Søgning på: fysik noter c. Resultater: 18641 til 18660 af 84814
-
Er det ikke grammatisk forkert?
ForumindlægEr det ikke grammatisk forkert, at The Killers synger "Are we human, or are we dancer?"? -
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
Beregn funktionsudtryk for parabel
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave om en mand der vil opdele sin have i 2 lige store dele. Jeg får at vide, at bredden er 3 (ud af x-aksen) og længden er 4 (op ad y-aksen), og at parablens toppunkt skal ligge i origo (=nulpunktet). Opgaven er så at beregne funktionsudtrykket for parablen. H... -
Cykletyper og fortegn, eksamensspørgsmål
ForumindlægHej derude. Jeg har svært med forstå en definition, og det er en del af mundtlig eksamen. Vil nogen hjælpe med at forstå definitionen ud fra en eksempel givet fra mig? Definitionen: Lad være en permutation af . Da indføres følgende betegnelser om banerne og deres længder: Den endelige følge ... -
ester syntese
ForumindlægHej, Jeg har 2 spørgsmål ang.ester syntese: a) Ved fremstilling anvendes konc. svovlsyre som katalysator, vi udnytter, udover den katalytiske virkning, også at svovlsyre siges at være vandsugende: forklar hvilken indflydelse det har på syntesen? b) Forklar hvilke indflydelse det har på sy... -
Find x i ligningen
ForumindlægJeg har den her ligning 2/(2x+1)=5/(x-1) og skal forklare hvordan jeg kommer frem til x jeg ved at x= -0,875, da jeg har udregnet det i ti.inspire. Det nytter dog ikke noget, da jeg skal forklare hvordan jeg kom frem til det. Håber der er nogle derved hvordan man gør og kan hjælpe. -
Facit til HF Mat B eksamen 2012 August
ForumindlægJeg leder specielt efter svarene til opgave 1-6, da det er dem, som vi skal lave. Jeg håber virkelig, at nogle af jer har dem eller ved, hvor man kan finde dem. :) Jeg vil blive evig taknemmelig, hvis der var en, som kunne finde mig dem! :) Mange mange tusind tak på forhånd! :) -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Forkort følgende brøker! HJÆLP!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med tre opgaver der går ud på jeg skal forkorte tre forskellige brøker. Nogle som kan hjælpe? Er helt lost og vil virkelig gerne forstå det her. 1) 8ab2c3/6a3b2c 2) 8a2b3c/12a3bc3 3) 24a2bc3/36ab2c2 Kh Rebecca -
Funktioner
ForumindlægJeg har en opgave, der ser således ud: Opgave 1: Sammenhængen mellem længden af en bestemt fjeder, x (den kan trykkes sammen og trækkes ud) og dennes potentielle energi, Epot er bestemt til at være: E (x) = 2x2 -12x +18 pot a) Bestem toppunktet. b) Hvornår er den potentielle e... -
Eksamensspørgsmål.
ForumindlægHej Folks. Jeg har en underspørgssmål i eksamensspørgssmål.: Gør rede for bestemmelse af afstanden fra et punkt til en linje. Skal man fremlægge en opgave, eller hvordan man kan svare den spørgsmål? Jeg håber, at nogen vil hjælpe med at forstå dette spørgsmål -
Kvadratisk funktion
ForumindlægJeg har vedhæftet et en opgave, jeg skal bevise. Jeg kan godt bevise keglesnit ligningen på cirklen, men der hvor det går galt er når jeg skal bevise cirklens ligning med centrum i (p,q). -
Integration af 3 funktioner
ForumindlægJeg kan godt mærke det er 5 år siden jeg sidst havde matematik på B-niveau og siden har jeg ikke rigtig brugt det (måske pånær lidt statistik på andet semester). Derfor er jeg også lidt i tvivl ang. beregning af nedenstående integraler. Jeg har lidt spørgsmål til alle 3 integraler, som jeg h... -
Mængder
ForumindlægJeg vil godt vise, om disse udtryk gælder distributive love, i) A ∪ (B \ C) = (A ∪ B)\ (A ∪ C) ii) A ∩ (B \ C) = (A ∩ B)\ (A ∩ C) iii) (A\B)' = A' \ B' hvor mærket ' betegnes komplementærmængden. Hvis jeg forsøger ved første udtryk, får jeg x ∈ A ... -
PROBLEMER MED UDREGNINGERNE!
ForumindlægJeg kom i gang med opgaven,men kan ikk komme videre...hjælp tak.-Denne opgave går ud på at løse ligningen på side 125 i Grundbogen manuelt, dvs. uden at bruge Mathcad el. lign. I skal altså løse følgende ligning med hensyn til xT: a·(xT - h)2 + b·(xT – h) + c = a·(xT + h)2 + b·(xT + h) + c ... -
Induktion - magnetisme
ForumindlægHej Imorgen skal jeg op i fysik og mangler stadig at forberede emnet "magnetisme, induktion og transformation. Jeg er lidt i tvivl om hvad induktion er. Er der nogen der kan give en god og præcis beskrivelse af hvad induktion er? På forhånd tak Mvh Nicklas -
hjællllllllp!!!!!!!
Forumindlægkan i fortælle mig om hvad radioaktivitet er? fordi jeg skal op til min fysik eksame imorgen og ville rigtig gerne vide hvad det er præcist.. mit spørgesmål jeg skal svare på er nemlig: " Forurening med radioaktivitet"! det haster så håber i kan forklare mig det. hurtigts muligt. på for... -
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
5 A fag?
ForumindlægHej, Jeg skal vælge valgfag for næste år (3.g stx), og er i tvivl om jeg skal vælge kemi A. Det skal lige siges at jeg i forvejen har spansk, mat, dansk og his A, dvs jeg vil få 5 A fag hvis jeg vælger kemi. Er der nogle af jer ved, om det er meget hårdt at have 5 fag på A niveau? Og ved I, om ke...
