Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18801 til 18820 af 19366
-
pH og pOH H^+ oh OH^-
ForumindlægGod aften. Er der en der er sød, at hjælpe med forskellige udregninger til pH og pOH H^+ og OH^-? - disse opløsninger: - Altså hvordan udregner jeg, punkt til punkt? - Det vigtigste er at forstå hvordan jeg regner det ud. Hvilke formler jeg skal bruge. -
Mekanisk energi - bremsers temperaturstigning, Vejen til Fysik AB1, Opgave 79, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 79 Skivebremserne i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/t, da føren får øje på en forhindring og bremser helt op. a) Beregn bilen kinetiske energi før opbremsningen Mit forsøg: Omregner først km/t til meter/sek 80000 m 80 km/t = -------... -
Problemformulering
ForumindlægEr der nogle som har tid og lyst til at hjælpe mig med at skrive min problemformulering i religion færdig. Jeg sender til din/jeres mail hvis det er også kan vi skrives videre om opgaven derfra. Emnet er islam -
Koncentrationsberegning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende opgave? Hvad er koncentrationen af [Al(H2O)6]3+ i en 0,1 M opløsning af Al2(SO4)3? Tak på forhånd ! -
Beregne pKs og finde navnet på en syre
ForumindlægHej Bliver simpelthen nød til at lave et indlæg igen, da jeg mangler svar på en opgave. Jeg har lige pt til opgave at skulle beregne pKs for en ukendt monohydron syre, for derefter selvfølgelig at kunne finde ud af hvilken syre det er.. Er der nogle af jer der har nogle måder at udregne pKs på???... -
3. g dansk eksamen stil
ForumindlægHej alle 3. g'ere!Hvordan er jeres dansk stil gået?Jeg synes godt nok det var svære emner!!Skrev opgave 3!Glæder mig til at høre fra jer! -
skr. eksamen
ForumindlægNå, hvordan gik det?Mener selv det gik okay - havde klart regnet med at se en opgave i elektrokemi, men det måtte jeg jo så være foruden. -
hvorfor overhovedet læse!?!
ForumindlægPå mandag den 13. slutter gymnasiet difinitivt for mig, efter 4 mundtlige og 3 skriftlige eksamnier...Efter en hård måned med utallige gennemlæste sider, er jeg endelig nået til min sidste eksamen, som er dansk...Først stod den på matematik, derefter Historie, så Erhvervsøkonomi og nu så dansk...... -
Stand Up Speak Up
Forumindlæg1 ting hvad støtter de..???nogen der gider og fortælle mig det ??!???! -
problemregning
Forumindlæger der nogen der har lavet noget om bistader,bier osv. -
Romerriget - selvopfattelse
ForumindlægSkal til eksamen imorgen kl. 2 og overvejer at lave en påstand der lyder "Romernes storhedsvanvid er en af årsagerne til rigets fald" og så argumentere for det igennem mit oplæg. Jeg har tænkt mig at sige at den dårlige behandling af slaverne, der opfattes som mindreværdige og underlegn... -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
Bagud - indhente pensum?
ForumindlægHej SP. Sagen er, at jeg desværre, lige her inden 2. standpunkt i 1.g føler mig enormt bagud. Jeg ved ikke hvordan jeg skal indhente tingene, når mine lærere ikke har udfyldt studieplaner mm. Derudover har jeg heller ingen idé om hvordan jeg skal sætte mig ned og så komme i gang. Mit overskud er... -
Hvor mange mener at igårs Melodi Grandprix var snyd?
ForumindlægHvor mange mener at igårs Melodi Grandprix var snyd? -
Opløselighed og ligevægte
ForumindlægHej studieportalen Jeg sidder på nuværrende tidspunkt lidt fast i en aflevering og ville spørge om hvordan man løser spg. 2 i min aflevering med de oplyste data. Samt det ville være rart at også vide hvilke formler jeg skal anvende i spg. 3 og 4. På forhånd mange tak for hjælpen -
Big Bang
ForumindlægNogen der kan forklarer, hvorfor man benytter big bang som teori for jordens fødsel? Man har kunne måle tilbage til 0,000000000014 ms før det skete (eller noget i den stil), men faktum er, at man ikke kan bekræfte at det er sket. Og er det ikke imod alle naturlove, at big bang opstår? At noget... -
Tællelig og utællelig navneord
ForumindlægHvordan ved man om et navneord eller tællelig eller utællelig i engelsk? -
Snyd
ForumindlægHey.. Mit debatoplæg er relativt simpelt:Er det okay at snyde, for derved at opnå en bedre årskarakter? -Fx. ved at kopier en aflevering fra dette site Og til sidst, har DU nogensinde snydt? -
redoxreaktion haster
ForumindlægS^(2-)+Cl→SO_4^(2-)+Cl^- (i basisk opløsning) 2- 0 +6 1- <--- OT S: 8 op (8*1) Cl: 1 ned (1*8) ladning højre -3 Ladning venstre -2 forskel 1, altså skal der en OH^-, da det er en basisk opløsning... -
Elektrisk energi
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forstå begrebet elektrisk energi, som kan forstås som en genstands elektriske ladning. Men hvis denne energi skal ændres, så ændres fordelingen af elektriske ladninger i systemet. Herefter kommer min fysikbog med et eksempel: "fx et batteri, hvor positiv og negativ ...
