Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18521 til 18540 af 20689
-
Tyngdekraft
ForumindlægKan man godt skrive F_t=-m*g for at angive at tyngekraften er nedadrettet -
Lysets Bølgelængde
ForumindlægJeg sidder og kan hverken regne gitterkonstant, afbøjningsvinkel eller selve bølgelængden ud i min rapport til på fredag i denne uge. Jeg kender til disse formler: (hvor er bølgelængden, ved i dette tilfælde ikke hvad v er eller hvad det står for, og n er orden). fx: S1 er i dette tilfæ... -
Vektor grafisk - Skal en vektor altid tegnes som en pil?
ForumindlægSkal en vektor altid tegnes som en pil? -
Hej alle, stød ind i den her opgave som jeg ikke kan finde ud af...
ForumindlægOPGAVE 2 ID Vi betragter funktionen fra bogen: hvor T er svingningstiden og L pendullængden. 1. Bestem T, når L = 4 og når L = 12,1. 2. Bestem derefter L, når T = 4,012, og når T = 2,42. -
Den kosmologiske rødforskydning
ForumindlægHej igen SP. Dobbelteffekten er skyld i rødforskydningen, der har formlen: Men så er der den kosmologiske rødforskydning: Hvad mener man med den kosmologiske rødforskyning, og hvordan skiler den sig ud i forhold til den forige formel? Og hvordan kom man frem til den? -
nogen gider kigge på min opgave ?
Forumindlæger det nogen her som gider hjælpe mig .. jeg skulle starte med at lave en graf og finde derefter min tendens ligning .. men udefra men tendens ligning kan jeg se at der er noget forkert og derfor kan jeg ikke komme videre med opgaven ? -
Økonomi på KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg overvejer at søge ind på økonomi-uddannelse på KU. Dog er jeg i tvivl om studiet indebærer for meget matematik for mig... Jeg ville derfor høre om der var nogen med kendskab til økonomi enten på KU eller på Århus Universitet der kunne hjælpe med med nogle spørgsmål. Jeg har al... -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHejsa :-)Jeg læste lige noget om at sinus og cosinus kan bruges i hverdagen til at regne hældning og vægt ud på et tog og blev interesseret i om der er nogen herinde der kender andre eksempler på "hverdagsmatematik" - der stod i min bog at hver del af matematik kunne bruges i hverdagen... -
STX vs. HHX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at tage det store valg; Jeg skal vælge én ungdomsuddannelse. Min valg står i mellem STX eller HHX - dog er jeg begyndt at blive lidt i tvivl. Jeg vil rigtig gerne have Samfundsfag på a-niveau, fordi det er der min store interesse ligger. På HHX kan man kun få det på... -
Definitionen på lektiehjælp
ForumindlægHej alle!Jeg ville egentlig bare tilkendegive min mening om den misforståelse jeg har set mange gange inden for den seneste tid. Nogle folk som laver indlæg, er begyndt at tro, at folk herinde vil lave deres lektier! Derfor sætter de opgaven direkte ind som et indlæg, i en tro om at der er nogen ... -
HVad er et elektrisk kredsløb?
ForumindlægHvis du skulle have en klar definition på et elektrisk kredsløb, hvordan du så formulere den? Skal nemlig til eksamen i FysikB. Go Søndag. -
Rette min tysk stil (den er ikke så lang) HJÆLP! :-)
ForumindlægHey, er der nogle der vil rette min tysk stil? Jeg skal fremlægge i morgen, så vil være meget glad hvis nogle af jer ville hjælpe mig! :-D HER: Mündliche probe Hauptthema: Schule und zukunft Mein eigenes thema: Mein praktikum Wo – Stadt und Firma Ich war in ein Praktikum auf no... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægBør man inkludere skalmodellen til eksamen og hvad bør der i så tilfælde siges om den? -
adganskrav til medicin
ForumindlægHej derude.. jeg er civilingeniørstuderende og har lige et sp'ørgsmål som i evt. kan være med til at svare på.. har faktisk gået og tænkt lidt over hvorfor snittet til medicin er faldet så drastisk her i sommers? Tror i evt. at snittet vil stige til sommer 2009? håber i vil være med på en... -
Kåring af bedste SP'er
ForumindlægHvem synes du der bør kåres til sidens SP'er? Er personen hjælpsom, intelligent, sjov eller noget helt andet?Begrund hvorfor netop DEN bruger skal vinde! :-) -
Skift fra HTX til STX?
ForumindlægHej. Jeg står med det problem at jeg meget gerne vil skifte gymnasium. Efter at have fået en ny klasse her til jul synes jeg at det er gået helt galt socialt. Jeg føler mig lidt malplaceret i klassen, da jeg har meget lidt til fælles med de fleste i klassen. Jeg kunne godt tænke mig at skifte gym... -
Elektrostatestik, Gauss Lov.
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogen der ville hjælpe mig lidt igang med hvordan jeg skal løse den vedlagte opgave. Jeg burde nok kunne løse det meste selv, men jeg er meget i tvivl om hvad der endlig bliver spurgt om og hvordan jeg skal begynde. Især 1 og 2 virker lidt lumske stillet, da jeg som... -
Syre/base
ForumindlægHej. Jeg har en Syre/base opg. for til på tirsdag..Ville blive MEGET glad hvis der var en der gad at hjælpe..Her er spørgsmålene:1: Kan en base neutralisere en syre?2: Hvilke kemisk kendetegn er der på en base. Hvilke er der på en syre?3: Nævn eksempler på syrer og baser som vi bruger i daglidagen. -
Sandsynlighedsregning - check af facit (Singularity!!)
ForumindlægHey...Jeg er ikke den store haj til sandsynlighedsregning og har derfor lige lavet et par opgaver, jeg gerne vil have checket.OPGAVE 1se http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-MED.pdf?menuid=150560 - Det er opgave 6Sandsynligheds fordeling opstilles i tabel.P(X=30)=0,5,...
