Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 18481 til 18500 af 156338
-
opgaver uden hjælpemidler - studentereksamen
ForumindlægHej. Er ved at læse op til studentereksamen i mat A og er stødt på den her opg: a=(3,5+t) b=(2,1-t) a) bestem den værdi af t, for hvilken a og b er parallele b) bestem den værdi af t, for hvilken a og b er ortogonale. i den første er jeg lidt på bar bund, mens jeg ved at jeg skal bruge a*b=0 i... -
Reducering
Forumindlæg(2b/(a^2-b^2))+1/(a+b) reducer hjælp!!!! kan ikke få den til 1/(a-b) som min lommeregner siger:( -
linjer etc
ForumindlægHej Alle sammen. jeg tænkte på om der var nogen der kunne forklare mig hvordan jeg skal løse følgende opgave? : Bestem a, så linjerne med ligningerne y=(a+3)x+6 og y=2x+a det skal jeg gøre for at finde ud af om de står vinkelret på hinanden. På forhånd tak :) -
Statistik
ForumindlægDer er i min bog en regel for matrixregning med stokastiske vektorer: Variansen(Ay+b)=A*Variansen(y)*A^T. Er der en der kan hjælpe mig lidt på vej til at forstå det? -
Opdrift
ForumindlægHej kære fysikere og deslige :b Jeg har en opgave, jeg ønsker hjælp til - eller rettere sagt; 3 delopgaver .. :) ____________________________ En isflage har arealet 2,50 m2 og tykkelsen 15,0 cm. Isflagen flyder på et hav med en densitet på 1,03·103 kg/m3. Regn med, at isens densitet er 917... -
Bevis: regneregler for vektorprodukt
ForumindlægFor alle vektorer a og b gælder ata x b = -b x a hvordan kan det bevises uden at bruge koordinatsætne?Da |a x b|=|a|*|b|*sin(<a,b) (< = vinklen)er |-b x a| vel lig |-b|*|a|*sin(<-b,a). Men er sin(<a,b)=sin(<-b,a)? -
Valg af fag
ForumindlægSom led i AT opgaven for 2012: Katastrofer - Årsager og konsekvenser, har jeg overvejet at skrive om Haiti jordskælvet fra 2010. Men er i tvivl om hvilke fag og vinkler man kunne sætte på en sådan katastrofe. Jeg ønsker helst at ekskludere naturvidenskab fra opgaven, og med samfundsvidenskab so... -
Laborant
ForumindlægHej alle. Jeg har læst på uddannelsesguiden hvilke industrier en laborant kan arbejde inden for. Jeg vil gerne arbejde inden for forskning, hvor jeg bl.a. undersøger f.eks kræftceller. Kan man det som laborant? Er der nogen der kan skrive eksempler på hvad en laborant kan arbejde som? Tusind ta... -
Er fotosyntesen en biologisk proces?
ForumindlægHej ........ på forhånd tak :) -
Eksamen - Billedkunst C stx.
ForumindlægHvordan foregår eksamen i billedkunst, på c-niveau? All i know, er bare, at vi skal præsentere vores eksamensprojekt, men der skulle vist også være noget yderligere. Hvordan forgår det? På forhånd, tak! (: -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
reducere en ligning med bogstaver
Forumindlæg(a+b)(a-b)+(a+b)(a+b)-2a(a+1) Kan slet ikke overskue den? hehe.nogle der vil hjælpe? -
Beregning ved grafregner
ForumindlægHey!Jeg sidder med opgave 7.107 fra 3-årigt forløb til A-niveau i matematik.Man har en funktion f(x)=cos(x) for intervallet mellem 0 og pi halve. For ethvert tal t i dette interval er et punkt Q(t;cos(t)) et punkt på grafen for f. P og R er da projektionerne af Q på hhv. første- og andenaksen, så... -
elektriske kredsløb og differentialligninger
ForumindlægJeg går i 3g og skal derfor til at skrive større skriftlig opgave i kombineret (MAT A og FYS A)om differentialligninger og elektriske. Jeg tænkte om der var nogle der kunne give mig en god indholdsfortegnelse med hvad opgaven skal indeholde (ca. 15 sider) \n\nHvis der er nogle der kender nogle g... -
Hjælp til mundtlig fremlæggelse om Logaritme og eksponentiel funktioner! haster!
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at svare på et mundtlig eksamens spørgsmål om logaritme funktioner og eksponentiel funktioner. Spørgsmålet er således: Du skal behandle funktionerne ln(x) og e^x, idet du blandt andet kommer ind på deres differentialkvotient. Som sagt skal jeg komme ind på disse to ty... -
Energi m.m.
ForumindlægHar lidt blandet spg til afsnittet om Energi og kemiske reaktioner:1.Hvordan antændes en bombe ved elektricitet (måske mere fysik..)2.Er A(vol) altid lille? hva nu hvis der udvikles meget gas?3.eksempel 19 i Kemi 2000 A-niveau 1 på side 119 skriver de: deltaH= -4807KJ - 4mol*8,314*298 = -4817 KJJ... -
Iværksætteri og brancheudvikling
ForumindlægJeg har fået fat på nogle gamle EØ-eksamensspørgsmål (på gym. niveau), men er i tvivl om, hvad man kan tage fat i af teorier osv. Nogle forslag? Spørgsmålene er:1) Iværksætteri: - Redegør for nogle udviklingstræk i virksomhedens omgivelser herunder iværksætteri. - Ud fra bilag A diskutere mulighe... -
Matematik formelsamling
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og er i gang med at skrive en formelsamling i matematik, der skulle henvende sig til gymnasieelever, nok mest A- og B-niveau. Den ville komme til at dække hele pensum for Matematik A. Jeg skriver for at høre om det vil være noget folk herinde ville være interesseret i, og ... -
Matematik skriftlig dumpet - stadig muligt at komme ind?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation at jeg dumpede Matematik B skriftlig med 00 efter den nye reform. I Matematik B mundtlig fik jeg 7. Vi har ikke været oppe i hverken skriftlig eller mundtlig i eksamens perioden. Hvis jeg skal ind på en uddanelse der kræver at man har bestået matematik på B niveau,... -
Bedste IT-værktøj til vektorer i 3D
ForumindlægHej, Det har lykkedes mig indtil videre at kunne lave mine matematik opgaver på A-niveau i geogebra. Det gælder især 2D vektorer osv. Nu er jeg nået videre i forløbet til vektorer i 3D og det kan selvfølgelig ikke laves i geogebra. Jeg vil derfor høre om, hvilke IT-programmer folk vil a...
