Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 18541 til 18560 af 321608
-
tryk i forhold til det atmosfæriske
ForumindlægHej jeg har en opgave vedrørende tryk som jeg har oploadet her. Har både opladet formlen jeg bruger og de værdier jeg får opgivet. Jeg har indsat værdierne hvor jeg har omregnet alt mm til cm men kan simpelthen ikke få enhederne til at gå ud med hinanden. -
66^6+126^6+186^6+246^6+306^6
Forumindlæg66^6+126^6+186^6+246^6+306^6 Hvad er den nemmeste at udregne dette ved? det er en matematikprøve, hvor tidene er knap.man kan nemlig ikke plusse tallene og så sætte 6 i eksponenten, da tallene nederst ikke er korrekt? -
Statistikformler
ForumindlægHej, Jeg skal til statistikeksamen imorgen. Og vil høre om der er nogen hérinde der er en ørn til det med formlerne. Om muligt, kan vi jo kategoriserer dem - og indsætte dem hér på studi.dk - så de er tilgængelige for alle. Hvilke formler bruges til binomialfordeling? Hvilke formler bruges ti... -
Analyse af statistik
ForumindlægJeg skal se på nøgleændringer set i forhold til opdragelsesværdier i Danmark gennem tiden. Jeg er imidlertid kommet i tvivl om, hvad man egentlig kan påpege ud fra statistikkerne, da det er afmålt på en lidt mærkværdig måde. Hvis nogle kan hjælpe mig komme til bunds i det, er jeg mere end taknemm... -
Noget er x% større end andet?!
Forumindlægf(x) = 131.8 * x^-2.5 f(x) = afstanden mellem tagspærene i m x = bredden af taget i m Et firma bygger to typehuse, A og B. Taget på typehus A er 25% bredere end på typehus B hvor mange % er afstanden mellem spærene på typehus A mindre end på typehus B? - jeg ved der er lavet et forum om det sam... -
blodtype i den danske befolkning :)
Forumindlæghar skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær... -
bestemmelse af K
Forumindlægbestem tallet k, så x^2-7x+k har netop en rod.. har gjort således: d=b^2-4*a*c d=(-7)^2 -4*1*k=0 ---> 49-4k=0 ---> 4/4 som går ud med hinanden og derefter 49/4? så får jeg k til at være: 12,5. kan det passe? håber i kan hjælpe og fortælle hvad jeg har gjort forkert, hvis mit svar er forkert... -
Eksponentiel udvikling (haster!)
ForumindlægHej En person har indtaget amfetamin. Mængden af amfetamin i kroppen kan beskrives ved modellen y = 15 x 0,84x x er tiden efter indtagelsen (målt i timer), y er amfetaminmængden i kroppen. Skal fortælle hvad tallene 15 og 0,84 er 0,84 fortæller den ikke at mængden af amfetamin falder 0,84 %? Hvad... -
eksponentiel funktion
ForumindlægHej Folkens. jeg har fået en matematik projekt omhandlende eksponentiel funktionen. Jeg er desvære gået lidt kold i det. tænkte om der var nogle der ville være søde li at gi den kig, og måske kunne sætte mig igang? Opgaven lyder som følger: Det oplyses, at under en afkølingsproces kan en væsk... -
Hjælp til at finde relevante kilder til SSO
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om 'de digitale mediers indflydelse på politikeres måde at kommunikere' i min SSO, og mangler at præcisere, hvem og hvilke tekster, jeg vil underkaste den danskfaglige analyse, som jo er vigtig for opgaven. Jeg efterlyser både en tekst af en politiker, som repræsente... -
Ekspertnød (elevator)
ForumindlægHej, jeg har fået denne tekst opgave, og kan ikke finde hoved og hale i hvordan den skal løses. Håber i kan hjælpe mig Opgaven lyder: Peter er på besøg hos tante Petra, der bor højt oppe i et højhus med uendelig mange etager. På et tidspunkt lister Peter sig væk fran tantens lejlighed for at k... -
HTX!
ForumindlægEr der nogle som går på HTX, som kan sige nogle plusser og minusser?! Overvejer nemlig stærkt at tage derpå efter 9.. -
polynomiet-Haster
ForumindlægHej.Er der nogle der kan jeg hjælpe med hvordan jeg skal lave denne opgave Et polynomium er for ethvert reelt tal c givet ved p(z) = (14-2)z^2 + (5 +2+c)z+c+23. (a) Beregn i hånden rødderne i p(z) for c = 4 . (b) Beregn i hånden og angiv med begrundelse de værdier af tallet c ∈ R, for hvilk... -
Opløsning
ForumindlægOplsøning af vektor?? hvad betyder det. Min mat. bog sys jeg ik rigtig giver en ordentlig forklaring på udtrykket.. så håber nogle af jer kan hjælp mig til at forstå. -
ligninger, overslag og andet..
ForumindlægHej alle jeg kan ikke så godt huske hvordan man regner ligninger ud som: 2x+9=30-x og er også nået til en opgave hvor man skal lave overslag foreksempel denne: 5890-2490 er ca. =? håber nogle vil forklare mig det -
God indledning på essay?
ForumindlægMin dansklærer har skrevet som kommentar til min skr. årsprøve:God stil, men indledningen kan forbedres.Det er et essay om lykkepillen og unge mennesker, og jeg fik 9.Hvordan skriver man en god og fængende indledning? -
Hvad skal jeg gøre. Tænker og tænker!
ForumindlægHej folkens I september måned lavede min klasse og jeg selvfølgelig to prøver. En staveprøve og læseprøve i dansk. Begge mine prøver gik rigtig dårligt. og når jeg siger dårligt betyder det meget dårligt. Jeg har tænkt over prøverne lige siden, og går stadig og tænker på dem. Vi har skolehjemsamt... -
Trekant opg.
ForumindlægNogen der kan hjælpe....\n\nI trekant ABC er vinkel A=30 grader, linjestykket AB=8 og linjestykket AC=12\nM er midtpunkt af AC, og O er medianernes skæringspunkt. \n\nJeg skal beregne arealet af trekant AOM?\n\nJeg har gjort følgende: \nfundet BC=6,5 \narealet af ABC= ½*12*8*sin(30) = 24\nVinkel ... -
trancendent (pi)
ForumindlægAt pi er trancendent betyder at det ikke kan udtrykkes i et polynomium med rationale koefficenter. Hvorfor er det ensbetydende med at det viser at "cirklens kvadratur" er en umugelighed? -
Planter for jordens økosystem?
ForumindlægHej forhåbentlig hjælpsomme mennesker.Jeg skal besvare spørgsmålet: Hvilken betydning har planter for jordens økosystem?Ville sgu være rart med lidt hjælp ;)
