Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18581 til 18600 af 92030
-
Perspektivering: hyrdinden og skortstensfejeren
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg skal perspektivere hyrdinden og skorstens fejeren til en anden tekst som også er skrevet af H. C. Andersen. Problemet er lidt at jeg ikke lige syntes den er så oplagt til de H. C. Andersen tekster jeg kender, så jeg tænke i måske havde nogle forslag. Jeg ville også gerne h... -
trekant
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave håber der er nogle der kan hjælpe. I trekant ABC gælder BC = 2, AB og AC = 2,5 AB. a) Bestem cos(C) har formlen cosC=(a^2+b^2-c^2)/2ab MEN kender jo ikke cosC og c : / -
Betragt substitionsreaktionen mellem 2-brom-2-methyl-butan og I-
ForumindlægSpørgsmålet lyder; 4. Betragt substitionsreaktionen mellem 2-brom-2-methyl-butan og I-. (a) Opskriv bruttoreaktionen. (b) Er c-atomet bundet til brom primært, sekundært eller tertiært? (c) Vil reaktionen foregå via en SN1 eller SN2 reaktion? (d) Opskriv reaktionsmekanismen inklusive evt. int... -
ph i blandning
Forumindlæg2,00 L 0,250 M vandig NH opløsning blandes med 4,00 L 0,125 M vandig HCl opløsning ved 25 C. Hvad bliver pH i blandingen? For ammoniak i vandig opløsning er K = 1,79 x 10^-5 ved 25 C. Vands autoprotolyseprodukt er Kw = 10^-14 -
Hvorfor ser dansker mange muslimer i et dårlig lys?
ForumindlægHej, jeg skriver dette indlæg for, at få nogle ideer/responds/debat omkring "Hvorfor ser dansker muslimer i et dårlig lys", dette skal bruges til en Samfundsfagsrapport omkring religiøse/kulturelle sammenstød. Jeg ser en tendens i Danmark til at folk dømmer muslimer/etniske unge pga... -
Hjælp til mat opgave
ForumindlægHej, Hvordan beregner man opg 9. a og c Tak forhjælpen -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med spørgsmål b og c? -
isolering
ForumindlægHvordan isolerer man d i formlen a = b/2(1+c) ? -
er følgende påstand korrekt
ForumindlægEr følgende påstand korrekt og hvis ja hvorfor? Hvis grafen for f har en lodret symmetriakse x=c og f er defineret i x=c så har grafen vandret tangent i punktet (c,f(c)) -
diskriminant
ForumindlægHvad er a, b og eller c ? x^2 - 1 og diskriminanten? -
Isolerer q
ForumindlægHvordan isoleres q? L=q/c*v -
Kast med to mønter
ForumindlægEn der akut kan hælpe mig med a og c?:D -
Opvarme.
ForumindlægMan skal nu opvarme 0,25-L vand i en vandvarmer.. Begyndelsestemperaturen er altså 8*C og sluttemperaturen skal være 100*C 1) Nu skal du finde varmekapaciteten C af vandet i vandvarmeren. Hvilken formel skal jeg bruge? = evt: C = Q/(T2-T1)? -
parabler
Forumindlæghvad er det nu a, b og c står for i formlen for en parabel? -
Reducer udtrykkene mest muligt. tjek om de rigtig tak :)
Forumindlæga) 4(c-d)-3(c+2d) 4c-4d-3c+6d 4c-3c = c -4d+6d = 2d =c+2d b) (4+10) x – (x+2) 4x+10x-x-2 4x+10x-x = 13x -2 = -2 = 13x-2 c) 6-(x+2)(x-3) ?? -
Hvorfor må a og b ikke være nul i linjens ligning?
ForumindlægHej Hvad sker der hvis a og b giver 0 i linjens ligning ax+by+c=0? Så er c=0? Betyder det så, at vi ikke har en linje, eller hvad? Tak på forhånd. -
Gode råd til Dansk (retskrivning + læsning)
ForumindlægHej "studies" Er der nogle her der kan give mig gode råd til - dansk, retskrivning og læsning??? Jeg skal til eksamen i det i morgen!! :-O - Tak på forhånd!! -
Hjælp til tysk boganmeldelse (:
ForumindlægHalløj derude :D Jeg har et problem med at mine forældre ikke kan hjælpe mig med tysk, så det ville virkelig være skønt hvis der var en som ville rette denne teskt igennem! (: For ikke at skabe tvivl om hvad jeg har skrevet på tysk har jeg oversat det til dansk i en parentes under hvert afsnidt ... -
Hvordan?
ForumindlægNogle gode råd til, hvordan man får en rigtig GOD karakter til geografi eksamen? -
Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v...
