Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 18721 til 18740 af 29738
-
Apps og hjemmesider til træning af engelsk?
ForumindlægHej. Først og fremmest: tak til alle jer der af egen frivillighed tager sig tid til at hjælpe andre - I gør en kæmpe forskel for personen der sidder på den anden side af skærmen! MIt spørgsmål er: hvor finder jeg hjemmesider / programmer som kan lærer og træne mig i engelsk på højt niveau (Enge... -
Funktionsrum
ForumindlægHej Jeg får at vide, at U er et underrum i udspændt af de 3 vektorer: Jeg skal vise, at de udgør en basis for U. Det er givet, at de ligger i U, så jeg skal nok vise, at de er lineært uafhængige, men jeg er ikke helt sikker på, hvordan jeg gør, når der er tale om funktioner. Kan j... -
HURTIG HJÆLP::Tager ikke mere end 2 sek.
Forumindlægd/dx(k) hvis jeg differentier konstanten burde det give 0, men jeg får det til d/dx ER DER NOGEN DER KAN FORTÆLLE MIG; HVAD JEG HAR GJOR FORKERT???? -
Stjerner HJÆLP HASTER!
ForumindlægHej Nogle der vil hjælpe med opgave, som jeg skal afleverer i morgen og jeg forstår den ikke helt? Opgaven lyder følgende: (G*m(r))/r = (3*kb*T)/<m> a) opskriv de store træk i, hvorledes denne formel er fremkommet b) opskriv alle de antagelser, som ligger til grunde for denne sammenhæng c)... -
Nogen der kan fortælle om Sinus,Cosinus og Tangens:D
ForumindlægHej håber der nogen der kan hjælpe mig og forklare hvad de går ud på var nemlig syg den dag min lærer gennem gik det og skal lave skriftlig aflevering om det, og en prøve på mandag..+ bogen forklare det ikke godt nok.. Tak på forhånd:D -
hjælp mig med mine ligninger, tak!
ForumindlægJeg har fået en opgave der hedder Løs følgende ligninger med håndkraft ( angiv både eksakt og tilnærmet løsning ) (a) 4*ex-2 = 48 (b) 9*e1,5*x = 3*e1,5*x + 3 (c) 5*e-4*x+9 = 2*ex-1 (d) ln(x+1) - ln(x) = 1 - Mine notater er væk, og jeg husker intet. Er der nogen der kan give et hint, link eller... -
x^2-2x-8=0
ForumindlægNogen der lige hurtigt kan breake den? vh Patrick -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægEn funktion f er givet ved: a) bestem definitionsmængden for f b) bestem forskriften for den inverse funktion: f-1 -
Geometrisk algebra
ForumindlægHej! Sidder lige midt i en SRP skriveperiode, og har et spørgsmål angående min redegørelse. Jeg skal redegøre for principperne i geometrisk algebra, og da jeg ikke var klar over svaret, spurgte jeg min vejleder til råds og han hjalp mig videre ved at sige, at jeg kunne finde ud af hvad Euklids re... -
Kokain.
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan hjælpe mig hvad kokains densitet er, samt koge og frysepunktet? Jeg har googlet og ledt i bøger - lidt uden held. -
Vektorer i rummet - Skæringspunkt
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle, ligningen: (x-1)2 + (y-2)2 + (z-1)2 = 49 Punkterne N(1, 2, 8) og P(3, 5, 7) ligger på kuglen, og en linje l, går gennem kuglens centrum C, og punktet P. - Bestem skæringspunktet mellem l, og tangentplanen til kuglen i punktet P. Er der en god måde a... -
Logaritme
ForumindlægDen naturlige logaritme er defineret som Men hvordan er logaritmen med grundtallet 10 defineret, samt logaritmen med den varierende grundtal (altså hvilken som helst grundtal) Tak på forhånd -
hvad betyder ordet?
Forumindlæghvad betyder ordet alienation (fremmedgørelse) og hvordan bliver ordet fremstillet mht post modernism osv? Håber I forstår min spørgsmål.. på forhånd tak. -
engelsk 3 sætninger
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med de her sætninger, kan ikke rigtigt finde ud af det!!! I går læste han ikke de mange gode informationer, som han havde fået, fordi han syntes at læsning var umådeligt uinteressant Darwin var rejst hjem til England uden at vide at han senere ville opdage en spænden... -
Film analyse?
ForumindlægHej er der nogen der ved hvilket fag man benytter til at analysere en film. jeg har aldrig lavet en filmanalyse, men jeg kan forestille mig at det er faget dansk man benytter. -
min hjerne er træt
ForumindlægHej derude Jeg ved ikke helt om man kan skrive om det herinde, men jeg giver det et forsøg. Jeg går på htx i 2.g, og har et relativt højt snit på 8,5. Jeg mangler stadig nogle fag, så forhåbentligt kan jeg hæve mit snit. Jeg har skiftet gymnasium 2 gange, første gang var grundet forkert retni... -
Kan ikke komme vider? hjææælp haster
ForumindlægJeg skal skrive min drømmeverden, så jeg har valgt at give den overskriften "I have a dream" Men kan virkelig ikke komme vider, det skal fylde mindst en halv side.... Ved bare ikke hvordan jeg kan uddybe det så det fylder?? Håber på jeres hjælp, tak på forhånd I have a dream I have a dr... -
Brøkdel af et tal
ForumindlægHej! Jeg har problemer med at finde ud af, hvordan jeg løser denne opgave, som lyder: Hvad er 1/4 (<-- Det skal stilles som en brøk) af 120? Håber der er en der kan hjælpe :) -
xϵ[0;2pi]
ForumindlægHej, Er der nogle, der ved, hvad dette betyder: x?[0;2pi] Når funktionen hedder f(x)=sinx+(sinx)^2, x?[0;2pi] -
Hydrid's elektronstruktur
ForumindlægHejsa, jeg kan læse mig til, at ionen Hydrid har strukturformlen 1s^2, men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor og hvordan man finder ud af det? :-) Tak på forhånd.
