Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 18521 til 18540 af 18649
-
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
generelle løsning + begreberne overdamping, critical damping og underdamping
ForumindlægHej Hvordan vil den generelle løsning se ud for følgende anden ordens differential ligning hvis nu alt energien omsættes til varme energi efter ganske få svingninger eller enddog bare efter en enkelt svingning? rødderne ser således ud Hvis diskriminanten er større end nul, så er der tale... -
hHJÆÆÆÆLP
ForumindlægBærekablet til en elevator, der holder stille, går pludslig i stykker. Efter 2,0 sekunders forløb træder elevatorens sikkereds funktion, og over en strækning på 4,0 m standes elevatoren. 1. Hvor stor er den gennemsnitlige accelaration under opbremsningen facit skal give -48,2 2. Hvor lang tid... -
SPANSK STX A skriftlig - hvordan gik det?
ForumindlægHej allesammen, som mange andre har jo også være op i Spansk idag :D så ville høre hvordan det gik? synes selv at opgave sættet var svær :S (og nåede at skrive kun 200 ord :( ) -
Bevarelse af angular momentum
ForumindlægFor at vise, at når den resulterende torque er nul og derved angular momentum er bevaret. Kan jeg da vise at det fører til følgende ligning på følgende måde: dL/dt = 0 => dL = 0 dt => ∫ dL = 0 => L2 - L1 = 0 => L2 = L1 => L2 = L1 => ω1*I1 = ω2*I2 Hvor bogstaver m... -
Tangens (problemer)
ForumindlægHej og godaften :) Denne delopgave har voldt mig en del problemer siden jeg ikke er helt sikker på, om der skal bruges tangens og solve, her er den: To skibe A og B sejler med konstant hastighed parallelt med en kystlinje l. A sejler i afstanden 1200 meter fra l, mens B sejler i afstanden 1000 ... -
Pc-spil til de kedelige timer
ForumindlægHej:-) Jeg har det "problem" at jeg keder mig nogle gange i timerne. Så er det jo heldigt at man har en computer foran sig hele tiden, men jeg ved ikke hvad jeg skal spille. Det skal være et spil som ikke er alt for omfattende, og man godt lige kan se væk fra et par sekunder. Jeg har li... -
Er Studieportalen døende?
ForumindlægTil rette vedkommende Har aktiviteten på Studieportalen været stigende eller faldende de seneste år? Jeg føler, at Studieportalen har tabt brugernes gunst og blevet en skygge af, hvad Studieportalen engang var. Jeg baserer mit udsagn ud fra mine snart 5 år på Studieportalen. Det kan være, at jeg... -
Varmeenergi
ForumindlægHej spørgsmålet står med fed aller nederst forsøg 1: en 30 W pærer sænker ned i et gennemsigtigt bæger. forsøg 2: en 30 W pærer med stanniol omkring sig sænkes ned i et bæger Energien tilført systemet - forsøg 1 (uden alufolie) ΔEtilført = ΔEvand1 + ΔEomgivelser + ΔEly... -
Hvorfor jeg lige den eneste?
ForumindlægHej Sp. Hvorfor er det lige mig som er den dummeste i familien. Min mor = Læge Far=ingeniør Storebror= 1 semester ved Revisor. Mig= Igang med folkeskolen, og har nok ikke de største evner til at kunne klare gymnasiet så godt. Men, jeg troede der var en sammenhæng, når ens ''forældre'... -
Islams grundlæggelse !!! HELP to EXAM
ForumindlægPliiiZz jeg kan ikke finde hvad er islams grundlæggelse !! er der nogen der kan hjælpe mig ?? -
Billedkunst eksamensforberedelse..?
ForumindlægVi har en time til at forberede os forinden eksamen. Opgaverne som vi traekker vil ofte inkludere 2-4 analyser af professionelle vaerker. Dem vil jeg så lave nu inden for hver emne som spoergsmålene vil omhandle. Emnerne er: Portraet, farver, rum, arkitektur, gengivelsesstrategier og et par andr... -
Adgangskvotient til Medicin
ForumindlægHej alle sammen (primært studiemindede/lægestuderende). Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ind på lægestudiet her efter sommerferien. Mit gennemsnit ligger på 10,3 og jeg mangler en sidste eksamen inden ferien. Er det muligt at blive optaget på Syddansk Universitet, hvor kravene sids... -
Folkeskolelærer eller gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er blevet student for et halvt år siden, har derefter valgt at tage et sabbatår og er nu begyndt, at tænke rigtig meget på hvilken uddannelse / hvilket studie jeg skal vælge. At jeg gerne vil være lærer en dag, har jeg egentlig altid vidst. Spørgsmålet er, om det er "klogere"... -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
Efter 3.g...
ForumindlægHvad har i tænkt jer at lave efter 3.g. Gå direkte videre til studierne eller tage jer et sabbat år. Hvis ja, hvad har i så tænkt jer at lave?Overvejer selv noget udenlandsrejse incl sprogskole -
gennemsnit for læge
ForumindlægHej alle Jeg går i 8klaase og min livsdrøm er at blive læge og jeg har hørt at man skal have et snit på 10,5 og mine halvårs karakter er på 5,5 men de skal nok gøres bedre fordi jeg ikke var så aktiv i timerne. jeg vil gerne høre om er det rigtigt at man skal have et snit på 10,5 elle... -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Så takker en af studis største brugere af. Tak for alt! Farvel og tak!
ForumindlægDu kære bruger. Hermed takker en bruger der har været med hele vejen af. Farvel!Ooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh............... Så sker det noget her på siden! For helvede!Til mig selv det kære individs store rædsel faldt jeg over følgende tråd da jeg søgte efter "-1^(1/2)" i søgef... -
verdensbilleder
Forumindlæghej... jeg har lavet en fysikrapport som i meget gerne må tilføje noget til, eller rette.... på forhånd tak!Fysik opgave 1.) Hvad er forskellen på det heliocentriske og det geocentriske solsystem?Det heliocentriske solsystem er en teori (der i øvrigt nu er et videnskabeligt faktum) som siger at s...
