Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18581 til 18600 af 19441
-
Eksamenernes offentliggørelse
ForumindlægNåååår.. hvordan gik det? Som forventet eller af H-til :p ? -
Er nogen der vil se min stil igennen og bedømme den til en karakter
ForumindlægHeyy! jeg var til studentereksamen(STX) i dansk skriftlig i tirsdags.Jeg valgte at skrive om opgave 1, som var et essay. Jeg tænkte på om der er nogle herinde, som ville læse den og bedømme den til en karakter. På forhånd tak mvh Gökhan NB: jeg kan sende stilen til jeres mail for dem der inte... -
Fysik A - Skriftlig Eksamen
ForumindlægSå har folk med fysik A været til skr. eksamen i dag. Sættet kan findes her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX081-FYA.pdf Personligt syntes jeg at sættet var rimelig meget som forventet. Opgave 1, 3 og 6 er rent "sæt ind i formel". Opgave 5 har de fleste formegentli... -
Hvilken af disse ord foretrækker i bedst - og hvorfor?
ForumindlægJa, som overskriften stiger: Hvilken af disse sætninger foretrækker i bedst? Og hvorfor? (Selvom de har den samme betydning) 1) gå berserk 2) gå amok -
srp, partiel diff, hesse matrice, youngsætning
Forumindlæghey jeg er igang med at lave min srp, men har nogle spørgsmål 1. i min problemformulering står de redegør for partiel differentiering, jeg vil skrive noget om tangentplaner, men i den bog jeg bruger ser det ud som om at tangentplaner er det samme som en lineær approksimation. forstår ikke hvad fo... -
(DP) Sjov og spas i Mensa-Land
ForumindlægI Mensa har vi det sjovt med tilfældigheder, men ting sker ikke tilfældigt. Tilfældighed er et tæppe, der skjuler sandheden. (Baysisk filosofi) Vi kaster med mønter og morer os med det. Vi starter med at kaste en ærlig mønt. a) Vis, at sandsynligheden for at sandsynligheden for at få uendelig... -
Jura eller medicin?
ForumindlægHej! Jeg er meget forvirret om jeg skal vælge jura eller medicin, er der nogle herinde som studere til en af de to som måske kan skrive de gode ting og måske dårlige ting omkring medicin/jura studiet? Jeg synes at jura studiet lyder rigtig spændende, men jeg er ikke sikker på om jeg vil synes de... -
Samfundsfagligt studie
ForumindlægHejsa alle. Jeg er personligt kommet meget i tvivl om mit studievalg, hvilket enten taler for at jeg tænker mig godt om inden jeg vælger noget, eller, at jeg bare generelt er noget forvirret. Som overskriften antyder, så vi over i det samfundsfaglige område, hvorfor mine tanker går på studier som... -
Stykkevis lineær funktion
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med den her: Hos et busselskab, der kører taxa- pog turistkørsel, er der indhentet et tilbud på kørsel: Startgebyret udgør: 30 kr. For de første 100 km. betales 12kr. pr. km. For de efterfølgende km. op til 200km. betales 10kr. pr. km. For kørsel ud over 200 k... -
Skr. eksamener - hvordan er det gået?
ForumindlægI dag er vores skr. karakterer er blevet offentliggjort - wee! Hvordan er det generelt gået? I kemiA er min klasse blevet slagtet, mange er gået en karakter ned. Heldigvis er der kun en som ikke er bestået. I matA ser der bedre ud end vores lærers sindssyge terminsprøve (alt andet vil også vær... -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,... -
andengradspolynomier
ForumindlægJeg sidder og kigger på en graf, med definitionsmængden [1, -3]. Buen vender nedad, så det a må jo være negativ. Men hvordan finder jeg en forskrift ud fra grafen? Jeg kan aflæse den, men ved ikke lige hvordan jeg finder forskriften. værdimængden er [4.5,-3] nogen der lige kan hjælpe? -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke forstå forskellene på naturalismen , realismen og impressionismen ! Nogen der kan forklare mig dem ? -
Konjuktiv hjælp. det haster!
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at oversætte disse sætninger fra dansk til tysk, med henblik på konjunktiv. er der nogle der kan hjælpe mig med dem, og forklare mig hvorfor det er og hedder sådan på tysk? Hvis jeg havde råd, ville jeg rejse til Afrika. Hvis jeg havde haft råd, var jeg forlængst... -
Finanskrisen og de såkaldte bankpakker?
ForumindlægHej. Jeg skal inden min eksamen i samfundsfag udforme en synopsis om et givent emne relateret til finanskrisen. Jeg ønsker bl.a. at skrive om de såkaldte bankpakker/hjælpepakker, og vurdere hvilken effekt, de helt konkret har. Det er utroligt svært at danne sig et overblik over, og jeg ønsker der... -
Bestem integralet
Forumindlæg∫20(x3-3x2-8x+10)dx skal jeg bruge partiel integral? kan slet ikke se hvordan jeg kommer videre... skal jeg dele integralet op? ∫20(x3-3x2 )dx - ∫20(8x+10)dx hvad er stamfunktionen til 10? 10x + k? jeg kommer frem til -40... og lommeregneren kommer frem til 4x2+10x! -
STX Biologi skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle. Håber det gik godt med alles eksaminer. Hvad synes I om opgave sættet i år? Hvilke opgave valgte i at skrive? Personligt synes jeg, at det var nogle fine emne og ikke for svære. -
Det skrå kast på skråplan
ForumindlægHej, jeg er igang med SRO og den omhandler det skrå kast. Jeg har fundet ud af at den optimale vinkel er 45 grader når det er på et plan, men jeg skal bevise hvor meget den optimale vinkel ændre sig når det er på en bakke der 10 grader. Jeg tænkte at opstille to funktioner, den ene er bakken o... -
Logaritme
ForumindlægHej med jer :-) Er der nogen der kan forklarer logaritme helt fra bunden :-) På forhånd tak Den håbløse :-(
