Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18481 til 18500 af 59860
  • korrelationskoefficienten (r)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med min matematikaflevering om lineære funktioner, og jeg håber I vil hjælpe mig med et spørgsmål. Jeg skal forklare betydningen af r, og jeg ved, at tallet er imellem -1 og 1. Men hvordan regner jeg r ud?
  • Interregional handel

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive lidt om, hvad interregional handel er. Jeg har i forvejen skrevet dette: Ved interregional handel tales der om international handel. Ofte er det de lande som kun eksportere meget få produkter (ofte råvarer), som benytter sig af det.. Er der nogle der kan komme m...
  • differentialregning - bestem k

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe med denne opgave? En funktion er givet ved forskriften : f(x)=x4 - x3+(kx)2+1 hvor k er et tal. Bestem k, så f' (1)=7. differentier f med x ?
  • Kvadratsætninger

    Forumindlæg
    Hej jeg har denne aflevering hvor jeg skal omskrive til cirkelligningen, vi har lavet opgaver som er på det første billede vedhæftet, men her i opgaven er der en værdi uden y eller x men bare tal, skal det så bare over på den anden side af lighedstegnet inden man gør det samme som i det første bi...
  • LINJENS LIGNING

    Forumindlæg
    er det rigtigt hvis jeg siger 1-2 =1 og 2 - 8 = -6 også hedder den 1 over -6, så vender jeg den til at den hedder 6 over -1 ? men så forstår jeg ik hvordan jeg sætter de tal ind i ligningen
  • (a,b) går op i mfm(a;b)???

    Forumindlæg
    Jeg er støt på dette spørgsmål, og jeg sidder fast, håber nogen vil hjælpe:) "Bevis, at for vilkårlige tal a og b gælder at (a,b) går op i mfm(a;b)."
  • skæringspunkt vektorregning...

    Forumindlæg
    alfa er givet ved: 3(x-2)+2(y+6)=0 kuglens centrum er (0,0,0) og har radius 8 min opgave er så at finde skæringspunktet.. tallene er nok ikke realistiske, men det er også ligegyldigt... jeg vil bare vide hvad jeg skal gøre/tænke.... på forhånd mange tak for hjælpen....
  • Bestem a og b

    Forumindlæg
    Funktionen f(x)=b*xa opfylder, at f(2)=2 og f(4)=16 Bestem tallene a og b Kan nogle give en hånd med, eller hjælpe?
  • Relative afvigelse

    Forumindlæg
    Kan man beregne den relative afvigelse for logaritmiske tal? Som fx pKs ved (pks_teori - pKs_eksp)/pKs_teori ? Jeg tænker, det er jo en logaritmisk skala, og det bliver bare mærkeligt hvis man tager Ks værdierne istedet for.
  • Kursen

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med en opgave vedrørende noget kurs -udregning. Opgaven lyder sådanne: Kursen på svenske kroner er 90 900 svenske kroner koster _ kr.?? Nogen der har en formel til dette. Billed vedhæftet også. På forhånd mange tal for hjælpen! :))
  • 3+(2x-6) over (1+2x)=4??

    Forumindlæg
    hvad er x? 3+(2x-6)/ (1+2x)=4 har prøvet at gange på hver side af lighedstegnet men så bliver 1 af talene 0. betyder det den ikke kan lade sig gøre? Har også besvær med denne her: 2x/7 = 4x/3
  • uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    En funktion f er af typen f(x)=b·x^a, og der gælder, at f (2) =4 og f (4)=64. Bestem tallene a og b. Hvordan kan jeg løse ovenstående uden brug af hjælpemidler?
  • Eksamens opgave Fyns skum - VØ

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en eksamensopgave om Fyns skum og jeg mangler simpethen første side i opgave formuleringen nogen der ved hvor jeg kan finde den, eller er der nogen der kender tallene til bilag 1?
  • matematik Hjææææææææææælp haster

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem er to vektorer givet ved: a=(t+1) og b = (3) 2t 4 Hvor t er et tal. Bestem t, så vektorerne a og b er ortogonale, og bestem t, så vektorerne a og b er parallelle.
  • At sætte mest muligt udenfor parentes?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sider med en matematikaflevering og kan ikke finde ud af hvad en af opgaverne går ud på : Sæt mest muligt udenfor parentes 2a^2-4a ... hvordan skal jeg sætte tallene udefor parentes, når der ikke er nogen parentes? Og hvordan sætter jeg det overhovedet rigtigt ind i en ...
  • Acceleration op ad bakke?

    Forumindlæg
    Jeg har regnet Fn og Ffrik ud. Det tal har jeg taget fra de 400N, og det er den kraft jeg har brugt til at regne accelerationen ud, som jeg så fik til . Men er i tvivl om jeg skal regne Fres,y ud også?
  • bestem tykkelsen af hudfolden ifølge modellen.

    Forumindlæg
    Hej jeg har denne opgave, hvor jeg mangler opgave c) jeg har fået b til 30,16 hvordan gør jeg lige b? for jeg har prøvet at sætte ligningen lige med 25, men det giver mig 2 tal? har vedhæftet opgaven.
  • Cancer spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg står og tænker over om alle har cancer i den anatomiske krop ?? Leder efter svar men forstår det ikke helt.. Hvordan kan det opstå ? Af hvad kan det opstå? Har man løsning på dette problem ? Hvis vi taler om prostata cancer... mvh.. rixer
  • Roduddragning

    Forumindlæg
    Jeg har søgt at finde lyset, uden åbenbart held. Jeg håber på en venlig persons hjælp: √10:9 - √5:2 + √5:18 = 0 , ingen decimalbrøker. alle tal under rodtegn. ?
  • Diffrentialkvotient

    Forumindlæg
    Hvis jeg har en funktion, som hedder (2x^2-3)/(x-4), hvordan skal jeg bestemme dens differentialkvotient? Jeg ved, at man skal bruge (d)/(dx), men jeg får nogle tal, som ikke passer. Er der nogen, som kan hjælpe??