Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 18461 til 18480 af 18758
-
Råd til litterære artikel
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en litterær artikel. min første litterære artikel faktisk. Så vil gerne lige have et par råd med på vejen. Den er skrevet over Peter Seeberg's "hullet" Mening med det meningsløse? Hvad bruger vi vores liv på? Er der en mening med det meningsløse? Dette ... -
MULIG SKABELON TIL DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej Alle sammen Jeg har oprettet denne tråd, fordi jeg gerne vil hjælpe andre trætte og hjælpeløse studerende. Jeg har lavet en skabelon til hvordan man muligvis kan analysere en novelle. Det er forskellige dansk faglige begreber man kan anvende, men det ikke er sikkert at det kan anvendes til... -
kender du corri?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal skive en analyse om "kender du corri?" Jeg har læst novellen igennem utallige gange nu, men kan simptelhen ikke finde ud af hvad teksten handler om... Så tænkte på om der mon var en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig med at forstå den? Her er lige nogle... -
Er mit essay rigtigt? - DET HASTER. :))
ForumindlægAltså er opbygningen rigtig? - Jeg stinker til essays fordi jeg kun har skrevet noveller. - Jeg skulle btw. lave et danmarks-billede med idéer fra Natasjas ''I DK er jeg født''. Ud fra det, har jeg valgt immigration. (Stavefejl osv. retter jeg selv) :p Essay: Immigration er en ... -
Essay (korrekt)?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet et analyserede essay om en novelle, vi i engelsk har læst. Jeg tænkte, om nogen mon hurtigt vil tage et kig på en lille del af det, jeg har skrevet ift. ordsætning særligt, da jeg ofte har problemer med dette. På forhånd tak. Det jeg er i tvivl om er følgende: “An importa... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
02 i engelsk
ForumindlægMit yndlingsfag i skolen er engelsk. jeg klare mig rigtig godt i faget. og der har sjældent været problemer. Men her til terminsprøven fik jeg 02 i engelsk. jeg forstår ikke hvordan det kunne gå an. det skal siges at jeg var meget nervøs da det var min første prøve. jeg havde regnet med et 7... -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Dansk STX Studentereksamen 25-05-10
ForumindlægHvor'n gik det folkens? Hvilken opgave valgte i? -
HURTIGT! Gennemlæsning af tysk-stil
ForumindlægJeg prøver at forbedre mit tysk. Derfor ville en gennemlæsning være dejligt. Jeg forventer at der måske findes en masse fejl, siden jeg ikke er alt for god til tysk, men det jo grunden til jeg er her. Jeg skal aflevere Torsdag d. 28 kl. 22:00, så en gennemlæsning inden kunne være fantastisk (de... -
Muslimske kvinders fødselsrate er seks
ForumindlægEr det ikke en farlig udvikling, at muslimske kvinders fødselsrate er seks, mens danske kvinders fødselsrate er så lav, at vi ikke vil reproducere os selv? -
Tysk -oversættelse
ForumindlægHej.. jeg håber at der er nogle som vil hjælpe mig med denne her oversættelse, oversættelse er fra engelsk til tysk.I’m in love I am afraid that, at the tender age of 18, I have fallen in love with a foreigner and want to get married. Oh, sure, my parents object, saying it is irresponsible, an... -
en sides tekst
Forumindlæger der nogen som vil kigge min engelsk stil igennem for fejl? (eller bare noget af den) The narrator of The Great Gatsby is Nick Carraway. The first impression of Nick is that he thinks very highly of himself. ”I’m inclined to reserve all judgements” Nick has recently made his f... -
Hjælp til konklusion og måske rettelse
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
Eksamen A idag
Forumindlæghej :) Hvordan gik det for jer i dag? Ved at der er nogen der har været oppe i dag til skriftlig fysik A. Skal selv op imorgen, så ville lige høre jeres meninger og måske er der en der vil uploade løsningerne, som hjælp til os andre. På forhånd tak :) -
Saddam Hussein
ForumindlægNu har de jo fanget ham, så nu mangler de bare Osama Bin Laden - så er al terrorisme udryddet :D -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
Hvad bliver standbykvotienten på jura ved KU 2015?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går og venter spændt på den 30. juli 2015, hvor jeg får svar om jeg er optaget på jurastudiet ved KU. Inden den 30. juli, håber jeg dog at der er nogle derude der kan berolige mine nerver omkring, om jeg bliver optaget eller ej. Jeg har søgt ind på jura gennem kvote 1 og ha...
