Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18481 til 18500 af 32350
  • Gymaniselære

    Forumindlæg
    Kære People Jeg har en bachelor i Ha. Almen fra RUC og er først for nyligt kommet frem til at jeg meget gerne vil være Gymnasielære. Er der nogen der har nogen ide om, at dette er muligt for mig med den baggrund jeg har nu? Hvis jeg tager en to fags kandidat på RUC vil det så være muligt for mi...
  • Beregne begyndelsesværdi - hurtigt helst.

    Forumindlæg
    Je sidder med en matemaik aflevering til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke huske formlen for hvorledes man udregner begynelsesværdien. min opgave lyder :Det oplyses at kurven går igennem (0,3) og (1,4) - Hvad er begyndelsesværdienfor den ekspotentielle udvikling. Pft.
  • Ligger følgenetre punkter på en ret linie?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave, som jeg er lidt i tvivl om. Undersøg om følgende tre punkter ligger på en ret linie: (-2,-1) (1,2) (5,6) Hvordan skal jeg beregne, om de gør det eller ej?
  • Afsnit om metode i SRP?

    Forumindlæg
    Skal der indgå et afsnit om metode i SRP?
  • HHX

    Forumindlæg
    Hvilken retning på hhx skal man vælge for at kunne blive sælger :)? eller hvilken ville være bedst? Lige pt er jeg på økonomilinien er det den rigtige eller hva :D?
  • Bestemmelse af forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak.
  • Mat opgave

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd.
  • Kig tak (:

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (:
  • U-days i Århus

    Forumindlæg
    Hejsa, lige et lille opslag omkring det kommende arrangement U-days. Det er i bund og grund et arrangement for alle unge der overvejer en videregående uddannelse i Århus (eller bare har interesse i at høre mere om mulighederne). Mere info og program kan findes på deres hjemmeside http://www.u...
  • Bestem tallene a og b

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen lidt lost her.. Jeg har en lineær funktion som går gennem punktet (8,4). Den har en absolut y-tilvækst på -6 for en absolut x-tilvækst på 3. Hvordan bestemmer jeg tallene a og b :/ ???
  • Enhedscirklen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg forstår ikke de her spørgsmål: A: Hvad er den største og mindste værdi sinus kan antage i intervallet 0-180 grader? B: Hvad er den største og mindste værdi cosinus kan antage i intervallet 0-180 grader? C: Hvornår er intervallet 0-180 grader interessant? D: Forklar hvorfor sin(30 gr...
  • optimering

    Forumindlæg
    Jeg er på spanden endnu en gang. Vi har igen fået en opgave uden nogen form for tilhørende undervsining, hvilket sætter mig lidt i en knibe (se bilag). Nogen der kan forklarer hvordan disse opgaver løses?
  • Funktion

    Forumindlæg
    Håber nogen vil hjælpe mig, og evt. forklare det Funktionen f er bestemt ved f(x) = 2x^2 - 5x + 3 Bestems f(0), f(1) og f(5)
  • 13.2b

    Forumindlæg
    Kan I hjælpe med denne her opgave?
  • hvordan bruger jeg lommeregnen?

    Forumindlæg
    Et flodbassin er et lavt liggende område, der gennemløbes af et system af floder. Nedenstående tabel viser sammenhørende værdier af arealet A (km^2) af et flodbassin oh længde L (km) af den længste flod i flodbassinet. Flodbassin---A(km^2)---L (km) Black fork ----53km^2---18km Tipton Run---64...
  • Reducering

    Forumindlæg
    Er der nogle der ved hvordan man reducerer: (3x+4y)^2
  • Y''=cy

    Forumindlæg
    Hej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak
  • Dansk skriftlig fsa 2008

    Forumindlæg
    Nogle der har været op i Dansk skriftlig fsa 2008? (9. Klasse)
  • Hvor mange procent øges?

    Forumindlæg
    Hej jeg har siddet fast i denne opgave i noget tid nu: Jeg har fået a til at være 1,99 og b til at være 0,0065 så manger bare opgave b,c og d, jeg vil ikke have at "I" løser opgaverne, men ligesom hjælper til at jeg fatter hvad det er jeg skal :) mange tak
  • fsa 2013 december hjæææælp

    Forumindlæg
    NOGEN DER HAR HAFT FSA 2013?? HVORDAN VAR DEN ? DØØØR AF STRESS SVAAAAR