Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 18421 til 18440 af 90635
-
Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?
ForumindlægHej. Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? Tak på forhånd. -
Opløsning af komposanter - Vektorer
ForumindlægHej SP Leger lidt med den her opgave, men har ikke fået den fulde forståelse: Givet de tre vektorer: Vektoren skal opløses i to komposanter efter og 's retning. Find de to vektorkomposanters koordinater. Hvordan vill jeg kunne gøre det? Er det ikke bare at indtaste det i et koordi... -
find konstanterne i kubik polynom
Forumindlægfind konstanterne i kubik polynom -
tabel
Forumindlægen der vil hjælpe? -
opstil funktion:Energiproduktion
ForumindlægNogle bud på følgende opgave? Jeg kan ikke gennemskue det. -
en linje l er givet ved: 3x+4y-2=0
Forumindlægspørgsmålet lyder: a) Bestem afstanden fra punktet P(6,1) til l og en linje m er givet ved y=2x-5 b) bestem førstekoordinaten til skæringspunktet mellen l og m er der nogen der kan hjælpe med a'eren til at starte med? PS: Det er uden hjælpemidler -
integral
ForumindlægBestem integralet: integral ex-x dx hvad skal der stå i de tomme bokse?? se fil -
Tegn en graf for funktionen
ForumindlægHej. Opgaven lyder: f(x)=3x^2's differentialkvotient er f'(x)=6x a) tegn en graf for funktionen -
integralregning
ForumindlægJeg skal gøre rede for nogle regneregler for ubestemte/ bestemte integraler. Jeg har gjort for bestemte integraler. Nogle der kan hjælpe mig med regnereglerne for ubestemt integral? -
Indekstal
ForumindlægHar beregnet opgaven, men kan i hjælpe mig med hvad formlen hedder? altså hvordan indeksformlen skrives op til denne opgave: i opgave 2 i mit dokument -
Eksponentielle- og potensfunktioner
ForumindlægHar vedhæftet spørgsmålet da der er mange forskellige tegn som man ikke kan uploade. -
mængder
ForumindlægJeg har brug for hjælp til den sidste opgave. Kan I hjælpe? Skriv på listeform følgende mængder: C = {x indgår N - x < 3} D = {x indgår Z - x indgår ikke N} E = {x indgår Z - x < 3} C foreningsmængde D C fællesmængde D Mine resultater er som følger: C = {1, 2} D = {... -2, -1, 0} E = {... -... -
Bestem vinklerne i trekant
ForumindlægHej. Er igang med en matematikaflevering, men kan ikke finde ud af at bestemme vinklerne i en trekant hvor tre sidelængder er oplyst. Sidelængderne er: a=5, b=2, c=3 Jeg ved godt hvordan man gør, hvis man kender to sidelængder og en vinkel. Men ikke når man ikke kender nogle vinkler. Så er det j... -
Vurdering af 3.g's opgave
ForumindlægHejJeg tænkte på om der mon var nogen, som havde tid og lyst til at læse min 3.g's opgave igennem, og komme med en vurdering af den (bare sådan ca. hvor på karakterskalaen).Den handler om Japans åbning i 1800-tallet.Hvis der var nogen, som gad ville det være rigtig dejligt. Bare skriv, så kan... -
Samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg længe har tænkt over:jeg har nemlig valgt samfundsfag på højt niveau... Men skal man egentlig have en rigtig stor og bred viden om en masse i forvejen? Og jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer til den skriftlig eksamen!hilsen helin -
Hvad må man tage med???
ForumindlægNu har vi jo ikke flere timer, så jeg kan ikke spørge min lærer. Hvad må man tage med til skriftlig engelsk eksamen? Jeg ved kun jeg skal tage ordbøger med, men må man også tage notater og sådan med?Håber der er nogen der kan svare... -
Engelskeksamen på STX - regler
ForumindlægHej. I eksamensbekendtgørelsen på rets-info står der på nuværende tidspunkt: Prøverne i idræt B, engelsk B og fag på A-niveau, der efter stx-bekendtgørelsen altid skal afsluttes ved udgangen af 3.g, kan ikke afholdes før udgangen af 3.g. For elever, der gennemfører flere end 4 fag på A-niveau, ka... -
Hvilke typer af opgaver?
ForumindlægHej Alle :) Jeg skulle fra en veninde spørge, hvilke typer af opgaver man bude kunne - når man skal op til skriftlig fysik på A-niveau? Er der nogle typer opgaver - man kan være sikker på, at kunne få stillet? MVH ASLAK -
Eksamensklage- hvad skal man have for øje i ens brev?
ForumindlægHej Hvis man overvejer en eksamensklage mht. bedømmelsen af ens karakter, hvad skal man så inddrage i ens skriftlige brev til dem??? Nogen som kan opridse nogle væsentlige punkter som jeg skal have for øje i mit eksamensklage-brev til dem??? Varmeste hilsner Marie K. -
Historie
ForumindlægHej studi, Jeg vil gerne lige have afklaret, hvad forskellen er på levn og beretninger, når man arbejder med kilder i historie. Og vi snakker skriftlige kilder. Altså bruger man kilden som levn, så fokuserer man på, hvad den siger om det tidspunkt, den er skrevet? Og som beretning kigger man ...
