Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18461 til 18480 af 19441
-
fysik-opgaver
ForumindlægHej Jeg sidder med nogle fysik-opgaver, som jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave. Der er tre opgaver. Den første opgave har jeg lavet. Håber I kan hjælpe med de næste opgaver? Opgaven lyder således: I en Crashtest lader man to biler af samme type støde ind i en mur med hhv. hastigheden ... -
fysik-opgaver
ForumindlægHej Jeg sidder med nogle fysik-opgaver, som jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave. Der er tre opgaver. Den første opgave har jeg lavet. Håber I kan hjælpe med de næste opgaver? Opgaven lyder således: I en Crashtest lader man to biler af samme type støde ind i en mur med hhv. hastigheden ... -
Verballed i passiv og aktiv
ForumindlægHej, Jeg er kigger på denne opgave, men er ikke sikker på, at jeg har lavet den rigtigt. Nogle der kan fortælle om jeg er helt væk i min besvarelse. Find og skriv to sætninger med verballed i aktiv og tre sætninger med verballed i passiv fra teksten. Skriv for hvert eksempel hele sætningen, og ... -
Matematik Programmer
ForumindlægNu har jeg igennem de sidste tre år lavet alle mine problemregninger, matematik projekter og fysikrapporter (inkluderende illustrationer, som grundet at de er lavet i word, er virkelig dårlige) i programmet word. Jeg kan fortælle jer at dette er meget ufedt, når jeg ikke engang har MicroSoft Equa... -
Selvstudere hf-enkeltfag?
ForumindlægHvasså venner Jeg er startet på hf som enkeltfagskursist, hvor jeg tager Dansk A, Matematik B, Biologi B og Engelsk B. Jeg har fået merit for Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C fra 1.g. Af de obligatoriske fag mangler jeg altså: Historie B, Religion C, Geografi C og Kemi C. Som valgfag vil jeg ... -
Diskret matematik - mennesker på en ø
ForumindlægHej jeg sidder og prøver lave denne har diskret matematik opgave og kan ikke lige regne den sidste ud. I 1 har jeg sagt at Peter er sandsiger og at Signe er en løgner. I 2 har jeg sagt Bob er sandsiger og at Anne er en løgner. Håber folk er enige. Men det er så nummer 3 som jeg ikke lige kan r... -
Familie med monogen og recessiv form for X-bundet autisme
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig et spørgsmål i denne opgave. Spørgsmålet står nederst: I en familie nedarves en monogen og recessiv form for X-bundet autisme og mental retardering, som kaldes XLMR/ASD. (Se billede 'familietræ'). I ovenstående stamtræ er II-4 gravid med sit første ... -
RETNING AF TEKST
ForumindlægHallø! Jeg har en tekst jeg gerne vil havde rettet! Komma osv HJÆLP det er til imorgen! En helt normal Søndag formiddag den 12 Juni klokken 11:18 tog en uventet drejning for den Svenske mand, Håkan Larsson der var på sin sædvanlige dykke-tur på bunden ... -
Kræfternes parallelogram - slæbning af supertanker, Vejen til Fysik B2, Eksempel side 182 - 183, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh) (
ForumindlægJeg ser på sætning 2.1: Sammensætning af kræfter og derefter på eksemplet, hvor en supertanker slæbes ud af havnen af to slæbebåde I den vedhæftede fil som omhandler kraft og bevægelse og eksempel 2.2 supertanker, side 182 - 183, Står følgende: Sætning 2.1: Sammensætning af kræfter 1. Hvis... -
Skitsering af definitionsmænge
ForumindlægHej, Jeg har problemer med et spørgmsål, der lyder på at skitsere en definitionsmængde for f(x,y) = ln(2+x-y) + sqrt(4-x^2-y^2) Er der nogle matematikinteresserede der kan hjælpe? Jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg finder definitionsmængden... VH -
Kemisk Reaktionshastighed
ForumindlægOpgavebeskrivelsen er vedhæftet, og selve spørgsmålene lyder: a) Afbild absorbansen som funktion af tiden. b) Vis at reaktionen er af første orden mht. phenolphtalein. Hint: skal kendes for to punkter`? Jeg har lavet opgave a og tegnet grafen, men forstår ikke hvordan jeg skal vise at reaktio... -
narcissisme
ForumindlægHej, jeg vil bare lige høre, om der er nogle af jer, som har noget materiale om narcissisme, som jeg kan få? TAK -
CBS adgangskvotienter 2015
ForumindlægHej alle sammen, Skal her til sommer (afsluttede STX i 2014) søge ind på universitet. Vil gerne læse Ha.jur på CBS som i 2014 på kvote 1 krævede et gennemsnit på 8,3 og standbykvotienten ligger på 8,1. Er dog begyndt at blive en lille smule nervøs for om jeg kan komme ind, da mit gennemsnit neto... -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
Højden fra vinkel B
ForumindlægEn vilkårlig trekant hedder ABC og jeg skal finde højden fra vinkel B. Jeg kender længden på siden b og jeg kender vinkel A og C. Hvordan gør man? Er der nogen der kan definere hvad højden fra vinkel B er? Er det det samme som en median? Hvad skal der til før at det er en højde? -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
vinkel
ForumindlægHey :D Hvad er det man gør når man skal bestemme en vinkel mellem a (en plan) og en sideflade kaldet, fx ABC. Vil bare have en lille forklaring så jeg kan komme i gang med en opgave. -
Fysik- rapport
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med noget fysik? - Det er omkring Alkohol - Hvad menes der med: Primær, sekundær og tertiær alkoholer?? - Methanol? - Mono-di og trivlanten alkoholer? Hvordan skal man forklarer det i sin fysik rapport? :-) tak på forhånd -
Vektoregning..
ForumindlægHey.. Jeg har et problem med en vektorregning..Jeg har en bro, hvor jeg kender længderne på nogle stangkræfter..Og jeg kender trykke på nogle bestemte stænger i broen, og så skal jeg udregne resten..Nogle der har nogle ider / ligende opgaver, som der kunne hjælpe mig lidt.? -
Hjælp Matematik
ForumindlægKære venner jeg håber i kan hjælpe mig med denne her opgave, jeg vil gerne forstår hvordan jeg laver den med steps og trin tak.. på forhånd I et trapez ABCD er AD og BC parallelle. Desuden er sidelængderne givet ved: AB=3.92, BC=5.04, CD=3.13 og DA=6,74 Bestem vinklerne i trapezet (en trapez er...
