Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18401 til 18420 af 20689
-
hjælp til rettelse af en matopg.
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der lige vil rette denne opg.Om en funktion f oplyses at f er løsning til differentialligningen dy/dx=3x^2(y-1)og at f(1)=3bestem ligningen for tangenten for f i punktet p(1,3)p(x)=f(x0)+f´(x0)(x-x0)p(x)=3+(3'1^2(3-1))(x-1)p(x)=3+6(x-1)=3+6x-6=p(x)=6x-3bestem en f... -
Dét her er sjove comics!
ForumindlægHej alle bruger fra SP. Vores alle sammens hr. Jerslev, er så kreativ at lave sine egne comics. De fleste nørder har muligvis hørt om www.xkcd.com og disse er af samme karakter. Jerslev er kreativ, men doven og nu opretter jeg indlægget for ham. Hvad synes I om hans comics? Er de sjove, for nørde... -
Henfald m.v
ForumindlægHey!Håber nogen vil hjælpe mig med denne opgave ( http://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=6048 ) A'eren har jeg lavet, men jeg har lidt svært ved at lave b og c :\\ -
MeV som masse?
ForumindlægEr der nogle som ved hvorfor man måler små partiklers masse i MeV.Jeg troede at MeV var en betegnelse for energi. Står det ikke for million elektronvolt?Er der desuden nogle som ved hvor mange MeV der på på en unit? -
hvordan gør man??
Forumindlæghvordan kan man slappe bedre af til sin eksamen?? Hvilke ting kan man gøre for at man slapper af når man kommer ind foran lærer og censor ?? jeg mangler et godt råd for jeg har virkelig angst for at stå foran folk og fremlægge.. håber i har et godt råd hilsen Annika -
Jeg vil gerne skift klasse
ForumindlægHej, i dag mødte jeg mine nye klassekammerater på det gymnasium jeg skal starte på. Der var 6 af mine andre gode venner, der kom i en anden klasse. De er nogle af mine bedste venner og jeg kendte absolut ingen i den klasse jeg kom i. Jeg vil derfor spørge, om det er muligt at skifte klasse? Og h... -
2 diff. ligninger hjælp
ForumindlægHvordan løses følgende to diff. ligninger:____________________________________________1:Yrsas badekar er fyldt med vand, der er 53grader varmet. Efter 10minutters forløb er det 42grader varmt. Badekarrets temperatur er 18grader. Yrsa nægter på det bestemttste at være i badekarret, når vandet er u... -
Opgave om statisk elektricitet
ForumindlægHej, jeg har lige et spørgsmål til en opgave om statisk elektricitet som jeg håber nogen kan svare på :)Det handler om en dreng der tager sin trøje af. Drengen er isoleret fra omgivelserne, og opnår en spændingsforskel, U, i forhold til omgivelserne.Så drengen kan opfattes som den ene plade af en... -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Hvad skal jeg blive ?
ForumindlægHmm jeg er ret forvirret. Jeg færdig med 3.g her til sommer og aner ikke havd jeg skal bagefter. Vil gerne tage en uddannelse som kun kræver STX og ikke noget specielt gennemsnit. Jeg aner virkelig ikke hvad det skulle være. ? -
skårsten
ForumindlægHvis jeg har et skårsten som vælter, hvor jeg kender højden hvordan finder jeg så den tid det tager for den at vælte? -
Stamfunktioner
ForumindlægEr ikke så godt til stamfunktioner.. Bestem følgende stamfunktioner..(x+1)* 4:kvadratroden af x dx4:4^x dx -
Differensial ligning
ForumindlægI en væske virker en eksponentiell kraft F=-b*e^v mod bevegelsen. b er en konstant, og v er farten til genstanden i m/s.Så er oppgaven; benytt newtons 2. lov til at sette opp en differensialligning for en genstand med masse m. Ligningen er separabel, separer den således at v og t kommer på hver s... -
Forstår ikek min karakter! :-(
ForumindlægJeg har gennem dette år fået omkring 6-7 12-taller, reesten 10 i kemi skrft. men så snart vi lagde ud med organisk kemi faldt jeg fra, hvorfor jeg fik 00 i en kemiprøve (kemi B). Er det grundlag nok for at give mig 7 som standpunkt i skrft? Problemet er at vi ikek ksal have flere afæleveringer og... -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
Eksamensbevis - hvad for nogen karakterer kommer der til at stå..
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvad for nogen karakterer, der kommer til at stå på eksamensbeviset og kommer til at tælle i gennemsnittet..? hvad med fx. samfundsfag på C, kommer man op i en prøve eller er det bare ens sidste standpunktskarakter fra året, som kommer til at stå..? jeg har prøvet ... -
Lys
ForumindlægEn natriumlampe udsender lys med frekvensen 5.09 *10^14 Hz.\n\na) Hvilken fotoenergi har lyset målt i joule?\n\nJeg kan ikke rigtig finde ud af hvad Hz svarer til i Joule. Hvad svarer det til ? -
Finde reaktansen?
ForumindlægHej Venner Sidder med nedenstående opgave og er gået fuldstændig i stå, er der nogen der har et trick? En spole uden jernkerne tilsluttes 65 V jævnspænding, og optager da 300 W. Spolen tilsluttes derefter 220 V, 50 Hz, hvorved den optagne effekt er 30 W. Bestem spolens reaktans ved 50 Hz. ... -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
Hmm. Forvirret HJÆLP! Gymnasium
ForumindlægHej. Jeg skal starte på Gymnasium efter sommerferien, men er ikke helt klar over, hvordan hele processen forgår. Hvornår skal der købes boger? Og hvornår er sidste chance for det? Når man skal på naturvidenskablig, hvad kan man så risikere og lave, som f.eks fagene, (udover matematik & Biolo...
