Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18461 til 18480 af 156338
-
matematk
Forumindlæger der nogen der gider og regne dette opgave ud.. jeg er fuldstændig gik i stå. tak på forhånd a) a-(2b-9)- a-(b-5)+ a+(b-4) a-2b a-2b a-2b -
Vektorer i planen
ForumindlægHej.. Nogen som kan hjælpe mig?\n\n- Bestem tallet t, således at vektoren a - t*b er vinkelret på a.\n\nJeg kender længden af a og b, vinklen ml. a og b, længden af a-b samt vinklen ml. a og a-b.\n\n -
Opg 5.056 funktioner, ekstremumssteder
ForumindlægHej derude! Jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave fra Eksamensopgaver i matematik b-niveau. Det er opg. 5.056.Der er først en illustration af for de to følgende funktioner, håber det er muligt at forestille den sig ud fra informationerne.Figuren viser i intervallet [0;pi] graferne for funk... -
Reducer
ForumindlægHej :) Jeg er i tvivl om, hvordan man reducerer følgende. (a-b)^2 -2b(b-a) mit bud ville være a^2 - b^2 - 2b^2 + 2a a^2 - 3b^2 + 2a er jeg helt galt på den ? :) -
Reducering
ForumindlægJeg har lidt problemer med to stykker der skal reduceres: Opgave 1: (a^8)^2*(a^2)^10*a^2 Opgave 2: 3a^2+4a^2+(2a)^2-2a*2a+3*a^2 -
Engelsk stil
ForumindlægVil i være søde og kigge min stil i gennem, dem der er god til engelsk? To my best friend Marvey 25/5/2018 Dear Marvey, I'm now in Dublin the capital of Ireland, "Juhu". I had a pretty tough trip to Ireland. It took me about four hours to land, but before we landed my mom w... -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
logaritme
Forumindlægskal finde mellemregningerne på disse ligninger, ved hjælp at reglerne for logaritme: a^x * a^y = a^(x+y) a^x/a^y = a^(x-y) a^x * b^x = (a*b)^x a^x/b^x = (a/b)^x (a^x)^y = a^(x*y) opg 1: ln(x+y) - (lnx + lny) = ln(1/x + 1/y) opg 2: log (1/2) + log(2/3)+.....+ log(9/10) = -1 -
Gini-koefficienten
ForumindlægEr gini-koefficienten defineret som a/a+b eller a/b? jeg er forvirret hvornår bruger man hvad? -
reducere
Forumindlæghvordan reducere jeg a(a+3b)-ab ? på forhånd tak :-)) -
bestemmelse af pilhøjden og arealerne af 2 cirkelafsnitsarealer
Forumindlæghvordan løser jeg denne opgave? i en cirkel med diameteren d på 4 cm findes en korde k på 3 cm a) bestem pilhøjden h hvordan gør jeg det, når jeg ikke kender en vinkel? skal jeg ik bruge denne formel: h = r*(1-cos(v/2) ? b) bestem arealerne af de 2 cirkelafsnit som korden danner jeg ved area... -
Vil i løse mit essay?
ForumindlægHar lige skrevet et essay, så ville høre om en herinde fra havde mulighed for at læse det igennem og komme med en bedømmelse. Alt kritik er modtageligt. Nå ja! Skal dog lige tilføjes: Det er folkeskole niveau (9. klasse) Opgaven lød således: Skriv DIN personlige erindring om din barndom med ti... -
Eksamen Religion C
ForumindlægSkal, som så mange andre, op i religion på c niveau på torsdag, men er lidt i tvivl omkring forløbet. De eneste guldkorn vi har fået fra vores lærer omkring eksamen er: " I skal bare gøre jeres bedste...." Er der nogle der har været oppe, som ved hvordan det foregår? Har samlet en del n... -
Kan High School overføres til gymnasium
ForumindlægHej! Sagen er den, at mine forældre er ved at overveje at flytte til USA. Jeg er kun 16, og jeg skal derfor begynde på STX i 1.g efter sommerferien. Jeg ville høre om jeg i stedet for det, kan tage junior og senior år af high school, og derefter flytte tilbage til Danmark og tage 3.g på STX. Det... -
løs ligning
Forumindlæg6=a/a+1-a*10 -
Godkendelse af indledning (samf/psy)
ForumindlægHej alle :) Jeg skriver i samfundsfag og psykologi (samfundsfaglig og humanistisk). Nedenfor er min umiddelbare indledning. Jeg mangler dog at inddrage mere psykologi. Nogen der kan hjælpe mig til hvordan? Alle ideer og kritikpunkter er kærkomne :) Trafficking er handel med mennesker med det form... -
Gange ind i parentes. Hjælp
Forumindlæga) a*(b*c) b) (a+b)*(a+b) c) -T*(b+c) -
Hvordan?
ForumindlægHej alle.. nogen der ka hjælpe mig med følgende opgave: Løs differentialligningerne, hvor du antager, at der intet produkt er til tiden t=0: d[A]/dt=k d[A]/dt=k*[A] d[A]/dt=k*[A]^2 hvordan skla jeg gøre dette.. som det kan ses er dette udtrykkene en nulte-, første- og andenordens in kemi..? ... -
Reducering af udtryk
ForumindlægHejsa. Nogen der lige kan hjælpe med reducering af udtrykket: (a+b)^2 - a(a+2b) Mvh. Mark :) -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la...
