Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18481 til 18500 af 92738
-
ikke bestået? - bestået?
ForumindlægHey Venner! Jeg ville høre hvad der skete hvis man ikke bestod? Alts¨hvis jeg nu er dumpet til eksamerne, for jeg så ikke huen?? Eller hvaD?? Jeg er ret i tvivl. please hjælp. Hvis man ikke er bestået og dumpet kommer man så ikke til translokationen?? etc.. -
Dit totale gennemsnit efter reformen
ForumindlægHvad er så dit totale gennemsnit? Det vil være interessant at se, om snittet er lavere eller højere end på den gamle reform. Der var mange HFere fra den nye reform allerede sidste år, men i år er alle det vist. Nu må I love at sige det ærligt. -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Kemi A eller Fysik A
ForumindlægHej, jeg skal til at vælge valgfag her om et par måneder. Er der nogen af jer der kan fortælle mig hvilket fag der er sværest? Personligt synes jeg at regne opgaver i fysik er meget nemt, men teorien er ikke særlig nem. I kemi synes jeg teorien er nem, men opgaverne kan godt være lige komplicer... -
Cirkels skæringspunkt med linje
ForumindlægHej. Jeg skal løse flg. opgave:1)Bestem koordinaterne til de eventuelle skæringspunkter mellem cirklen C og linjen m, når:C: x^2+y^2-8x+2y=8 og m: 13x+7y=11C: (x+4)^2+(y+2)^2=10 og m: x=-3yJeg har fat på metoden, at isolere x eller y i m og derefter sætte det udtryk ind på den pågældende ukend... -
seriøst 200kr
ForumindlægOk måske er jeg helt ublu her.... Men hvad dælen får en ufaglært studerende til at forvente 200kr sort i timen for lektiehjælp.. Er det virkelig hvad man skal af med for at få Matematik A Det modsvare jo en løn på godt 700.000 før skat for en færdiguddannet...hvor mange får lige det... -
vinkler i en vilkårlig trekant
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl om hvordan man udregner en vinkel i en vilkårlig trekant. Jeg har 2 sider og en vinkel oplyst. Hvordan bruger man lige sinus invers? Jeg har en opgave der hedder: B= 82 grader, b = 7,00 og c = 6,55 Skal laves i dag helst...tak :-) -
Vinkler og længder - hjælp
ForumindlægHar brug for lidt hjælp til denne opgave: Figuren viser en trekant ABC, hvor vinkel C er ret. a) Bestem |AB| og vinkel A. b) Bestem længden af højden hc fra C på siden AB. -
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
Opgave 2059
ForumindlægI en model for udviklingen af atmosfærens CO2-indhold, mål i mia. tons, antages det, at væksthastigheden for CO2-indholdet er givet ved f(t)=-3+5*1,02^t, hvor t er tiden målt i år efter 1984. a)Hvordan ændres atmosfæren CO2-indhold sig i perioden 1984-1994 ifølge modellen? b) Beregn middelvæ... -
cos sin tan hjælp :)
ForumindlægHej alle. Jeg har et problem da jeg simpelthen ikke kan forstå hvad jeg kan gøre ved dette er der et klogt hoved som kan hjælpe mig?: Vis, at tanA = sinA/cosA er lig med a/b. Vis brug af formlerne i en retvinklet trekant. Vis, hvordan man kan eftervise sinusrelationerne: sinA/a = sin B/b = sinC... -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Bøger?
ForumindlægJeg vil gerne læse erhvervsøkonomi. "Problemet" er bare, at jeg er sproglig, går i 3.g nu. Jeg har dog matematik som højniveaufag, så jeg har ikke problemer med de specifikke adgangsbetingelserne. Men derfor vil jeg jo nok stadig være temmelig langt bag ud i forhold til de kloge handels... -
lidt hjælp til en enkelt ligning?
ForumindlægSidder og laver matematik aflevering, og er gået lidt i stå efter sommerferien. Kan simpelthent ikke huske hvordan man laver en som denne ligning. gerne med udregninger, og lidt forklaring :) Tak på forhånd. -x2 + 5x – 4 = -2x+6 -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg er lige begyndt på gymnasiumet, og har matematik på a. Jeg har fået min første blækregning for, og der er en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, da jeg ikke har lært om det i folkeskolen. Er der nogen der vil hjælpe mig med et par få opgaver? -
Hjælp en pige i seriøs nød
ForumindlægHej med jer! Sagen er den, at jeg er i seriøs tidspres, og mangler at lave denne matematik aflevering - jeg håber virkelig i vil hjælpe!!!!!!! Jeg har lavet opgave 1, men mangler de andre. TAK på forhånd. -
Hvad betyder de enkelte variabler?
ForumindlægDet generelle udtryk for et keglesnit er ax^2 + bxy + cy^2 + dx + 3x + f =0 Hvilken betydning har de enkelte variabler for: ellipsen, cirklen, parablen og hyperblen? Kan ikke finde det i min matematik bog -
ligning hjælp !!!
Forumindlæghej jeg har to ligninger jeg virkelig har kæmpet med 3(x-1)+4=3(3x-1)-x (x-1)(4x+2)=(2x+3)(2+2X) hvis der er nogle kloge matematik folk der ville hjælpe ville det betyde super meget for mig . -
Hjælp til sars opgave
ForumindlægJeg sidder med en biologi opgave angående sars. Opgaven indgår i sættet fra maj 2004. Jeg har problemer med den anden del af den store oppgave, B. Opgaven lyder : Man arbejder på udvikling af forskellige typer vaccine mod SARS. En vaccineform består i indsprøjtning af SARS-virus tømt for arve... -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på...
