[x])dx =12Håber du kan hjælpe.Mvh. Jesper. -
Ligning for Tangent
ForumindlægJeg har fået funktionen:f(x)= Sqr x^2+9 (sqr slut)Jeg skal bestemme ligningen for tangenten hvor stigningstallet er 0,8..Er der nogle der kan give mig til hints? - så jeg kan komme ordentligt igang.. former fx. //Jesper -
Vækst!
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig hvorledes jeg udregner den her opgave? Om funktionen f(x) = b * ax oplyses, at f(0) = 7, og at funktionsværdien f(x) tredobles, når x øges med Δx = 9. Bestem tallene a og b -
maat hjælp!
ForumindlægHej alle jer derude. Jeg sidder med de her to opgaver og kan ikke komme videre, netop fordi jeg ikke kan ffinde ud af dem, jeg forsøger men kan simpelthen ikke få det til at blive til noget! 1) 23129=1700*1,023^n 2) 3000 = 2000 * (1+r)^9 -
Jeg har brug for hjæp!!!!
ForumindlægJeg vil bare være sikker på om, det jeg har skrevet giver mening. Jeg skulle nemlig omformulere en artikel. Sarkasme - den onde humor Danskerne elsker sarkasme og ironi, derfor kan det godt være svært at forstå, hvad de egentlig mener. Hvis man spørger de danske borgere, vil de beskrive d... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
løs ligningen
Forumindlæg9^x - 10*3^x - 24 = 0 21^x = - 24 men hvordan fjernes jeg den potens og løser ligningen?? -
integrale
ForumindlægHej Er der evt. nogle der kan hjælpe mig med at forklare, hvordan opgave c løses i denne opgave, a og b er løst og a = 9. -
Velfærdsstaten
ForumindlægHej...Hvad vil du sige hvis jeg sagde:DET DANSKE VELFÆRDSSAMFUND ER VERDENS BEDSTE - FOR DANSKERNE!Men du at det passer? Er det virkeligt rigtigt at det danske velfærdssamfund er verdens bedste?Er der andre velfærdssamfund der er bedre?Bjarke -
Essay Kritik
ForumindlægDet er mit første Essay, jeg fik 11 for det i skolen, men jeg kunne godt tænke mig noget mere feedback. Og husk på, at jeg kun går i 8. klasse. Store og små drømme. Når man står i køen i netto, fanget mellem sure pensionister, skrigende småbørn og desperate forældre som febrilsk udbryder: ... -
Oversættelse af tekst
ForumindlægHej :) Har jeg oversat denne tekst rigtig? Danske tekst: Schulen in der Bundesrepublik Enhedsskolerne er meget populære. Her er præstationspresset ikke så stort, fordi eleverne ikke bliver delt. MEn i de fleste skoler skal elven allerede efter 6 klasse træffe et valg. der er 3 mulighede... -
Oversættelse af tekst #2
ForumindlægSpørgsmålet er selvfølgelig, om jeg har oversat rigtigt? Danske tekst: Enhedsskolerne er meget populære. Her er præstationspresset ikke så stort, fordi eleverne ikke bliver delt. Med i de fleste skoler skal eleven allerede efter 6. klasse træffe et valg. Der er 3 muligheder: gymnasiet, realskolen... -
??
ForumindlægI en klasse skal der vælges 3 repræsentanter. Der er 21 i klassen. Hvor mange forskellige muligheder er der for at vælge de 3 repræsentanter? -
Lektier
ForumindlægHej jeg går i 7 klasse og synes at jeg ikke får mange lektier for som i 6 klasse -
Sildig Opvaagen af Blicher
ForumindlægJeg har siddet og skrevet en litterær artikel om Sildig Opvaagen af Sten Steensen Blicher, og så kunne det være virkelig rart, hvis der var nogle af jer herinde, der kunne have lyst til at kigge den igennem og komme med ris og ros. Jeg har meget brug for nogle andre holdninger :D Sten Steense... -
Terrorisme
ForumindlægHey..Jeg vil høre, om der var nogle af jer som kunne hjælpe mig. Jeg skal diskutere terrorismens relevans for den verden vi lever i dag i forhold til for 20 år siden! Ville høre, om hvad I synes der har ændret sig`?Personligt vil jeg postulere, at efter angrebet den. 11 september i USA, at verden... -
i was....?
ForumindlægHej alle. Kan nogen forælare mig helt præcist, hvornår det er at man buger "I was" og "I were"? /signe -
kærlighed
Forumindlæghejsa jeg skal skrive hvad kærlighed er og jeg kan slet ikke komme i gang nogen der har skrevet om kærlighed? eller nogen som kan hjælpe?? Hilsen Louise ;P -
skriftlig klage
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der vil komme med et råd til hvad de ville gøre i min situation. har været oppe i old og fik 7, (årskarakter normalt meget højere) fik at vide at jeg sagde meget, men min disposition var alt for rodet. Men nu var jeg i den situation at da jeg kom ind i forberedelseslo... -
Medlemskab i DGS
ForumindlægI dag kom en repræsentant fra DGS ud på vores skole og fortalte om organisationen. Jeg er lidt i tvivl, og jeg skal melde mig ind. Fx er jeg ikke enig i deres holdninger om brugerbetaling eller klassekvotient, mens jeg er imod dele af gymnasiereformen. Er der nogen, der har nogle erfaringer med DGS?
