Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18581 til 18600 af 92030
  • Perspektivering: hyrdinden og skortstensfejeren

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen. Jeg skal perspektivere hyrdinden og skorstens fejeren til en anden tekst som også er skrevet af H. C. Andersen. Problemet er lidt at jeg ikke lige syntes den er så oplagt til de H. C. Andersen tekster jeg kender, så jeg tænke i måske havde nogle forslag. Jeg ville også gerne h...
  • trekant

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med denne opgave håber der er nogle der kan hjælpe. I trekant ABC gælder BC = 2, AB og AC = 2,5 AB. a) Bestem cos(C) har formlen cosC=(a^2+b^2-c^2)/2ab MEN kender jo ikke cosC og c : /
  • Betragt substitionsreaktionen mellem 2-brom-2-methyl-butan og I-

    Forumindlæg
    Spørgsmålet lyder; 4. Betragt substitionsreaktionen mellem 2-brom-2-methyl-butan og I-. (a) Opskriv bruttoreaktionen. (b) Er c-atomet bundet til brom primært, sekundært eller tertiært? (c) Vil reaktionen foregå via en SN1 eller SN2 reaktion? (d) Opskriv reaktionsmekanismen inklusive evt. int...
  • ph i blandning

    Forumindlæg
    2,00 L 0,250 M vandig NH opløsning blandes med 4,00 L 0,125 M vandig HCl opløsning ved 25 C. Hvad bliver pH i blandingen? For ammoniak i vandig opløsning er K = 1,79 x 10^-5 ved 25 C. Vands autoprotolyseprodukt er Kw = 10^-14
  • Hvorfor ser dansker mange muslimer i et dårlig lys?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver dette indlæg for, at få nogle ideer/responds/debat omkring "Hvorfor ser dansker muslimer i et dårlig lys", dette skal bruges til en Samfundsfagsrapport omkring religiøse/kulturelle sammenstød. Jeg ser en tendens i Danmark til at folk dømmer muslimer/etniske unge pga...
  • Hjælp til mat opgave

    Forumindlæg
    Hej, Hvordan beregner man opg 9. a og c Tak forhjælpen
  • Sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med spørgsmål b og c?
  • isolering

    Forumindlæg
    Hvordan isolerer man d i formlen a = b/2(1+c) ?
  • er følgende påstand korrekt

    Forumindlæg
    Er følgende påstand korrekt og hvis ja hvorfor? Hvis grafen for f har en lodret symmetriakse x=c og f er defineret i x=c så har grafen vandret tangent i punktet (c,f(c))
  • diskriminant

    Forumindlæg
    Hvad er a, b og eller c ? x^2 - 1 og diskriminanten?
  • Isolerer q

    Forumindlæg
    Hvordan isoleres q? L=q/c*v
  • Kast med to mønter

    Forumindlæg
    En der akut kan hælpe mig med a og c?:D
  • Opvarme.

    Forumindlæg
    Man skal nu opvarme 0,25-L vand i en vandvarmer.. Begyndelsestemperaturen er altså 8*C og sluttemperaturen skal være 100*C 1) Nu skal du finde varmekapaciteten C af vandet i vandvarmeren. Hvilken formel skal jeg bruge? = evt: C = Q/(T2-T1)?
  • parabler

    Forumindlæg
    hvad er det nu a, b og c står for i formlen for en parabel?
  • Reducer udtrykkene mest muligt. tjek om de rigtig tak :)

    Forumindlæg
    a) 4(c-d)-3(c+2d) 4c-4d-3c+6d 4c-3c = c -4d+6d = 2d =c+2d b) (4+10) x – (x+2) 4x+10x-x-2 4x+10x-x = 13x -2 = -2 = 13x-2 c) 6-(x+2)(x-3) ??
  • Hvorfor må a og b ikke være nul i linjens ligning?

    Forumindlæg
    Hej Hvad sker der hvis a og b giver 0 i linjens ligning ax+by+c=0? Så er c=0? Betyder det så, at vi ikke har en linje, eller hvad? Tak på forhånd.
  • Gode råd til Dansk (retskrivning + læsning)

    Forumindlæg
    Hej "studies" Er der nogle her der kan give mig gode råd til - dansk, retskrivning og læsning??? Jeg skal til eksamen i det i morgen!! :-O - Tak på forhånd!!
  • Hjælp til tysk boganmeldelse (:

    Forumindlæg
    Halløj derude :D Jeg har et problem med at mine forældre ikke kan hjælpe mig med tysk, så det ville virkelig være skønt hvis der var en som ville rette denne teskt igennem! (: For ikke at skabe tvivl om hvad jeg har skrevet på tysk har jeg oversat det til dansk i en parentes under hvert afsnidt ...
  • Hvordan?

    Forumindlæg
    Nogle gode råd til, hvordan man får en rigtig GOD karakter til geografi eksamen?
  • Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?

    Forumindlæg
    Jeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v...