Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18761 til 18780 af 47497
-
IB class
Forumindlæghej allesammen. jeg ville lige høre om der er nogle der går i IB class?? og om i er glade for der?? Da det er noget jeg godt kunne tænke mig vil jeg lige høre om man rejser ud på de 2år man går der? tak på forhånd. Emma Andersen -
Akkusativ og Dativ præpositioner
ForumindlægHar prøve om akkusativ- og dativpræpositioner på tysk, kunne jeg få noget hjælp? Ved ikke så meget om det. Dativ Akkusativ siger mig ikke så meget. Det enese jeg ved er at det har noget med ein, einer, einen ,einem osv. at gøre. Og at præposition betyder forholdsord. -
HJÆLP! Dansk - et dukkehjem
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig igang med en dansk/historie-opgave. Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre og så om der var nogen der kunne komme med nogle gode råd. Jeg skal desværre skrive ca. 6 sider og hvis det hjælper har jeg valgt at skrive om det naturalis... -
SRP - ideer til engelsk og dansk?
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre andres mening om emnerne fantasy, science fiction eller horror til en srp opgave. Tror I de ville passe bedst til dansk eller har I ideer til andre fag som fx. samfundsfag? Hvis I har nogle gode tekstforslag så skriv også gerne dem (: -
Hvordan kan mit snit være gået fra 10 i folkeskolen til 02/4 på gym?
ForumindlægMit endelig snit i folkeskolen, både skriftlig og mundtlig, men lige siden jeg started på gym i 2022 har mit snit været mellem 02 og 4 (for det meste 02) og ved ikke hvordan det kan være muligt, for min karakter og ændre så meget, over så kort tid. -
Argh! noget med batterier..
ForumindlægVi har fået følgende skønne opgave af vores søde fyslære..Et batteri på 6V tilsluttes en 6W elpære. Herved ændres polspændingen fra 6V til 5,2V.- hvad er elpærens modstand?- Beregn batteriets indre resistans- hvor stor strøm kan batteriet maksimalt levere?osv osv.. Men da vi repeterer 1g stof... -
Dansk Eksamen i morgen
ForumindlægHej!!! Inden stormen bryder løs i morgen vil jeg lige vide om der er nogle der sidder med nogle gode råd som andre kan benytte sig af. Personligt kan jeg ikke sige andet end: bliv siddende tiden ud og HUSK OVERBLIKKETHvis andre har nogle gode råd er I velkommen til at delePia -
2.g...
ForumindlægHej... Jeg skal begynde i 2.g efter sommerferien (om 2 uger) og glæder mig ikke. Har hørt at der skulle blive så mange afleveringer, at man næsten ikke får tid til vennerne :( Passer det? Og hvor mange afleveringer om ugen kan der forventes at få? -
3 spørgsmål til en biologi-aflevering.. Hjælp!
Forumindlæg1. Hvad er et nucleotid?2. Nævn 3 lipider3. Nævn 3 proteiner4. Hvad er de tre vigtigste funktioner hos en cellemembran? -
Efter 9. klasse
ForumindlægHej, jeg går lige nu i 9. klasse og er i gang med at tage mine afgangsprøver. Min standpunktskarakterer ligger cirka gennemsnitlig lidt over 10. Jeg er blevet optaget på et gymnasium, men er ikke sikker på om jeg er klar til det. Dog ved jeg at det er STX, men hvilken linje og om det skal vær... -
Det forsømte forår problemstillinger ?
ForumindlægHei...Har tænkt mig at skrive dask opg. i DFF og vil bare hører hvilke problemstillinger jeg skal ligge meget vægt på...?? (Eller evt. bare nogle gode problemstillinger) -
Nogen, der har læst: En, to, tre, NU?
ForumindlægJeg vil bare høre om der er nogen der har læst bogen: En, to, tre, NU! af Jesper Wung-Sung?Jeg har selv lige læst den og synes den er rigtig god. Hvad synes du, hvis du har læst den? Eller er i gang med at læse den?Mvh Tonni -
Stemmer denne opg? Differential
ForumindlægJeg vil blive glad hvis i så på denne opg om jeg har regnet rigtigt.. Her er den:En funktion f er givet ved f(x)=x^3+1Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,(f1))Jeg gør:f(x)=(1^3+1) =2f'(x)=3*1^2+1=4ind i tangent ligning:y= 2+4(x-1)y=2+4x-4y=4x-2kan det passe? på forhå... -
Brug af ordbog
ForumindlægNår I skriver stil i fransk og tysk (spansk og italiensk også, men vil helst tage udgangspunkt i fortsættersprog), hvor ofte bruger I så ordbogen? Cirka. Jeg taler ikke om oversættelser o.l., men tekster I selv har formuleret.Grunden til, at jeg spørger, er fordi jeg virkelig har voldbrugt ordbog... -
kommaer...????
Forumindlæghejsa jeg har lige lidt svært ved at sætte kommaer i de 3 sætninger nedenunder....håber i kan hjælpe..jeg har lige selv prøvet, men det er sikkert ikke rigtigt.....:\n\nOfte vil det navnlig i lange og indviklede sætninger være nødvendigt med kommaer, for overhovedet at forstå hvad der står. \nSå ... -
Stamfunktion - tangent
ForumindlægHejsa. \nHar en mat.opg. som volder lidt problemer, selvom den tilsyneladende ser let ud.\n\nEn funktion f er bestemt ved\nf(x) = 2x+4\n\nBestem den stamfunktion til f, hvis graf har ligningen y=x+3 som tangent..\n\nHmmm. Det må være en form for parabel:\nF = x^2+4x+k \nMen så er jeg ået i stå.\n... -
hurtig svar: rette nogle oversættelse og en kort stil
Forumindlægnogen som ville til en stil og en kort oversættelse ????? -
Tekst
ForumindlægHej, det er sådan at jeg skal læse denne tekst... Det er ikke det der er problemet, jeg har læst den flere gange, menjeg kan ikke fatte enprik af det...Håber der er nogle der kan forstå den, da jeg skal have besvaret 2 spørgsmål, her kommer teksten:Vores verden har netop fundet en anden verden (o... -
Skole
ForumindlægJeg har fået 2 karakterblad, og det gennemsnit jeg ligger på er 3-4, altså det er ik særlig godt. Så spørgsmålet er, tæller det med til 9 klasse. Om man er egnet til gymnasiet, altså hvad nu hvis man klare sig bedre i 9 klasse, tæller så 8 klasses karakterblad med? og hvornår får man afvide, hv... -
Fuldt pensum
ForumindlægNogen der har prøvet at være oppe i fuldt pensum? Jeg har lige fået at vide idag at jeg skal nemlig, og er mega ked af det, så tænkte om nogen havde prøvet det??
