Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 18641 til 18660 af 99855
-
Logistisk vækst igen
ForumindlægGrafen for funktionen f, der er løsning til differentialligningen f '(x)= y + k har asymptoten med ligningen y = −2. Bestem k. Jeg ved ikke hvordan jeg skal bære mig af med denne opgave. Det eneste jeg ved er at jeg nok skal sætte -2 ind på m's plads i den logistiske formel, ... -
Haster/Hjælp: Skolen mener at jeg har snydt til eksamen.
ForumindlægJeg har fået et chokerende brev om at jeg har snydt til eksamen ved at gå nettet. Der står ikke andet relevant information til deres påstand, der er heller ikke beviser vedhæftet. Det handler om matematik a skriftlig eksamen. Det er jo lovligt at gå på nettet men man må bare ikke bruge nettet ... -
optimering
ForumindlægHej. Jeg traenger lige lidt hjaelp til en lille optimerings opgave: V(x)=(3/2)*pi*x^2*(2-x) Jeg skal finde den stoerst mulige rumfang af cylinderen. Jeg kunne forestille mig at finde V'(x) og dermed saette forskriften lig med 0 og ud fra denne udregne maximum. Men jeg har lidt problemer med... -
monotoniforhold og lokale ekstrema
Forumindlægjeg har en ligning der lyder f(x)=x^3-2,5x^2-2x+7 hvor jeg først skal løse ligningen f(x)=0 og så bestemme monotoniforhold og lokale ekstrema hvordan gøres det lige? Håber nogle kan hjælpe mig -
Salt i tyrkiske søer - Haster
ForumindlægNogen der tilfældigvis ved hvor meget salt der er i tyrkiske søer? -
Tangent?
Forumindlæg"En tangent til en kurve i et punkt er en ret linje, der approksimerer kurven nær punktet." wiki. Har slået ordet appriksimerer op, betyder "at annektere" eller "tilegne sig". Men går ud fra matematikken har sin egen betydning? Er der nogen, der kan forklare mig beg... -
fsa maj 2008
Forumindlægopg. 1.6 "omregningen fra kroner til euro for entrébilletter er foretafet efter forskellige kurser på euro" ^^ hvordan gøres dette? -
Hvordan kan man finde arealet af den gule rektangel
ForumindlægJa, som overskriften lyder, hvordan kan jeg finde side lægden på rektangel ?? Jeg har vedhæftet figuren :) -
Differentialkvotient
ForumindlægJeg sidder med nogle opgaver omkring Differentialkvotient. Jeg kan godt bestemme Differentialkvotient ud fra et eller andet polynomier ( f(x)= ... ) og bestemme ligningen for tangenten til en graf. Men en af opgaverne lyder på at bestemme koordinatsættet til toppunket for grafen f. Det er et ande... -
Eksamensprojekt
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med mit eksamensprojekt da jeg ikke rigtig kan finde det jeg skal bruge til mine beregninger. Jeg skal undersøge kraften i afsættet i det en hest springer over en forhindring. Og belastningen af benen ved landing. Div. Kraft i afsæt, samt vægten af hest og rytter v... -
Kegle
ForumindlægHvorfor er formlen for en kegle 1/3*H*G? -
Mekanik og effekt
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til en opgave En container bliver trukket op på en lastvogn. En stålwire trækker ved hjælp af en elmotor containeren med den konstante hastighed 0,25 m/s Trækkraften fra stålwiren har størrelsen 78,4 kN. 1) Beregn effekten hvormed trækkraften fra stålwiren udfører arbe... -
Differentialregning
ForumindlægHej er helt lost ang grænseværdier :S ? hvordan kan man bestemme dem ? vores følgende opg lyder Bestem flg. grænseværdier: 1. lim x^3-8 / 3x^2 – 2x -8 x→2 mvh simon -
Redoxkemi?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til kemiprøve, men jeg har et stort hul i min viden når det gælder redoxkemi? Er der nogen der kan forklare mig hvad det går ud på og eventuelt komme med et eksempel? -
binominalfordeling
ForumindlægHej Jeg har forsøgt at lave denne opgave med binominalfordeling, men det jeg har beregnet ser helt forkert ud. Jeg forstår ikke, når der står i formlen /r!(n-r)!. I forhold til (n-r)! skal jeg så gange (4-1)*(3-1)*(2-1)... eller? Tak på forhånd! -
HJÆLP EKSAMEN
Forumindlægkort sagt. Min computer er brændt sammen og skal til eksamen imorgen.. så har mistet ALT..... er der nogle kloge hoveder der vil hjælpe med nogle af spørgsmålene? -
tretrinsreglen
ForumindlægHeey. Sidder med en opgave i matematik, og håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg er virkelig gået i stå. Opgaven lyder: Benyt tretrinsreglen ”direkte” til at vise at er differentiabel med. På forhånd tak. -
Funktioner af to variable
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til denne opgave: For en funktion f af to variable oplyses, at fx'x'(x,y)=6x fy'y' (x,y)= 24y2 fx'y'(x,y)=0 Det oplyses, at P(2,-1,8) er et stationært punkt for f. a. Bestem arten af p. Håber I kan give mig forklaring til hvordan ... -
TRIGONOMETRI - grundrelationen.
ForumindlægHej :) jeg har et problem - jeg skal skrive en opgave om trigonometri. I denne opgave indgår grundrelationen, og forstå udmærket formlen osv. men det jeg ikke forstår er, hvad bruger man den til? I hvilke sammenhænge bruger man den? -
Bevis for differentialligning (kædeline)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive min SRP om kædelinjen og hyperbolske funktioner. Jeg skal bevise at løsningen til differentialligningen f''(x)=√(1+f'(x))2 kan skrives på formen f(x)=cosh(x-x0)+c. Min lærer har sendt mig vedhæftede, men er helt lost, så hvis nogen kunne hjælpe m...
