Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18801 til 18820 af 52678
-
Lidt matematik opgaver
Forumindlæg1: Cykellås En cykellås har 3 knapper, som alle kan drejes således, at de står ud for et af tallene mellem 1 og 9. a:Hvor mange kombinations-muligheder er der? b:Hvor mange flere kombinations-muligheder vil der være, hvis tallet 0 også var med? (a) Antal muligheder for en knap(1,2,3,4,5,6,7... -
Filosofi - Fukushima
ForumindlægHej derude. Jeg skal skrive AT 2012 - Katastrofen - årsager og konsekvenser. Opgaveformuleringen lyder Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis, hvor den valgte katastrofe, dens årsager og/eller ... -
kraftpåvirkninger
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP, og har fået til opgave i fysik at gøre rede for typen af kraftpåvirkninger, som personer udsættes for i en karrusel, i et rutsjebaneloop og i en luftgynge. I rutsjebaneloopet har jeg fundet frem til: Tyngdekraft, normalkraft, gnidningskraft, kræfter på skråplan, Centripe... -
Valg af fag?!
ForumindlægHej Jeg startede på 3.g HTX her for et par uger siden og i morgen skal vi fremlægge vores endelige valg af fag til SRP. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Fibonacci, det gyldne snit eller måske noget om naturens påvirkning på bygninger. Men jeg har kun følgende fag at vælge i mellem. Mi... -
Mekanik (Skr.) - Hjælp haster
ForumindlægGoddag. Jeg er gået helt kold i den følgende opgave. Problemet er ikke at jeg ikke forstår formlerne, men kan bare ikke omsætte dem til praksik i opgave sammenhæng. Opgaven: (fra bogen Eksamenopgaver i Fysik A 94-97) -------------------------------------------- OPGAVEN/ Golfputtet: (s. 57 opg. 4)... -
Til de kloge hoveder i Mat
ForumindlægHer er en opgave fra uni:Lineær afbildning f: P[1]R --> P[1]R.som opfylder: f(1+4x)=1-2x og f(-2-9x)=2+4xSpørgsmål: Angiv afbildningsmatricen for f mht. til monomiebasis (1,x).Det skulle meget gerne give: mFm= [17 -4 -2 0].MEN Hvordan?? -
Fra meter til nanometer
ForumindlægHvordan laver jeg bølgelængden: 6,4567 * 10-7 m om til nanometer. Skal jeg bare gange det med 10-9, og så for jeg = 6,4567 * 10-16 nm? -
ligning
Forumindlæger der nogen der løse den ligning, så er jeg tangnemlige. 3(2x-1)=4x-9 -
integration ved substitution
Forumindlægsidder med denne opgave 4 π∫(3/x-1)^2 dx -- på lommeregnersprog π∫(3/(x-1))^2,x,2,4) = 6π 2 men løsningen skal gives ved brug af stamfunktioner altså ude lommeregner, jeg har forsøgt men ender med noget helt andet π*18ln(3) er der en der kan give en hånd med den... -
udregning
ForumindlægEn som vil vise mig hvordan man regner den første ud? TUSIND TAKKKKKKK -
Fordele og ulemper ved højt skattetryk
ForumindlægHej;) Jeg har fået en aflevering for, hvor jeg skal skrive så meget jeg kan om spørgsmålene; Hvad er fordelene ved højt skattetryk? Hvad er ulemperne ved højt skattetryk? - Og jeg forstår det nemlig ikke. Nogen der kan hjælpe?;) Kh Johanne;) -
vm(f) og dm(f) - find dm(f)
ForumindlægJeg fandt ud af at det ikke er samme metode man bruger til at finde dm(f) hvis man får oplyst vm(f). Men er dette korrekt? tak på forhånd Det oplyses at vm(f) er ]-5,2] og f(x) = 3x - 5 Jeg skal vælg egentlig sætte -5 ind på x9;ets plads og herved isolere x = -5 = 3x - 5 -5+5 = 3x - 5 +... -
Bevis
ForumindlægFor negative eksponenter kan vi gå frem på følgende måde. x^(–n) = 1/(x^n) , x forskellig fra 0. Da nævnerfunktionen er differentiabel, kan vi anvende reciprok-sætningen og finder(1) (x^-n)9;= (-(x^n)9;)/((x^n)^2)Er det muligt at der er en som kan forklarer mig på hvilket grundlag man kan ... -
Hjælp om rettelse af en tyskstil
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med en tysk stil, der skal afleveres i morgen, så det ville være dejligt, hvis der var en venlig sjæl (der er god til tysk), der kunne rette den igennem for de grove fejl.Plejer normalt ikke at få hjælp af folk til sådan noget, men da det er en rimelig afgørende stil, er... -
Elmotor
ForumindlægHvordan virker en elmotor og hvad bruges den til? Som jeg har forstået det er der i opstilling jeg har, Når der tændes for strømmen, begynder min rotor at dreje? Men eftersom der er en spole ovenpå rotoren så drejer spolen også som indeholder en jernkerne. Spolen danner en nord og sydpol og ... -
ekstemporaltekst til spansk eksamen. Gode råd søges!!
ForumindlægHej..Jeg skal til eksamen i spansk til sommer.. Er rigtig nervøs. Jeg er ikke god til at gå til eksamen, går fuldstændig i baglås. Men egentlig synes jeg at jeg har fint nok styr på de tekster der bliver opgivet til eksamen. Mit problem er virkelig ekstemporalteksten. Er der ik nogen der kender e... -
Ablativ?
ForumindlægVi har fået en latin tekst for, hvor vi skal finde kasus->ablativ. Men hvad er det liiigee ablativ er? -
stil
ForumindlægArrh ! Jeg stinker rigtig meget til engelsk men alligevel brugte jeg ordbogen fordi den er meget nødvendig..! En prof. til engelsk der kan klare d niveau?? En som vil rette min stil! Vil blive meget glad! -
MATEMATIK EKSAMENSSÆT nr. 2 2012!!!!
ForumindlægER JEG DEN ENESTE SOM SYNES AT EKSAMEN IDAG VAR MEGET MEGET SVÆRERE I FORHOLD TIL DEM SOM VAR OP I FREDAGS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
Musik A uden meget erfaring - Kan man det?
ForumindlægHej, Om halvt års tid skal jeg til at vælge studieretning. Jeg vil rigtig gerne have 6 A-fag, så jeg kan gange mit snit med 1,08 (den uddannelse, jeg vil ind på senere hen, kræver et højt snit). På mit gym er der kun to studieretninger der tillader dette. Den ene mulighed er: Engelsk A, Matemati...
