Søgning på: naturgeografi b noter. Resultater: 18621 til 18640 af 99996
-
SSO (fodnote)
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO i historie. Men nu er jeg blevet i tvivl om hvornår jeg skal bruge fodnote/sidenote? Er der nogle der vil fortælle mig hvordan og når jeg skal bruge det? På for hånd tak! -
diiferentialregning
ForumindlægHej jeg har en opgave, hvor jeg skal differensere nogle funktioner, men bare lige for en sikkerhedsskyld ville jeg spørge om jeg gør det rigtigt? f(x)=x^4+3*x^2+8 det giver f'(x)=4*x^4-1+3*2*x^2-1 -
Binormialfordeling
ForumindlægHej Jeg vil være meget taknemmelig hvis der er en som vil vise og forklare mig et eksempel på beregning af en enkelt og en summeret sandsynlighed indenfor binormialfordeling i matematik. Mvh Peter -
Dansk A svær?
ForumindlægHej, jeg skal efter sommerferien på andet år HF, og skal op i dansk A eksamen. Jeg er i forvejen dårlig til analyse og fortolkning, og bruger gerne mange timer på en tekst, hvis jeg skal analyserer den. Men jeg har hørt, at til Dansk A eksamen trækker man en tekst, og får kun 1 times forbered... -
funktioner
ForumindlægPå excel har jeg fået følgende ligning ud fra en graf, der er blevet afbildt: y = 3E+07x - 32561 Hvad betyder "E+"? Forstår ikke, hvad dette hentyder til. -
Fysik afgangsprøven
ForumindlægNogle der har været til fsa i fysik, der har nogle notater og forsøg til temaet Vekselsstrøm. Disse forsøg er: Vekselsstrømskurven Ensretter og brokobler Generatorens opbygning m. oscilloskop Hvordan bruges vekselsstrøm i transformatoren? Jeg er ikke så god til fysik så ville sætte ... -
Lav 95% konfidensinterval for benzen koncentrationen
ForumindlægHej håber på hjælp fra jer søde mennesker, og tak på forhånd I forbindelse med analyse af vandkvaliteten i Grindsted Å og Grindsted Engsø, har man målt følgende koncentratiner af benzen ug/L: Analyseresultater benzen ug/L: Grindsted Å Grindsted Engsø 0,83... -
Skal jeg give mine notater ud?
ForumindlægHej folk på studieportalen. Jeg sidder midt i de allersidste forberedelser til fsa i historie i morgen. For lidt siden fik jeg en besked på facebook, hvor en i min klasse spurgte om hun kunne få svarene på de spørgsmål vi har fået et ark medpå klassen. Det er næsten notater til det emne. Jeg sv... -
Perserkrigen - Bygger en bro.
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring perserkrigen i Herodot. Der står, at Fønikerne og Ægypterne bygger en bro og derefter ødelægger en storm bruge og Xerxes bliver sur. Hvorfor bygger de en bro? Det forstår jeg ikke. -
Minus brøk
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der lige ville hjælpe mig med dette her brøkstykke: 19 - 8 5/8 (5 er tælleren og 8 er nævneren) -
Analyse af FN resolution 687
ForumindlægHej med jer, Er der tilfældigvis én, der ligger inde med en analyse af FN resolution 687 (Iraks invasion af Kuwait - våbenhvile), eller kan hjælpe mig til denne krig, set som FN og USA som aktør? På forhånd tak :-) -
bilens acceleration
Forumindlæger der ikke en som kan hjælpe mig med denne opgave -
SSO hjælp - Omkring frihed.
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
oversæt
ForumindlægOversæt følgende: 1.Vi skal gå, så I bliver nødt til at skynde jer lidt! 2. På trods af at politiet har arbejdet på sagen i flere år, er det ikke lykkedes at nå til bunds i den. 3. Det nytter ikke noget at græde over den slags småting. 4. Overraskende nok var al maden blevet spist... -
Looking for an English speaking tutor
ForumindlægLooking for an English speaking tutor with background in education for our 6 year old son. Two to four hours per week in our home in Østerbro, Copenhagen. -
En god mundlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til mundlig eksamen i et fag som hedder teknologi. Jeg tænkte på ud over at snakke klart og tydeligt samt have styr på rapporten og oplægget har I så idéer til hvordan man kan lave en god præsentation? :) -
Parallelforskydning/ ligning
ForumindlægEr der ikke nogen hjælpsomme sjæle, der vil forklarer følgende ligninger for mig, da jeg har til opgave at forklare det op på tavlen i morgen. (uheldig) det er en parallelforskydning af en parablen Jeg har to punkter: f(x) = ax^2 g(x) = f(x-p)+q og afstanden fra f(x) og g(x) er: (p,q) ligningen ... -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Bevis forvækstegenskaben for en potensfunktion
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med beviset for vækstegenskabet for en potensfunktion: f(kx)^a=b*x^a*k^a=(b*x^a)*k^a=f(x)*k. Jeg forstår godt hvad der sker indtil b og x sættes i parentes :) -
Trigonometri
ForumindlægDefiner Cos(V) og sin(V) i en enhedscirkel. Benyt ensvinklede trekanter til at bevise formlerne for vinkler og sider i retvinlede trekanter. Bevis arealfomlen T= 1/2 a * b * sin (C). HJÆÆÆÆLLPP MIG Forstår ingen ting
