Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18781 til 18800 af 21415
-
hhx / stx
ForumindlægHej, jeg er utrolig meget i tvivl om hvor jeg vil hen efter 10. klasse. Mine karakterer har ikke været super gode det her år, og vil gerne enten på hhx eller stx.. Jeg har hørt STX skulle være fyldt med hippier, og HHX skulle være fyldt med snobbede personer.. jeg kan godt lide fagene der er på H... -
AT - engelsk og samfundsfag
ForumindlægMin problemformulering i korte træk lyder: Redegør for hvad der karakteriserer dystopien i forhold til utopien. Analyser og fortolk Aldous Huxleys Brave New World. Undersøg om Aldous Huxleys vision om fremtiden skildret i Brave New World, passer ind i det senmoderne samfund, med henblik på udlejr... -
Skæring mellem kugle og plan
ForumindlægJeg har et "mindre" problem med en rumgeometri opgave - jeg er i forvejen ikke ret god til det, så håber nogen herinde fra kan give en meget enkel forklaring på hvorledes... Jeg har været i gamle facitlister og hvad jeg ellers kunne finde i et forsøg på at finde svar - intet held, så hå... -
AT eksamen - Fremgangsmåde til den mundtlige prøve! - Hjælpe vejledning til alle!
ForumindlægHej folkens. Mit indlæg er røget næsten 7 sider tilbage men vil gerne minde jer om at i kan finde en vejledning til den mundtlige prøve her: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=519769 Der er ingen der er gået ud emd under 10 ved at bruge den vejledning og jeg svarer også gerne p... -
Jeres fodbold klub Int.
Forumindlæghej alle. jeg er igang med en undersøgelse, om hvilke internationale klubber i fodbold der trækker mest. jeg vil gerne have et svar og en begrundelse. jeg kan selv sige jeg er Liverpool fan.. Scouser forever. :D fordi jeg altid godt har kunnet lide deres spillestil og deres historie. plus at de... -
FYSIK B - ABSORPTIONSSPEKTRUM HJÆÆÆÆLP?
ForumindlægHej Jeg er gået i stå i denne opgave.. Nogle der kan hjælpe eller komme med en hint til hvordan jeg komme igang med den? Jeg har vedhæftet figuren. Opgaven lyder sådan her Ovenstende figur viser en model af en stjernes spektrum. De sorte linier er absorbtionslinier. Argumenter ud fra modellen at... -
Bio eksamen HIV-vaccine
ForumindlægHej! Jeg skal i min bio eksamen diskutere chancen for at finde en effektiv vaccine og jeg er opmærksom på, at der sker mutationer som gør reverstranskriptase immun overfor medicin og derfor kan virussen stadig formere sig. + der er problemet med at virussen sidder i arvematerialet og derfor kan b... -
Projektuge: Den materielle lykke. Hjælp!
ForumindlægHej :-) Vi er fire piger fra 9. klasse, som i denne uge har projektuge, og vi vil meget gerne have jeres hjælp. :-) Vi har valgt et emne omkring 'den materielle lykke'. Altså, kan man være lykkelig uden materielle goder? Kan et TV, en mobil, et fedt musikanlæg osv. gøre en lykkelig? H... -
Kontinuitet o.l. i den nye reform
ForumindlægI morgen skal jeg op i mdt. matA, men jeg er kommet i tvivl om en ting: Er det pensum at kunne redegøre for kontinuitet og grænseværdier? Vores lærer har formuleret et eksamensspørgsmål hvor det godt kan forstås som man skal inddrage kontinuitet osv. -
SRP - Revurdering - Klage - Evt. nogle venlige sjæle, der vil læse min SRP og se om de er enige
ForumindlægHej, som nævnt ovenover er jeg utilfreds med min SRP-Karakter. Derfor tænkte, jeg om der er nogle venlige sjæle ville læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er et 7 tal. (Mener selv det burde være 10, samt gør min søster som har en bachelor i det emne jeg skriver i) Fagene er Enge... -
Bananfluerne
ForumindlægEr der nogen der har læst bananfluerne af Jan Sonnergaard? Jeg sidder og er ved at læse dansk pensum op, og kan ikke rigtig finde ud af hvad temaerne er og budskabet i teksten. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. -
Bestem afstanden
ForumindlægI et koordinatsystem er en cirkel c og en linje m givet ved: c: (x-5)2+(y-7)2=100 og m:3x-4y-487=0 a) Bestem koordinatsættet til det punkt P på cirklen, der har mindste afstand til m. b) Bestem den mindste afstand fra et punkt på cirklen til m Er der nogen der ved hvad jeg skal her?? -
Har du været oppe i historie??
ForumindlægHej, Jeg skal til historie eksamen på mandag - og tænkte om der var nogle der har været oppe, der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer? Hvad er godt at gøre og hvad skal man holde sig fra? :) -
f'(x) = kvadratrod(x)
ForumindlægNår man differentierer kvadratrod(x)bliver det 1/2*kvrod(x) er der nogen der kan fortælle mig årsagen til dette? -
Fysik uni Fluid dynamik samt Gravitation
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2 samt opgave 5 a) og for at udtrykke x i b) . Har fundet lille r i 5 b. Har prøvet næsten alt, håber i kan hjælpe. Mvh. Michael -
mundtlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig engelsk. Jeg har lavet min disposition. (jeg har valgt at skrive om Nelson Mandela) - Er der andre som har valgt ham? Eller nogle som har noget godt at sige om ham? - Har I nogle gode råd til mundtlig engelsk eksamen? - Er det godt at starte med at sige: Jeg v... -
JBS erhvervscase
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen imorgen og er ved at lave en Power point præsentation. Jeg har valgt at fortælle om 2 problemer. de høje kapacitetsomkostninger og målgruppevalget. men jeg kan ikke finde på noget ordentligt. kan i forklare mig hvad: MRP styring helt præcist er og jeg kan ikke finde... -
12-tals tricks!
ForumindlægHejsa (: Jeg er ved at have sådan (nogenlunde) styr på min fysikeksamen på onsdag - men skal lige høre alle jer kloge mennesker om I ikke har sagt eller lavet et forsøg, der bare fik jer op at ringe i den høje ende af karakterskalen. Kommer gerne med nogle fif, eller tricks til hvordan man kan s... -
Klage over eksamen?
ForumindlægHej Jeg er en pige på 20 år der i dag har været oppe til eksamen, samfundsfag B. Jeg går på HF på VUC. Jeg har haft en lærer der ikke bryder sig om mig og mine 3 veninder.. Pointen er at jeg var til eksamen i dag og fik 00. Jeg kunne mit pensum og lavede en fejl hvor jeg kom til at bytte o... -
Forståelse af t-værdi - vektorregning
ForumindlægForsøger at afkode hvordan t-værdien er blevet udregnet? Nogen, der kan give et skub? :)
