Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18601 til 18620 af 28854
-
Undervisning på STX
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om hvordan undervisningen foregå på jeres stx? meget skrive skrive i hånd (noter), lave opgaver hele tiden og så videre... på forhånd tak -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
Mitose og Meiose
ForumindlægJeg har svært ved at forstå celledelingerne: mitose og meiose.. Er der nogle der vil hjælpe mig med at forstå deres cyklus ? -
Humanbiologi
ForumindlægHej Jeg er uddannet sygeplejerske.. Har kigget på kandidatuddannelsen humanbiologi.. Er der nogen der ved om jeg kan komme ind på denne uddannelse..? Og hvad for nogle suppleringsdag skal jeg have...? Mvh Stine -
Identitet og madkultur
ForumindlægHej, jeg er en af de mange 3.gére som har chancen for at komme op i AT som i år omhandler "mad og mennesker" Jeg har valgt emnet "Identitet og madkultur", men er faktisk stadigvæk ikke helt indsporet på hvad det egentlig er jeg vil med det. Jeg har tænkt og tænkt og jeg kan i... -
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h... -
Klage over eksamen
ForumindlægHej! Jeg var til matematik mundtlig og vil gerne klage over forløbet til eksamen. Så jeg vil høre om der er nogle der evt. Har en jeg kunne se. Altså hvordan man stiller det op og om nogle har gods råd. Jeg fik 12 skriftlig, er det noget jeg burde vedlægge så man kan se at der måske er sket en ... -
Bioteknologi - Nogen erfarne gymnasieelever?
ForumindlægHej, jeg er en pige, som efter sommerferien skal starte på en linje med bioteknologi på A-niveau. Jeg er lidt i tvivl om, hvad faget egentlig helt præcist går ud på.. Er der nogle der har nogle erfaringer med bioteknologi og vil fortælle hvad de synes om det?? :-) Kh Mig -
mRNA nonsese?
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at løse denne opg: Nedenstående mRNA sekvens koder for aminosyrer, som er lokaliseret i den midterste del af det specifikke protein. Ved en ”nonsense” mutation dannes et forkortet protein. 5’-UAGGUAACCGCCAACGUGC-3’ 5. Angiv sekvensen på den codon so... -
Bevis RSA (kryptering)
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med min RSA-opgave hvor jeg arbejder med RSA-kryptosystemet. Problemet er at jeg rigtig gerne vil bevise at systemet virker. Derfor sidder jeg og læser et bevis i en bog. Problemet er at jeg har lidt svært med at forstå beviset, selv om det jeg ikke forstår, kun er 2 l... -
Er det tilladt at uploade sine opgaver?
ForumindlægHejsa folkens på studieportalen! Har længe haft en diskussion med en kamerat, om hvovidt det er okay at uploade sine opgaver på nettet. Jeg går i 3g. og havde i starten af året lavet en opgave om hvordan min opvækst var som barn, og lagt den op på studienet.dk. Min lærer kom så tilbage og ... -
A-niveauer fag på STX
ForumindlægHej allesammen :) Jeg tænkte på, om der er nogen der ved hvor mange A-niveau fag man MAX på have på STX? NU tænker jeg ikke skema mæssigt, men om det er muligt at have over 6 a-fag og om bonus bliver regnet med? Tak på forhånd -
Latinske sætninger
Forumindlægnogle der kan oversætte disse sætninger?1)Post viginti annos Romulus et Remus urbem novam in eo loco, in quo pastor eiusque exor vivebant, codebant. Urbem Romam vocabant.2)Lupa tamen, cuius uber lacte plenum erat, vocem parvam geminorum semivivorum audiebat. Geminos ab morte salvabat.3)Post novem... -
Hjælp, engelsk skal afleveres i morgen!!!!!
ForumindlægHej, jeg mangler noget hjælp til at rette min engelsk stil..ret den og tilføj gerne, noget mere.. På forhånd tak.Tony´s story is about two young indians from a little pueblo.It takes place one hot summerday on San Lorenzo´s day, when the rain did not come and the tumbleweeds turned brown and died... -
Homo Faber
ForumindlægHej Er der nogen, som er bekendt med romanen Homo Faber af Max Frisch, for jeg har fået den opgave at skulle finde ud af om Walter Faber er en moderne Ødipus.Jeg mener ikke, at Faber er en moderne udgave, men når jeg læser tolkninger af romanen, så står der, at han gøres til et genbillede og at b... -
Fodnoter
ForumindlægHej alle. Er der nogen der ved hvordan man kan få sine fodnoter til at stå på en lang linje i stedet for under hinanden? Altså jeg vil gerne have det til at se sådan her ud (nederst på siden): 1kilde a, 2kilde b, 3kilde c... osv Istedet for sådan her: 1kilde a ... -
Hvilken Isme?
ForumindlægHey.Jeg sidder lige midt i en dansk stil og skal komme ind på en bestemt isme, som jeg desværre (lykkeligt?) har glemt alt om.Det drejer som om den hvor man fx. kan tale om et dyr idé. En karikteriserende idé.At fx. en hest har en bestemt ide udfra hvilken man kan tegne den mest karikteriserende.... -
Kilde når det er noget man ved i forvejen?
ForumindlægHej, Lidt indviklet spørgsmål måske, men håber I forstår hvad jeg mener. Hvis man skriver noget som man ved i forvejen - skal man så angive kilde? F.eks. Jeg skriver om Apartheid og har skrevet noget med at man i Sydafrika udviklede en totalitær stat - og så har jeg lavet en fodnote til hvad en ... -
Gode råd om geografi
ForumindlægHejsaHvis der er nogen, som har været oppe i geografi og har nogle gode råd til hvad man kan gøre/ikke skal gøre, så vil jeg meget gerne have dem, da jeg selv skal op d. 18! Mvh.Anne Marie -
Idéhistorie
ForumindlægHej!Ville bare lige høre om der er nogle herinde der har haft idéhistorie? Hvis ja, hvad var jeres indtryk så af faget?
