Resultater: 18661 til 18680 af 436512
-
stamfunktioner.
ForumindlægJeg kan virkelig ikke forstå det med stamfunktioner.Håber en som vil regne denne opgave og forklare hvordan.Vis, at "integrale tegn" x^2+4x-5/(x+2)^2 dx =x^2-2x+1/x+2PLease hjælp mig !Mvh Christine -
udenrigspolitik?
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP her snart - Historie og Samfundsfag og jeg har et par grundlæggende spørgsmål til mine fokuspunkter, som jeg håber I er vilige til at hjælpe mig med! 1. hvordan kan jeg undersøge samarbejdspolitikens indflydelse på danskernes selvforståelse(af udenrigspol... -
Kinematik - mekanik
ForumindlægEn cyklist A kører med konstant fart 12km/t, nærmer sig et stopsignal hvor en anden cyklist B holder stille. Da A er 20m fra B starter B og kører med konstant acceleration indtil han har opnået As fart hvorefter de kører side om side.a) Hvor stor har B's acceleration været?b) Hvor langt fra s... -
Bogen en-to-tre-nu !
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med en analyse til bogen en-to-tre nu! ? - Spørgsmålene : Find 3 steder i bogen der vuser hvordan hans sport hjælper ham med troen at det vil ende godt? Hvad er det for en fortæller? Jeg tror det en 3 personfortæller , dog ikke 100% sikker? men 99% sikker. - Hvordan bliv... -
analyse af km og m
Forumindlæghvor stor forskel er der på 35,99 km og 35,5 km omskriv til meter -
Suppleringsfag
ForumindlægJeg har gået på handelsskole i 3 år, men kunne godt tænke mig at studere medicin, hvilket de fag jeg har haft på handelsskolen ikke giver mulighed for.Derfor mangler jeg nolge fag, såsom fysik B niveau og Kemi C. Har I nogle ideer om hvor det er sædvanligt at man tilbyder sådan suppleringsfag ude... -
Måling af et lods temperatur
ForumindlægJeg har fået følgende opgave:I en tragt anbringes knust is, og der ligges et isolerende låg over. Smeltevandet løber ned i et bøgerglas, der er anbragt på en vægt. Når smeltningen er godt igang, aflæses vægten hvert minut. Efter nogen tids forløb flyttes et varmt messinglod over i tragten med is,... -
Den rette linje!
ForumindlægSpørgsmålet lyder: En ret linje går gennem punkterne P(-3,1) og Q(4,5). Find linjens ligning samt dens skæring med 1. aksen. Hvordan finder jeg a og b? -
vektorer 3D
Forumindlæghvordan kan jeg løse denne -
Bestem x og y
ForumindlægHej! Om to tal gælder, x og y gælder ,at x og y = 12. Bestem x og y så x^2 + y^2 = 80 x^2 + y^2 bliver mindst mulig x^2 + y^2 bliver størst mulig når x>0 og y>0 I den første fandt jeg frem til at enten x eller y kan være 4 eler 8, men så ved jeg ikke lige, hvordan jeg kommer... -
funktion
Forumindlægskal undersøge funktionsfamilien y=ax^2+bx+c, og er må ikk være 0!skal så undersøge de 4 variable: a,b,c og xs(ekstremumspunktet)På grundlag af skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable.Dernæst skal jeg... -
funktion
Forumindlægf(x)=b*a^x, hvor x tilhører R, a skal være større end 0 og ikke 1. og b skal være større end 0!På grundlag af dette skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable. og det samme skal jeg med f(x)=b*x^a,hvor ... -
Cirklens ligning
ForumindlægHey!!!!JEg har brug for hjælp til at få denne ligning:x^2+y^2-2x-10y+21=0til at være opbygget sådan:(x-a)^2+(y-b)^2=r^2MEn jeg ka ikke finde ud af det..Hjælp så er i søde! -
Finde småfejl
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig med at finde de sidste småfejl i min tyske oversættelse? Mvh. Daniel Deutschland ist eine multikulturelle Gesellschaft geworden, und es gibt 8.152.968 Ausländer in Deutschland von einer Bevölkerung, die heute berechnet zu 79 886 757 Einwohner geworden ist. ... -
Stamfunktion
ForumindlægJeg skal gøre rede for at g er en stamfunktion til f...f(x)=x(2lnx+1) g(x)= x^2 * lnxmen jeg kan ikke få det til at passe!! hvad gør jeg forkert? -
fysik - driller
Forumindlægjaaah jeg er næsten lige startet her på gym og har nogle problemer... Bestem rumfanget af 2,5kg glycerol?hva betyder glycerol overhovedet? og hvordan finder man ud af resultatet...? håber jeg kan få mit ønskede svar :) -
Engelsk rettelse pleace
ForumindlægHejsa...Jef ville lige høre, om der var nogle, der gad rette mit engelske resume igennem. Man overser tit nogle fejl, når man selv har lavet det :O) Ville blive RIGTIG glad, hvis nogle gad...På forhånd tak.Summary:The short story is about how a huge church in Conn is divided into to parts. On the... -
Engelsk oversættelse - rettelse/hjælp
ForumindlægRadiserneRadiserne er navnet på en amerikansk tegneserie, som findes i adskillige danske aviser. Dens hovedpersoner er børn, der ofte taler og opfører sig som voksne. Desuden er der Nuser, som er en hund, der elsker at sove på sit hundehus, og som har en meget livlig fantasi. Den Røde Baron ... -
HJÆLP til opgave (kumulerede frekvenser)
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven. Hvordan finder jeg den kumulerede frekvens? Og hvad med den sidste opgave?? -
Elektronvolt
Forumindlæg"En elektronvolt (Symbol eV) er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på 1 volt." Kan man sige, at det samme gælder for protoner og f.eks. Na(23)+ ioner?
