Søgning på: kemisk ligevægt noter. Resultater: 18501 til 18520 af 22447
-
NEP - 2.g, historieopgave
ForumindlægHej, her i 2.g skal man jo skrive en historieopgave..\n\n I den forbindelse vil jeg meget gerne skrive op 'optakten' til NEP, dvs. med udgangspunkt i noget kildemateriale (statestik / breve el. lign) arbejde med argumenterne for indførelsen (og det modsatte) af nep i 20'erne. \n\nJeg ... -
Har brug for hjælp
ForumindlægJeg har lavet en Engelsk stil og ville sprøger om nogle gad og rette den evt skrive nogle ting ind så det bliver mere korrekt engelsk -
Omskrive potens med brøk
ForumindlægJeg skal omskrive til potenstal med brøk i eksponenten og reducer hvordan gør man det.Opgaven er 4 sqrt a^5 * 6 sqrt a^8 Jeg tror det er skrevet rigtigt har ikke helt styr på de forskellige tegn over en computer. -
Engelsk oversættelse
ForumindlægJeg er ret dårlig til engelsk så er der ikke en som vil se min engelske oversættelse igennem? Den er ikke særlig lang.. -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægHej jeg har tysk på højniveau og udarbejdet følgende skriftlige opgave, som jeg håber på, at nogle vil gennemrette.Ein Kleines Geschenk Für Herrn Muhl.2. Khalids Erlebnisse in Deutschland.Als Folge von Kriegen und Bürgerkriegen, Verstösse gegen die Menschenrechte, aber auch wegen fehlender Arbeit... -
Flydekor m. Omvendiger ; thank you for the music, Abba
ForumindlægHej (: Jeg har fået en aflevering hvor jeg skal indskrive: flydekor m. omvendinger - ej højere end "h" bastoner i halvnoder eller helnoder, i thank you for the music af Abba. mit problem er, at jeg ikke rigtigt ved hvad flydekor m. omvendiger er? Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg har... -
Hvordan finder jeg c-værdien i en andengradspolynomien?
ForumindlægHej, følgende opgave er jeg ved at lave: Grafen for f(x)=ax^2+4x+c har toppunkt i (-1,2), bestem a og c a = (T*-b)/2, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bestemme c. Prøvede at bruge d=0, men det giver 2 hvilket er et forkert svar. -
Naturgas, elementarreaktioner
ForumindlægJeg er lige kommet hjem fra et foredrag om naturgas og hvordan man omdanner det.Vi havde besøg af en ph.d.-studerende fra DTU, som talte om at omdanne naturgas (90% methan) til methanol, fordi det er lettere at transportere.Men for det første er det svært at omdanne methan til methanol, man får n... -
Små 150 ord (:
ForumindlægNogen som lige vil rette de værste fejl i min tekst? Det ville være fantastisk :D Our class has hat about drugs, cannabis and alcohol for 2 weeks ago. The three days were very exciting and fascinating. In my world, many young people are taking drugs - most coke and speed, but many, many young peo... -
Mærkelig ligning + spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med disse to opgaver, og kan simpelthen ikke lige se løsningen i dem, så lidt guide ville være fedt :) Første problem: Ligningen: (2x - 4) * ln(x - 1) = 0 . Spørgsmål: Vinkel C= 90 Vinkel A & B = 45 grad Kateterne er ukendte. Hypotenusen: 6√2 Opgaven lyder følg... -
Naturlig udvikling..
ForumindlægJeg er så heldig at have en 2 siders stil for til på torsdag om 'Naturlig udvikling i Danmark', nu er det bare sådan at jeg virkelig ikke ved hvad det er.. Jeg har skam søgt, men jeg kan ikke finde noget .. Jeg håber i kan hjælpe. -
3. gradsligning med én ubekendt?
ForumindlægJeg skal i hånden beregne rødderne til ligningen: z^3 + 14^3 Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe dette an, nogen forslag? /jaze -
Billede i LaTeX
ForumindlægJeg har problemer med at indsætte billeder i mit LaTeX-dokument. I min mappe ligger flere billede-filer i JPEG-format. Når jeg indsætter et billede i LaTeX-dokumentet opstår der problemer...Jeg bruger først:\\usepackage [pdftex]{graphicx}og senere:\\begin{figure}\\includegraphics{tabel}\\caption{... -
Hjælp til få sætninger..
ForumindlægHej derude ;) Jeg har en smule problemer med de to sætninger forneden. Har prøvet at oversætte dem så godt jeg kunne, men der er lige nogle ord jeg er i tvivl om, det kunne være rart, hvis der var nogen der gad at hjælpe. 1. Han var ikke så vellidt blandt borgerne som sin hustru, for han delte hv... -
fejlstøvsuger
ForumindlægVil blive rigtig glad, hvis der evt. var en der kunne rette det vedhøftede med rødt skrift :) -
Tysk mundtligt
ForumindlægHej..Ska snart op i tysk..Er der nogle gode råde, som jeg kan få bedre karakter af?Jeg er ikke så god til tysk.. Eller nogle gode sætninger, på tysk...På forhånd tak... -
HJÆLP - Redegør for to be
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig om hvordan man redegør for anvendelsen af "to be"? Altså rent grammatik mæssig ligesom man ville skulle forklare det til en skriftlig eksamen (hhx) På forhånd tak Kirstine :) -
Studenter lige om lidt!
ForumindlægOverskriften siger sig selv.. Blev bare lige nød til at komme ud med det, he he! Nå men held og lykke med resten af jeres eksamener! Har selv historie i morgen! :/ -
bekymret for mit gennemsnit
Forumindlæghej alle sammen.. Jeg ved ikke hvaad jeg skal gøre, jeg er meget bekymret for mit gennemsnit.. jeg ved det ikke blive til noget godt.. Er helt vildt stresset... Skal op til eksamer i nu, men er helt færdig, har mistet håbet.... Ved ikke hvad jeg skal gøre....... :( -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHEJJeg skal op i Old her inden længe, men jeg kan ikke finde ud af hvordan det foregår. hvad får man udleveret og hvad skal man med det?Jeg har hørt nogle snakke om at man skal lave en analyse og fortolkning, er det på samme måde som i Dansk, eller hvordan foregår det? (hvis man skal)Kort sagt sp...
